دکوراسیون داخلی

ویژگی‌های یک مشاور املاک خوب چیست؟

ویژگی‌های یک مشاور املاک خوب چیست؟

تقریبا همه ما این موضوع را تجربه کرده‌ایم که مشاور املاک و روشی که برای انجام کار انتخاب می‌کند تاثیر زیادی در موفقیت معامله دارد. به نظر شما، یک مشاور املاک خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ 

پیدا کردن یک مشاور املاک خوب و حرفه‌ای، کار راحتی نیست و فقط زمانی می‌توانید چنین شخصی را پیدا کنید که بدانید یک مشاور خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد. ما در این مقاله این ویژگی‌ها را با استفاده از نظرات کارشناسان مسکن، گردآوری کرده‌ایم.

  1. اهل ارتباط برقرار کردن است

برای خریدار یا فروشنده خانه، مراوده با مشاوری که اهل ارتباط نباشد، می تواند فشار مضاعف ایجاد کند. زمان، در بازار مسکن، عنصر مهمی است. یک مشاور املاک خوب باید سرعت العمل داشته باشد و بلافاصله جزییات را به مشتری منتقل کند تا او بتواند تصمیم بگیرد.

کارشناسان معتقدند که عدم ارتباط مناسب از سوی مشاور املاک، بزرگترین عامل اضطراب و نگرانی مشتری است. آنها به مشاورین املاک توصیه می‌کنند که با مشتریان خود ارتباط مستمر داشته باشند، مواردی که برای یک مشاور کم اهمیت به نظر می‌رسد، ممکن است برای مشتری خیلی مهم باشد.

  1. کنشگرا است، نه اینکه فقط واکنش نشان دهد

یک مشاور املاک خوب، اهل عمل است. به این معنی که صبر نمی‌کند خریدار پیدا شود. برعکس، خودش به دنبال خریداران احتمالی است و با آنها ارتباط برقرار می‌کند. با مشتریان قبلی، ارتباط برقرار می‌کند و به دنبال معاملات جدید است. کارشناسان مسکن یک گفته معروف دارند: “اگر مشتریان پیگیر تماس گرفتن با مشاور املاک هستند، این نشان می‌دهد که اطلاعات کافی در اختیار آنها نگذاشته اید.”

  1. شنونده خوبیست

توصیه کارشناسان این است که سراغ مشاورینی که زیاد صحبت می‌کنند نروند. از نظر آنها، این مشتری است که باید بیشتر صحبت کند تا مطمئن شود که مشاور تمام خواسته‌های او را فهمیده است. یک مشاور خوب باید همه‌ی سوالات مورد نیاز را بپرسد تا بتواند مشتری را راهنمایی کند.

  1. به مشتری اهمیت می‌دهد

وقتی مشتری معامله خوبی انجام می‌دهد، مشاور هم معامله خوبی انجام داده. و دقیقا به همین دلیل، مهم است که مشاوری را انتخاب کنید که به مشتری اهمیت می‌دهد وخواسته‌های او را به منافع خود ترجیح می‌دهد. خرید و فروش خانه کار پر استرسی است، پس لازم است که یک مشاور به گونه‌ای عمل کند که مشتریانش احساس رضایت کنند و بدانند که مورد حمایت او هستند.

  1. خود را با خواسته‌های مشتری وفق می‌دهد

بعضی از مشتریان دوست دارند از طریق پیامک با مشاور خود در ارتباط باشند. بعضی دوست دارند از طریق تلفن یا از طریق پست الکترونیک این ارتباط را حفظ کنند و در جریان کارها قرار بگیرند. یک مشاور خوب باید مطابق میل مشتری با او در ارتباط باشد و به نوعی عمل کند تا مشتری احساس راحتی کند و تحت فشار قرار نگیرد.

محدودیت زمانی مشتری را درک می‌کند

درک کردن محدودیت زمانی یکی از ابزارهای مهم در برقراری ارتباط موثر بین مشاور و مشتری است. مثلا یک مشتری قصد دارد خانه اش را سریع بفروشد و وقت زیادی ندارد. یک مشاور املاک خوب باید این موضوع را درک کند و به او کمک کند در زمان مورد نظر، خانه را بفروشد. برعکس، یک مشتری عجله ای برای فروش خانه ندارد. برای او قیمت فروش مهم است. یک مشاور خوب باید به او کمک کند تا بازار را خوب بررسی کند تا ملک خود را با قیمت مناسب بفروشد.

انگیزه مشتری برای فروش ملک را می‌داند

طبق نظر کارشناسان، یک مشاور املاک خوب باید انگیزه مشتری برای فروش را درک کند. مثلا باید از خودش بپرسد که آیا این مشتری ملک را می‌فروشد تا یک ملک دیگر بخرد، یا می‌خواهد سرمایه گذاری کند؟ یک مشاور خوب باید بداند خواسته‌های یک مشتری که چند خانه دارد و می‌خواهد یکی از آنها را بفروشد، با خواسته‌های دیگری که فقط یک خانه دارد و با خانواده‌اش در آن زندگی می‌کنند و می‌خواهد آن را بفروشد فرق دارد. یک مشاور خوب باید تفاوت موارد مختلف را تشخیص دهد و برای هر مورد به اقتضای شرایط آن عمل کند.

نگران نیست که بیست مشتری آخرش را به عنوان مرجع به شما معرفی کند

بعضی از کارشناسان عقیده دارند که بهترین راه برای پیدا کردن یک مشاور خوب استفاده از نظرات مشتری‌های قبلی است. فرض کنید یک مشاور پیدا کرده‌اید و می‌خواهید بدانید خوب است یا نه. از او بخواهید نظرات بیست مشتری را در اختیارتان بگذارد، بله دقیقا بیست مشتری آخر. اگر نظرات همه‌ی آنها مثبت بود، پس مشاور خوبی انتخاب کرده‌اید.

فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *