بازسازی

خانه های پیش ساخته

خانه های پیش ساخته

آینده شهرها با اغلب مناظری که به آن‌ها عادت کرده‌ایم، تفاوت‌های بسیاری خواهند داشت، چرا که امروزه شاهد خانه‌هایی مدرن و گاهی عجیب هستیم که خبر از آینده‌ای کاملا متفاوت دارند. در آینده ممکن است برای تعطیلات چند روزی به مسافرت بروید و پس از بازگشت، شاهد احداث یک شهرک مسکونی در زمین‌های خالی روبروی خانه خود باشید.

این روزها اگر به فکر ساخت یک ساختمان باشید، با صرف بسیار بالای هزینه و زمان روبرو خواهید شد . پس باید راه چاره‌ای برای حل این مشکل باشد تا در مدت زمان کم و با صرف هزینه‌ای معقول، صاحب یک خانه بشویم. معماران با کمک گرفتن از تکنولوژی روز، برای کمک کردن پیش قدم شده‌اند و برای حل این معضل خانه‌های پیش ساخته را عرضه کرده‌اند . خانه‌هایی که در عرض چند روز با صرف کمترین زمان و انرژی بر پا می‌شوند و از نظر هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه خواهند بود .

شاید برایتان سوال باشد که مگر می‌شود یک خانه با تمام عناصر آن را از قبل ساخت و تنها در محل نصب کرد؟ آیا در حین نصب هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد؟ قطعات مختلف در هنگام نصب شدن چگونه به هم متصل می‌شوند؟ تمام مواردی که باید در باره این خانه‌ها بدانید را با هم مرور می‌کنیم تا به سوالات شما پاسخ داده باشیم .

انواع خانه های پیش ساخته

این خانه‌ها که در دو نوع قابل حمل و نقل و غیر قابل حمل و نقل تولید می‌شوند ، از اتصال مجموعه‌هایی از قطعه‌های مجزا تشکیل می‌شوند که در محل کارگاه طراحی و ساخته شده و تنها برای نصب کردن به محل تعیین شده انتقال داده می‌شوند . مانند کانکس‌ها که به همین منوال تولید شده و تنها باید آن‌ها را برای نصب نهایی منتقل کرد .

مزایا

تولید کنندگان این محصول برای جلب رضایت خریداران با بهره گیری از تکنولوژی روز توانسته‌اند به پیشرفت‌های زیادی نسبت به ساخت یک خانه به سبک سنتی دست بیابند. مزایای که در خرید خانه، اجاره ملک و احداث هر ساختمانی نیز از مهمترین مسائل هستند .

این مزایا به شرح زیر هستند :

  • سرعت فوق العاده بالای اجرا به نسبت زمان ساخت خانه‌های کنونی
  • راحتی کار هنگام نصب و اجرا
  • کاهش هزینه‌های معمول برای احداث یک خانه
  • کاهش زیاد در وزن خالص خانه
  • مقابله بهتر با زلزله
  • مجهز به عایق‌های حرارتی و صوتی
  • مقاومت مناسب در برابر آتش
  • حمل و نقل آسان در مواقع الزام
  • طول عمر بالا

جنس مصالح

برای طراحی این خانه‌ها دست خریدار باز گذاشته شده است تا بتواند در مورد رنگ، ابعاد، تعداد طبقات و حتی مصالح آن‌ها نیز تصمیم گیری کند . از مصالح متفاوتی در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود که با هم چند نمونه را مرور می‌کنیم :

خانه‌های بتنی پیش ساخته

اسکلت این خانه‌ها از فلزهایی سبک و مقاوم ساخته می‌شوند . برای ساخت قطعات دیوار‌ها نیز از بتنی با وزن بسیار کم اما مستحکم استفاده می‌شود . از خاصیت این خانه‌ها قابلیت استفاده از انواع مختلف پوشش برای فضاهای داخلی و خارجی است . پوشش‌هایی مانند گچ، پی وی سی، سنگ، تایل و … . و دیگر اینکه برای تمامی مراحل نصب و اجرا هیچ نیازی به عملیات ساختمانی پر دردسر نیست .

خانه‌های چوبی پیش ساخته

چوب مورد استفاده در این نوع خانه‌ها بسیار مقاوم با استقامتی بالا در برابر رطوبت، آتش سوزی و … بوده، که در عین حال به سبکی بیشتر خانه کمک می‌کند. دیواره‌های آن‌ها را در کارگاه‌های مخصوص تولید می‌کنند و بعد کدگذاری آن‌ها آغاز می‌شود . بعد از نصب رج اول این خانه‌ها روی فونداسیون، باقی قطعات دیوار تا زیر سقف، توسط الوارها چیده شده، و هیچ مشکلی در حین نصب نخواهد بود . طریقه اتصال این قطعات به همدیگر به صورت کام و زبانه است که در هم قفل می‌شوند .

خانه‌های lsf پیش ساخته

ال اس اف مخفف سازه‌هایی فولادی و سبک است. اسکلت ساختمان را به این روش تولید می‌کنند و جنس آن‌ها از ورق‌های کم ضخامت و با پوشش گالوانیزه است. این سازه‌ها برای مقابله با زلزله بسیار کارآمد هستند و سبکی آن‌ها هم به این امر کمک می‌کند . برای اتصال این سازه‌های پیش ساخته می‌توان از پیچ و مهره یا جوش استفاده کرد . دیواره‌های خانه با مصالحی به انتخاب خریدار پر خواهند شد .

خانه‌های pvc پیش ساخته

پی وی سی مورد استفاده در این خانه‌ها ، از تمامی عناصر لازم برای یک خانه بهره مند است و جایی برای نگرانی وجود ندارد .

کاربرد

این ساختمان‌ها تنها برای کاربری مسکونی استفاده نمی‌شوند، از آن‌ها در شهرک‌های ویلایی، ساختمان‌های اداری، خوابگاهی، مذهبی، فرهنگی، سرایداری و … نیز می‌توان استفاده کرد .

صرفه جویی در هزینه

یک انتخاب درست همیشه با در نظر گرفتن هزینه تمام شده قابل توجیه است. خانه‌های پیش ساخته کمک زیادی به کاهش هزینه‌ی ساخت خواهند کرد. به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم :

  • حذف کامل سیمان به عنوان ملات
  • سرعت بالای نصب
  • کاهش هزینه تمام شده
  • کاهش قابل توجه برگشت سرمایه
  • حذف ضایعات مواد اولیه از فهرست هزینه‌ها
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • استحکام بالا و صرفه جوئی در هزینه های تعمیرات آتی
  • طول عمر بیشتر به نسیت ساختمان های مسکونی سنتی

نکته

برای احداث این خانه‌ها حتی برای نصب کوچک ترین قطعات باید از نیروی‌هایی کاملا متخصص و خبره کمک بگیرید ، تا دچار هیچ مشکلی پس از اتمام کار نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *