سبک زندگی

چطور از تجربه مادربزرگ‌ها در خانه‌داری استفاده کنیم

چطور از تجربه مادربزرگ‌ها در خانه‌داری استفاده کنیم

مادرها و مادربزرگ‌ها راهکارهایی برای خانه‌داری دارند که قدیمی، آسان ولی کاملا موثر هستند. آنها ثابت کرده اند که این گفته‌ی معروف درست است؛ با بالا رفتن سن، عقل و فهم انسان بیشتر می‌شود.

گویی مادربزرگ‌ها برای هر مشکلی در خانه راه‌ حلی دارند. از بهترین روش‌ها برای پخت کیک گرفته تا درمان خانگی افرادی که مریض می‌شوند. با توجه به این قضیه، ما از دوستانمان خواستیم، نکاتی را که از مادر و مادربزرگهایشان یاد گرفتنه اند به ما ارائه دهند و ما فهرستی از کاربردی‌ترین آنها تهیه کردیم.

براق کردن مبلمان چوبی

 یک عدد لیمو را آب گرفته و با دو فنجان روغن زیتون مخلوط کنید. یک پارچه نرم را به این مخلوط آغشته کرده و آن را روی قسمتهای چوبی مبلمان بکشید تا براق شوند.

پاک کردن لکه های سینک ظرفشویی و براق کردن آن

کمی جوش شیرین روی سینک بپاشید و لیمو ترش را از وسط بریده و  روی سینک بکشید. سپس، سینک را با آب بشوئید.

جرم گیری سطوح سخت و درزهای بین کاشی ها

 مقداری مایع جرم گیر را با پاک کننده چند منظوره مخلوط کنید. یک مسواک را به این محلول آغشته کنید و روی سطح مورد نظر و کاشی‌ها و همین طور بین آنها بکشید تا جرم‌ها از بین بروند.

نرم‌تر کردن لباسها

 برای شستشو، از سرکه سفید استفاده کنید. مقدار کمی از آن را در ماشین لباسشویی بریزید و وقتی که لباس‌ها خشک شدند، خواهید دید که بسیار نرم‌تر خواهند بود.

پاک کردن لکه‌های خودکار و جوهر از روی کاناپه

 یک گوش‌ پاک‌کن را به الکل سفید آغشته کنید و به آرامی روی لکه فشار دهید (آن را نکشید). لکه به سرعت پاک می‌شود.

صاف و مرتب کردن ملافه تخت بدون اتوکردن طولانی مدت

پس از شستن ملافه و قبل از این که کاملا خشک شود، آن را از خشک‌کن ماشین لباسشویی بیرون بیاورید و به شکل مستطیل تا بزنید. اتو را فقط روی لایه بالایی بکشید اما مواظب باشید خط تا ایجاد نشود. در عرض چند ثانیه، ملافه نرم و ملایم می‌شود.

پاک کردن لکه‌های آب و صابون از درها و پنجره های کابینت شیشه ای حمام

یک دستمال خشک را با سرکه مرطوب کنید و روی لکه ها بکشید. مثل روز اولشان براق و نو می‌شوند.

گرفتن خط و خش آینه

در یک ظرف، نصف آب و نصف دیگر سرکه سفید بریزید. یک دستمال کاغذی را در این محلول بزنید وروی آینه بکشید. سپس، با یک روزنامه‌ مچاله ‌شده، آن را خشک کنید. آینه، مثل روز، روشن خواهد‌شد.

براق و درخشان کردن شیرهای آشپزخانه و حمام

  کمی خمیردندان را روی شیر‌ها بمالید و بعد یک پارچه نرم روی آنها بکشید. لیمو هم ترفند خوبی برای بردن لکه های آب خواهد بود.

پاک کردن لکه‌های فرگاز

اگرغذا روی فرگاز یا اجاق سرریز کرده است، قبل از این که باقی مانده‌های آن خشک و سفت شوند، مقدار زیادی نمک روی آنها بریزید و بعد از اینکه اجاق سرد شد، آنها را با اسفنج مرطوب و گرم پاک کنید.

از بین بردن خراش‌های روی دیوارهای سفید

 با استفاده از جوش شیرین و آب، یک خمیر درست کنید – نسبت آب و جوش شیرین باید مساوی باشد – و در خراشهای دیوار بگذارید و وقتی خشک شد، یک پارچه تمیز را به آرامی روی آن بکشید.

از بین بردن لکه‌های روغنی روی قالی

 روی لکه، کمی آرد ذرت بریزید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا روغن جذب آرد شود و سپس روی آن را جارو برقی بکشید.

پاک کردن لکه‌های چای از ظروف چینی

 مقداری سرکه روی ظرف موردنظر بپاشید، یک تکه پارچه را با آب مرطوب کنید و در جوش شیرین یا نمک بزنید و بعد آن را روی لکه ها بکشید تا پاک شوند.

براق کردن پارچه‌های سفید

در یک تشت رختشویی سه لیتر آب داغ بریزید. یک عدد لیمو ترش را آب گرفته وآن را به آب درون تشت اضافه کنید. سپس لباس‌های سفید را درون تشت گذاشته و اجازه دهید به مدت دو ساعت بمانند. بعد، لباس‌ها را زیر نور خورشید خشک کنید تا تمیزی و درخشندگی آنها را ببینید.

فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *