دکوراسیون داخلی

رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

رنگ ها حرف های زیادی برای گفتن دارند! آیا حسی آرامش بخش تر از امواج ملایم دریا وجود دارد؟ صرف نظر از اینکه کجا زندگی میکنید، طیف رنگ آبی در فضای خانه ، شما را به کنار دریا می برد و حس آرامش ایجاد میکند. دیگر وقت آن رسیده است که، به جای استفاده از رنگ کسالت بار و ملال آور سفید، کمی هم از این رنگ های آرامش بخش الهام بگیرید.

آبی یخی

” به سادگی میتوانید حس وحال یک روز بارانی را درمنزل خود تداعی کنید”. حس تمیزی بعد از باریدن باران که یک روشنایی خاصی در هوا ایجاد می کند، را می توان علت اصلی انتخاب طیفی از رنگ “آبی یخی” برای رنگ آمیزی دیوارهای منزل دانست. این رنگ حالت خاصی از شادابی و خنکی را به ارمغان می آورد و به طرز معجزه آسایی دیوارها را بلند تر و فضا را بزرگ تر جلوه می دهد. برای این که از دل زدگی ناشی از یکدستی رنگ های دیوار و وسایل خانه جلوگیری کنید، از طرح ها و بافت های متنوع استفاده کنید، مثل حرکت نامنظم خطوط روی دیوارها یا پارچه ای با بافت قابل رویت برای مبلمان.

آبی نم دار

رنگی دل فریب، که اگر با دقت بیشتری به عمق آن نگاه کنید اثر کم رنگ، در عین حال قابل لمس از خاکستری دیده می شود. این رنگ با تعادلی که بین رنگ های گرم اتاق بوجود می آورد، فضا را بسیار زیبا میکند.  این طیف آبی، چون نور را از خود عبور می دهد و در فضا منعکس می کند، همه چیز را زیبا تر می کند و باعث می شود همیشه خوب به نظر برسند.

آبی عمیق اقیانوس

برای کسانی که رنگ های تیره تر را ترجیح می دهند این رنگ در عین تیرگی، نور و درخشش رنگ های اطراف را متمایز تر می کند ، و باعث می شود تا چشم نواز تر به نظر برسند. همچنین براق کردن عمدی دیوارها و استفاده از یک طیف آبی اقیانوسی باعث می شود تا نور مفید داخل فضا بماند، فضا روشن شده و حس بازتری ایجاد کند.

آبی کلاسیک یا آبی ملوانی

این رنگ مات، رنگ بندی وسایل و مبلمان را برجسته تر می کند. بعضی مواقع ترکیب رنگی سفید و آبی به نظر کلیشه ای و تکراری می آید. برای اینکه زیبایی ترکیب رنگ آبی را از دست ندهیم و الویت این رنگ را به رخ بکشیم، باید کمی از طبیعت الهام و کمک بگیریم، مثلا استفاده از تازگی رنگ سبزو گیرایی رنگ بنفش! با استفاده از این پالت رنگی مکمل، محیط خانه هیجان انگیزتر می شود.

سفیدی جدید

به کارگیری سایه ای از آبی به جای رنگ سفید می تواند حتی در حالت روحی بیننده مؤثر تر عمل کند. حس رهایی از کسالت و روزمرگی ناشی از یک روز کاری را در چنین حمامی تجربه کنید. این بهترین پیشنهاد رنگ حمام است. چرا که پاکیزگی و شفافیت در این رنگ مشهود است. همچنین یکی از ایده های جدید استفاده از شیر آلات شیک و ساده و کابینت برای فضای روشویی است که بسیار مدرن و درعین حال کاربردی است.

تناقض در رنگ ها

از ترکیب رنگ ها نهرایسد و رنگ های متناقض را امتحان کنید. استفاده از رنگ آبی تنها به این خاطر نیست که خوابی آرام می آورد ، بلکه با بیشتر رنگ ها، به زیبایی ترکیب میشود. میتوان با استفاده از رنگ و بافت هایی طبیعی از طیف خاکستری و قهوه ای چوب، آرامش و راحتی فراهم کنید. یا این که رنگ هائی چون بنفش یاسی، خاکستری، بژ و سفید را به کار ببرید تا از نتیجه آن حیرت زده شوید. حس آرامش بعد از یک روز  پر مشغله.

اضافه کردن رنگ های زرد و نارنجی باعث میشود تا رنگ آبی، فاخر تر و با وقار تر به نظر برسد. امتحان رنگ سرخ شفق (قرمز مایل به نارنجی) که یک بافت مخملی داشته باشد، هم ضرری ندارد.

برای آرامش بیشتر از توصیه های بالا استفاده کنید. اگر دیوارهای خانه را پر زرق و برق کرده اید و دیوانه وا از رنگ در تزئین اتاق ها استفاده کرده اید، باید بدانید که هیچ تاثیری در کاهش سطح استرس روزانه نخواهند داشت.

وبسایت: luxbuyer.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *