دکوراسیون داخلی

چطور در خانه فضای مطالعه یا کار درست کنیم؟

چطور در خانه فضای مطالعه یا کار درست کنیم؟

اگر محیطی آرام و مناسب داشته باشید، مطالعه برای یک امتحان مشکل یا کار بر روی یک پروژه کاری در خانه می تواند تجربه ای کاملا دلچسب باشد. راهکارهای زیر ایده های خوبی در این زمینه ارایه می دهند.

فرق نمی کندکه شما در خانه، محلی برای درس خواندن فراهم کنید یا جایی برای انجام کارهای مربوط به شغلتان. شما می توانید با استفاده از راهکارهایی مناسب، انگیزه کار و مطالعه را بالا ببرید. پس برای آشنایی با این ترفندها با ما همراه باشید.

از پنجره های خانه استفاده کنید

نور خورشید به دلیل داشتن ویتامین D برای بدن سودمند است. پس، فضایی نزدیک به پنجره انتخاب کنید تا در حین انجام کار، بدنتان به میزان کافی از این ویتامین دریافت کند. گلها و گیاهان سبز را هم به این محیط اضافه کنید. وجود آنها در یک فضای پرنور، منظره ای زیبا به وجود می آورد که سرشار از انرژی و روح زندگیست.

اشیای هنری و صنایع دستی

می توانید بسیاری از کارها را خودتان انجام دهید؛ پس، دست بکار شوید و میز کاری دلخواهتان را در خانه درست کنید. اگر برای لیست کردن کارهای روزانه به یک برد یا تخته احتیاج دارید، می توانید با استفاده از مواد و لوازم ساده که در دسترس هستند، مثل چوب و یا سیم های فلزی نازک، یک برد درست کنید.

برای فراهم کردن چنین امکانات و دکوراسیون اتاق کار می توانید از لوازم مختلفی استفاده کنید. فقط مواظب باشید که سرگرم شدن به کارهای ابداعی شما را از انجام کار اصلی باز ندارد!

اهمیت همکاری را دست کم نگیرید 

برخی کارها را می توان به صورت گروهی انجام داد؛ یا یک میز چند نفره بزرگ را انتخاب کنید و یا فضای کاریتان را به قسمتهای کوچکتر برای استفاده افراد مختلف تقسیم کنید. از این نوع محیط کار بیشتر در شرکت‌های کوچک و موسسات خلاق، با هدف کشف ایده های نو استفاده می شود.

ولی اگر دوست دارید فضای شخصی خودتان را داشته باشید، بین میزها ، جداکننده بگذارید تا فضای خصوصی داشته باشید و زمانی که لازم است با دیگران ارتباط داشته باشید، آن را بردارید.

ذهن باز

خیلی ها فکر می کنند که تحت هر شرایطی می توانند مانع از حواس پرتی در زمان انجام کار بشوند، در حالی که در واقع این طور نیست. یکی از علتهای اصلی عدم کنترل و حواس پرتی های گاه و بی گاه موقع انجام دادن کارها وجود یک محل کار بهم ریخته است.

پس، یک میز سفید و تمیز و یک صندلی مناسب انتخاب کنید و از نور مناسب برای روشن کردن فضای کاریتان استفاده کنید. یک فضای کاری تمیز، ساده و مرتب، کارایی شما را افزایش می دهد حتی اگر کاری که در خانه انجام می دهید خیلی هیجان انگیز نباشد.

اگر نکات و راهکارهایی را که درباره فضای کاریتان در خانه گفته شد بکار ببرید، کارتان را با تمرکز و دقت و کارایی بیشتری انجام خواهید داد، حتی اگر مجبور باشید برای انجام آن، همۀ شب را بیدار باشید. پس امتحان کنید و نتیجه را ببینید.

فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *