گوناگون

دلایل کمک گرفتن از مشاورین املاک

دلایل کمک گرفتن از مشاورین املاک

از آن‌جایی که خرید یا فروش ملک یکی از مهم­‌ترین ریسک‌های زندگی هر فردی به شمار می‌آید، باید برای این کار از قبل اطلاعات کافی و مشاوره لازم را از افرادی کاربلد و حرفه‌ای کسب کرده باشید. مشاورین املاک حرفه‌ای یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار به حساب می‌آیند.

به وسیله مشاور، مراجعه کنندگان خود را افزایش می‌دهید

اگر فکر پرداخت حق کمیسیون به مشاور افکارتان را بهم ریخته، باید بدانید که خدماتی که یک مشاور برای ملک شما انجام می‌دهد ارزشش را خواهد داشت. قطعا خود شما یک کار تمام وقت دارید و این را بپذیرد که شما به راحتی از پس همه کارها و مسائل قانونی و هماهنگی برای بازدید ملک خود بر نمی‌آیید! یک مشاور املاک با تجربه، می‌تواند پل ارتباطی خوبی بین خریدار و فروشنده باشد.

کارهای قانونی در املاک و مستغلات چگونه پیش می‌رود؟

خرید و فروش ملک مشکلات خاص خودش را دارد و یک پروسه پیچیده است و برای پشت سر گذاشتن این پروسه نیاز است تا یکسری نکات قانونی را بدانید و رعایت کنید تا روند خرید و فروش ملک در مسیر صحیح خود پیش برود. یک مشاور می‌تواند روند قانونی و به اصطلاح کاغذ بازی‌های این معاملات را بهتر پیش ببرد. معمولا در این حوزه اصطلاحات و مفاهیمی وجود دارد که ممکن است در ابتدا کمی گیج کننده به نظر بیاید، در این مرحله است که مشاور املاک وارد شده و با توجه به تجربه‌ای که در این زمینه دارد مفاهیم را به بیانی ساده و قابل فهم پیش رویتان قرار می‌دهد.

اطلاعات کم در حوزه املاک می‌تواند به شدت مخرب و آسیب رسان باشد.

برای قیمت گذاری بر روی ملک، بهترین گزینه انتخاب یک مشاور املاک مورد اطمینان است تا تمامی جوانب بازار املاک را به خوبی بسنجد و بهترین پیشنهادات و گزینه‌ها را پیش رویتان قرار دهد.

برای مثال شما به عنوان فروشنده چگونه برای ملک خود خریدار پیدا می­‌کنید؟ آیا مراجعه کنندگان را به راحتی به ملک خود راه می‌دهید؟ آیا می‌دانید که خریداران وقتی برای بازدید ملک شما می‌آیند، به دنبال چه گزینه‌هایی دارند؟ ‌‌‌

جلوگیری از یک اشتباه گران قیمت

گاهی یک مشاور املاک بهتر از شما پتانسیل‌ها یا نقاط ضعف منطقه را تشخیص می‌دهد. بر فرض مثال تصور کنید قرار است در آن محله، درست نزدیک خانه مدنظر شما، راه‌آهن یا اتوبان تاسیس گردد. در این صورت مشاور زودتر از شما از این مطلب اطلاع پیدا کرده و شما را در جریان قرار می‌دهد.

مشاوران گاهی بهترین حلال مشکلات‌اند

از آن‌جایی که در حین معامله هر دو طرف علاقمند‌ند تا هریک معامله را به نفع خود پیش ببرند، مشاور املاک به عنوان مدافع حق و حقوق شما، می تواند مذاکره کننده خوبی باشد تا ملک مورد نظر را با بهترین قیمت خریداری کرده یا به فروش برسانید و همچنین در صورت بروز مشکل مانع از برهم خوردن معامله گردد.

دور نگه داشتن احساسات در فروش خانه، می‌تواند کمی سخت باشد

پروسه فروش خانه گاهی احساسات را برانگیخته و افراد را وادار به برخوردهای غیرمنطقی کرده یا در مواردی مانع از تصمیم گیری عاقلانه می‌شود. مثلا ممکن است به دلیل علاقه بیش از حدتان به ملک، مشکلات یا محدودیت‌ها را نادیده گرفته و قیمت را بیش از حد بالا ببرید و یا به علت دلبستگی زیادتان به ملک از واگذاری آن، بعد از فروش خودداری کنید. در این صورت مشاور به شما مشکلات حقوقی که ممکن است گریبان گیرتان شود را گوشزد خواهد کرد. مطمئنا برای مشاور بسیار ساده‌تر خواهد بود که احساساتش را از پروسه فروش دور نگه دارد.

شما مشکلات خانه را به تنهایی تشخیص نمی‌دهید

مشاوران براساس تجربه‌ای که دارند می‌توانند به شما کمک کنند تا در هر موقعیتی که باشید، چه خریدار و چه فروشنده، مشکلات و ایرادهایی که ممکن است به چشم نیایند را تشخیص دهید و در صدد برطرف کردن آن باشید تا نظر خریداران را بیشتر جلب نمایید.

شما با مراجعه به مشاور املاک نه تنها ضرر مالی نمی‌کنید بلکه برای جلوگیری از مشکلات متعددی که ممکن است در ادامه برای شما رخ بدهد و ضرر مادی و معنوی بزرگتری به بار بیاورد سرمایه‌گذاری می‌کنید. البته به شرطی که مشاور املاک متعهد و سابقه داری را به همراه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *