دکوراسیون داخلی

آیا دکوراسیون مغازه در جذب مشتری تاثیر دارد؟

آیا دکوراسیون مغازه در جذب مشتری تاثیر دارد؟

1. ویترین مغازه برند شما است

دکوراسیون ویترین  تصویری از کسب و کار شما است که می‌تواند باعث افزایش فروش و جذب مشتری می‌گردد.

تحقیقات نشان می‌دهد که 50 درصد افراد تحت تاثیر ویترین مغازه تصمیم به خرید می‌گیرند. پس از این فرصت بزرگ استفاده کنید و ویترین مغازه‌ را خلاقانه تزئین نمایید. “ویترین مغازه برند شما است.” مطمئن شوید که ویترین مغازه کسب و کارتان را از دیگران متمایز می‌کند. به ویترین مغازه خود به عنوان یک راه‌ حل تبلیغاتی بلند مدت نگاه کنید.

2. استفاده از یک پس زمینه

استفاده از یک پس زمینه کاغذ رنگی ساده در پشت اجناس، هم کالاهای فروشی را درخشان‌تر و برجسته تر نشان داده و هم باعث تمرکز دید مشتری می‌شود. از طرفی راه حلی ارزان قیمت برای تغییر دکوراسیون متناسب با فصل‌ و مناسبت‌های مختلف است.

3. از برجسته‌ترد کردن جزئیات نهراسید

ویترین مغازه مثل یک بیلبورد مجانی برای کسب کار مغازه دار است و خریداران را در لحظه عبور می‌تواند جذب کند پس هم ‌اکنون زمان و مکان مناسب برای  برجسته‌تر شدن است! از آنجایی که به هنگام خرید برخی مشغول انجام چند کار به صورت همزمان هستند، استفاده از رنگ‌های درخشان و متمایز می‌تواند توجه آن‌ها را بیشتر جلب کند.

4. بیش از حد مینیمال باشید

شاید تعجب کنید که چطور ممکن است مینیمال بودن تاثیر مثبت ایجاد کند اما هرچه در چیدمان فروشگاه یا حتی ویترین مینیمالیستی‌تر رفتار کنید جلب توجه بیشتری خواهید کرد. همه‌ی اجناس خود را پشت ویترین مغازه به نمایش نگذارید، بهترین را انتخاب کنید و با یک پس زمینه ساده آن را تزئین نمایید. از این طریق کنجکاوی بیننده را برای وارد شدن به فروشگاه برانگیخته خواهید کرد.

5. استفاده از موسیقی پس زمینه

توجه به نوع موسیقی و انعکاس آن در محیط و میزان بلندی صدای بسیار اهمیت دارد. تحقیقات نشان داده است که موسیقی تاثیر مستقیم بر رفتار افراد به هنگام خرید دارد.

7. انتخاب مسیر هوشمندانه

داشتن یک مسیر که هوشمند انتخاب شده باشد برای آنکه مشتری به راحتی همه‌ی کالاهای فروشگاه را ببیند مسئله بسیار مهمی است. این مسیر می‌تواند به نحوه چیدمان قفسه‌ها و رگال‌ها مرتبط باشد. یا حتی در ایجاد فضا برای استراحت که در ادامه به آن اشاره شده است.

8. یک دیوار متفاوت

یکی از دیوار‌های فروشگاه را با یک رنگ متمایز رنگ آمیزی کنید تا برای مشتری‌ها جالب توجه باشد و آن‌ها را برای دیدن انتهای فروشگاه جذب کند. برای انتخاب آن می‌توانید یک رنگ روشن‌تر یا شاید با یک بافت و جنس متفاوت‌تر را در نظر داشته باشید و ترجیحا برای جلوگیری از شلوغی از رنگ‌های طبیعی برای کف پوش و متریال مبلمان استفاده کنید.

9. نور پردازی

یکی دیگر از تغییرات کم هزینه، تغییر در نورپردازی مغازه است که بخش وسیعی از تغییرات را به همراه دارد. بهترین و موثرترین راه برای جلب توجه و تاکید روی اقلام خاص خواهد بود. یک نورپردازی خوب و مناسب می‌تواند در تصویر سازی کالا بسیار تاثیرگذار باشد.

10. بزرگنمایی با آینه‌ها

یکی از ترفندهای طراحان، استفاده از آینه‌های بزرگ قدی است که البته به کار بردن بیش از حد آن‌ها حس “عالیس در سرزمین عجایب” را تداعی می‌کند!  پس در جانمایی آینه‌ها دقت کنید. اگر محدودیت فضا دارید می‌توانید روی قفسه‌ها هم آینه کاری کنید.

11. چیدمان عمودی

تا حد امکان با چیدمان وسایل به صورت عمودی نهایت استفاده از فضا را ببرید. و بر فقسه‌های روی دیواها تا آنجایی که امکان دارد بیفزایید.

12. از راحتی مشتریان مطمئن شوید

کارشناسان رفتارشناسی مشتریان معتقداند که خریداران به ویژه خانم‌ها بیشتر تمایل به داشتن فضای خصوصی برای بررسی بیشتر یا امتحان کردن محصولات دارند. با ایجاد فضاهای مناسب برای استراحت یا مبلمان کوچک برای کسانی که منتظر می‌مانند، راحتی را برای مشتریان فراهم کنید و اجازه دهید با خیال راحت تر همه چیز را بررسی کنند.

13. سرعت مشتری‌ها را کاهش دهید

با قرار دادن میزها یا قفسه‌های کوتاه در جای جای فروشگاه به ویژه جلوی قسمت ورودی، سرعت بازدید کننده‌ها را کم کرده و توجهشان را جلب نمایید. با این کار می‌توانید اجناس تخفیف خورده را هم متمایزتر نشان دهید.

این استراتژی‌های طراحی می‌توانند کمک بزرگی در افزایش درآمد فروشگاه‌ها و افزایش جذب مشتری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *