دکوراسیون داخلی

اشتباه رایج در نقاشی ساختمان

اشتباه رایج در نقاشی ساختمان

 شکی نیست که نقاشی و رنگ کردن ساختمان تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد، به شرط آنکه بدانید چگونه این کار را انجام دهید. پیشنهاد ما این است که در وهله اول اشتباهات رایج در این زمینه را بشناسید و سعی کنید آن‌ها را تکرار نکنید.

خوشبختانه، ما راه حل های بسیار ساده ای برای رفع این اشتباهات داریم که با یادگیری و بکارگیری آنها می توانید مثل یک رنگ کار خبره کار خود را انجام دهید.

استفاده از قلم نامناسب

اگر در رنگ کردن به مشکلی برخورد کردید، اولین موردی که باید چک کنید، نوع قلمی است که انتخاب کرده اید. قلم هایی که موهای طبیعی دارند، برای رنگهای پلاستیکی مناسب نیستند، چون قادر به جذب آب موجود در رنگ نیستند و تقریبا مانع پخش شدن رنگ بر روی سطح می شوند. برعکس، این قلم ها برای رنگهای روغنی خیلی مناسب هستند. برای رنگهای پلاستیکی، قلم های با موی مصنوعی مثل نایلون و پلی استر مناسب هستند.

نگه داشتن نوار رنگرزی به مدت طولانی

برای اینکه بتوانید رنگ کردن خطوط و لبه های نازک را براحتی و خوب انجام دهید، لازم است از یک نوار پلاستیکی استفاده کنید. ولی اگر این نوار بیش از زمان لازم نگه داشته شود، باعث می شود موقع برداشتن آن، رنگ پوسته پوسته شود. بهترین زمان برای برداشتن نوار پلاستیکی، یک ساعت بعد از اتمام رنگ کردن است. ولی اگر این زمان بیشتر از یک ساعت طول بکشد، بازهم جای امیدواری است. با استفاده از یک تیغ، به آرامی لبه نوار را خراش بدهید و نوار را بردارید. از سشوار هم می توانید استفاده کنید. گرمای سشوار باعث شل شدن نوار پلاستیکی می شوند و شما می توانید براحتی آن را بردارید.

بی توجهی به شرایط جوی

شرایط آب و هوا از عوامل تاثیرگذار بر پروسه رنگ کردن و نتایج آن است. مثلا، رنگ در دماهای بالا دوام نمی آورد، یا رطوبت زیاد باعث دیر خشک شدن رنگهای پلاستیکی می شوند. هوای سرد مانع خشک شدن یکدست رنگ می شوند و در آن ترک ایجاد می کند. گرمای بیش از حد، در رنگ حباب ایجاد کرده، آن را زود خشک می کند و در نهایت یکدستی آن را از بین می برد. اگر رنگی را که استفاده کردید خوب از آب در نیامد، از کارخانه سازنده جویا شوید که درجه حرارت مناسب برای آن چیست. براساس اطلاعاتی که کسب می کنید، ممکن است لازم شود یک سری تغییرات ایجاد کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید، مثل استفاده از بخاری یا کولر و یا موکول کردن رنگ کاری به یک روز دیگر.

فراموش کردن اهمیت بتونه

وقتی میخواهید روی یک رنگ تیره، رنگ روشن بزنید، بتونه کاری برای جلوگیری از پخش شدن رنگ تیره و در نتیجه آمیختن رنگ ها، لازم و ضروری است. این مسئله، موقع رنگ کردن چوب هم ممکن است رخ دهد. چوب بطور طبیعی شامل جوهر مازو (تانین) است که ممکن است وقتی خیس می شوند به سطح چوب بیایند و باعث ایجاد لکه و یا تغییر رنگ آن شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، قبل از رنگ کردن چوب، آن را بتونه کاری کنید. اگر تغییر رنگ زیاد است، بتونه کاری را دو بار انجام دهید.

جا گذاشتن اثر غلتک رنگ روی سقف

رنگ کردن قسمتی که بین دیوار و سقف است، به دلیل باریک بودن، به دقت زیادی احتیاج دارد. کار آسان این است که با استفاده از یک غلتک استوانه ای، این قسمت را رنگ کنید و اگر رنگ چکه کرد بلافاصله آن را با دستمال آغشته به مایع شیشه پاک کن تمیز کنید. ولی، بهترین روش این است که روی سقف، با استفاده از قلم یک باریکه افقی از رنگ ایجاد کنید تا تقریبا ده سانتیمتر از بالای دیوار را بپوشاند. با این کار در واقع باعث می شوید یک فضای باصطلاح امن ایجاد شود و اثر غلتک روی دیوار باقی نماند.

آماده نکردن سطح براق

رنگهای براق به دلیل ماندگاری بیشتر، در برابر آلودگی و چربی مقاومت بالایی دارند. ولی همین ویژگی باعث می شوند نسبت به رنگ جدید نیز مقاوم باشند. این مشکل با استفاده از سنباده کشیدن و افزایش قابلیت جذب رنگ جدید، حل می شوند. بعد از سنباده کشیدن، باید سطح خوب تمیز شود تا هیچ چیز روی آن باقی نماند. یک روش دیگر استفاده از مایع هایی است که شفافیت رنگ براق را از بین می برند.

استفاده از رنگ های حلال در آب روی کاغذ دیواری

رنگ زدن روی کاغذ دیواری، تقریبا مثل دیوارهای دیگر است، ولی باید مراقب یک مورد باشید. بتونه ها و رنگهای حلال در آب ممکن است چسب کاغذ دیواری را از حالت خشک و جامد خارج کنند و باعث ور آمدن کاغذ دیواری یا ایجاد حباب شوند. از بتونه ی روغنی استفاده کنید تا از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *