گوناگون

زبان بدن مشاورین املاک چگونه باید باشد

زبان بدن مشاورین املاک چگونه باید باشد

از دید روانشناسان، حرکات بدن و صورت افراد حقایق زیادی را درباره آن‌ها نشان می‌دهد. این در واقع همان چیزی است که از آن به عنوان زبان بدن یاد می‌شود و در خیلی از حرفه‌ها کاربرد دارد. اما کاربرد آن برای مشاورین مسکن چگونه است؟

با توجه به اینکه یکی از الزامات کار یک مشاور املاک، تشخیص مشتری واقعی از میان تعداد زیاد افرادیست که به او مراجعه می‌کنند، استفاده از زبان بدن ابزاری کاملا سودمند در این زمینه است. او باید بتواند حدس بزند که مشتری به چه چیزی فکر می‌کند و چه قصدی دارد؛ کاری که راحت نیست، چون اکثر افراد یاد گرفته اند که چگونه روی احساسات خود سرپوش بگذارند. ولی نکاتی هستند که به یک مشاور کمک می‌کنند حرکات افراد را تعبیر کند. در این جا، این نکات را با استفاده از توصیه‌های روانشناسان بیان کرده‌ایم.

به پاهای مشتری نگاه کنید

تصور کنید تعداد زیادی مشتری برای بازدید از یک خانه آمده اند و شما می‌خواهید به آن‌ها خانه را نشان دهید. برای اینکه بفهمید با کدامیک از مشتریان مدت زمان بیشتری باید صحبت کنید و با کدامیک گفتگوی کوتاهی داشته باشید، به پاهایشان نگاه کنید. مشتری که علاقه مند به معامله خانه موردنظر نیست، یک یا هر دو پایش را به سمت درب خروجی قرار می‌دهد، انگار که آماده رفتن است. ولی مشتری که علاقه مند به خرید است، در حین صحبت با شما، هردو پایش را به سمت شما قرار می‌دهد یا هنگام نشستن یک پا را روی پای دیگر می‌اندازد. این نحوه برخورد یعنی اینکه عجله‌ای برای رفتن ندارد.

به علائم ظاهری دقت کنید

آیا تا به حال اتفاق افتاده است که پاسخ بله بگویید، اما درواقع منظورتان “نه” باشد؟ خریداران اغلب می‌خواهند مودبانه برخورد کنند، حتی اگرعلاقه‌ای به خرید ملک نداشته باشند. پس اگر از ملکی که شما معرفی می‌کنید، تعریف و تمجید کردند، اما هنگام صحبت کردن سرشان را تکان دادند، به احتمال زیاد صادقانه حرف نمی زنند.

برخی روانشناسان معتقدند که دست‌ به سینه بودن یک شخص لزوما به معنای عدم علاقه او به صحبت با طرف مقابل، نیست. آنها می‌گویند این برداشت قدیمی گاهی اشتباه است و مردم به دلایل مختلف دستان ‌خود را روی سینه می گذارند؛ بعضی عادت به این کار دارند، بعضی دیگر در این حالت احساس راحتی می‌کنند و بعضی ها ممکن است سردشان باشد.

به علائم جسمی توجه کنید، اما به این نیز حواستان باشد که لبخند می‌زنند یا نه، چون چهره مشتریان واقعی هنگام صحبت با شما، حالت مثبت‌تری دارد.

طرز نگاه‌ تعیین‌کننده است

اگر مشتری هنگام بازدید خانه، بجای اینکه به شما نگاه کند، چشمانش را به سمت خانه بچرخانند، به احتمال زیاد در خریدن آن جدی نیست.

روانشناسان معتقدند که اگر خریدار مایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره ملک موردنظر نباشد، ارتباط چشمی با شما برقرار نخواهد کرد. پس اگر خریداران هنگامی که با آنها صحبت می‌کنید، مستقیم به شما نگاه کنند، نشانه خوبی است دال بر اینکه تمایل به خرید دارند.

فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *