گوناگون

چطور خانه خود را در فصل زمستان راحت‌تر بفروشیم؟

چطور خانه خود را در فصل زمستان راحت‌تر بفروشیم؟

فروش خانه در زمستان به راحتی بهار و پاییز نیست. ولی با آگاهی از یک سری نکات میتوانید در زمستان هم براحتی خانه خود را بفروشید.

زمستان فصل سرد سال است. در این فصل، به دلیل برف و باران زیاد، سرما و گاهی یخبندان، و همچنین به دلیل اینکه بچه‌ها به مدرسه می‌روند، خیلی‌ها ترجیح می‌دهند جابجا نشوند و خانه عوض نکنند. به همین دلیل، تقاضا برای خانه کاهش می‌یابد و درنتیجه کار برای کسانی که قصد فروش ملک خود را دارند سخت‌تر می‌شود.

فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای جابجایی است ولی گاهی اوقات، شرایط به گونه‌ای است که مجبوریم در زمستان برای فروش خانه اقدام کنیم. خوشبختانه، پیشرفت‌های سال‌های اخیر، امکان دستیابی به اطلاعات از طریق اینترنت و اپلیکیشن‌های موبایلی را افزایش داده است و در نتیجه کار فروش خانه در زمستان را از آن حالت دشوار گذشته خارج کرده است. علاوه بر این، نکاتی هستند که بکارگیری آن‌ها، فروش خانه را در فصل سرد سال راحت‌تر می‌کند.

دسترسی به خانه را آسان کنید

شما نمی‌دانید چه زمانی مشتری برای بازدید از خانه می‌آید. برای همین همیشه آماده باشید. اگر برف می‌آید یا یخبندان است، پیاده‌رو، راه ورودی و خروجی ماشین و هر راهی را که مشتری ممکن است از آنجا رد شود، تمیز کنید.

خانه را گرم نگه دارید

در هوای سرد، وارد شدن به یک خانه گرم، واقعا دلچسب و مطبوع است و  هر که وارد خانه شود، حس خوبی نسبت به خانه پیدا می‌کند. قطعا، این قضیه برای خریداران هم صادق است، و وقتی خانه را گرم نگه می‌دارید، در حس اولیه آن‌ها تاثیر زیادی می‌گذارید.

وسایل گرمایشی را به مشتری نشان دهید

گرم نگه داشتن خانه تاثیر خوب دیگری نیز دارد. با این کار، در واقع به مشتری نشان می‌دهید که برای گرم کردن خانه از چه وسیله‌ای استفاده می‌کنید. در بعضی از خانه‌ها، از چند وسیله گرمایشی در زمستان استفاده می‌شود. مثلا بعضی از خانه‌ها، هم شوفاژ دارند و هم شومینه یا بخاری. اگر خانه شما هم بخاری یا شومینه دارد، موقع بازدید مشتریان، آن‌ها را روشن نگه دارید. آن‌ها از محیط سرد بیرون وارد فضایی می شوند که در آن آتش روشن است، گرم است و صدای سوختن آن می‌آید و منظره خیلی آرامش بخشی دارد. قبل از اینکه، بنگاه خانه‌تان را برای فروش فایل کند، بپرسید که داشتن بخاری یا شومینه باید در لیست ویژگی‌های خانه قرار بگیرد یا نه. اگر پاسخ مثبت است و شما بخاری یا شومینه را مدتی است که سرویس نکرده‌اید، حتما این کار را انجام دهید، چون اگر موقع بازدید، مشکلی داشته باشند، ممکن است مشتری از خرید منصرف شود.

به خریداران اجازه دهید فضای بیرون را هم بازدید کنند

معمولا در فصل‌های گرمتر، مشتریان موقع بازدید خانه، بیرون آن را هم نگاه می‌کنند. مثلا اگر خانه، بالکن دارد یا رو به حیاط است، آن‌ها را بازدید می‌کنند. یا بعضی‌ها، چشم انداز خانه را از پنجره‌ها بررسی می‌کنند. در فصل‌های سرد، این قضیه معمولا کمتر اتفاق می‌افتد و مشتریان کمتر به بیرون سر می‌زنند تا آن را بازدید کنند. ولی ممکن است سوال کنند و دوست داشته باشند بدانند که فضای بیرون چه ویژگی‌هایی دارد. در چنین مواقعی، از داخل خانه، تا حد ممکن همه چیز را به آن‌ها نشان دهید. اگر از داخل، فضای بیرون قابل رویت نیست توضیح دهید و ویژگی‌های بیرون را توصیف کنید تا بتوانند تصویر درستی در ذهنشان داشته باشند.

تحریریه فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *