گوناگون

افزایش درآمد در شغل مشاوره املاک

افزایش درآمد در شغل مشاوره املاک

درآمد خوب، شاید یکی از ویژگیهای جذاب شغل مشاوره املاک باشد که باعث می‌شود افراد زیادی به آن روی آورند، غافل از اینکه کسب و حفظ درآمد، فوت و فن های خاص خود را دارد.

عدم آگاهی از این فوت و فن‌ها و بکارگیری آن‌ها باعث می‌شود، خیلی از افرادی که با هدف کسب درآمد خوب شغل مشاوره املاک را انتخاب می‌کنند، به هدف خود نرسند و حتی مجبور به تغییر شغل شوند. ما در ادامه، نکاتی که برای کسب درآمد خوب و پایدار در شغل مشاوره املاک لازم است را گردآوری کرده‌ایم. این نکات، در واقع، اشتباهات رایجی است که مشاورین املاک انجام می‌دهند که در نهایت، شکست شغلی آن‌ها را به همراه دارد. پس برای موفق شدن در این شغل، مراقب اشتباهات زیر باشید.

  1. کم تلاش کردن

تصور خیلی از افراد این است که چون براحتی می‌توان مشاوره املاک شد، پس براحتی هم می‌توان در آن کسب درآمد کرد. این تصور، اشتباه است. درست است که خودتان تعیین می‌کنید کی و چند ساعت کار کنید. ولی باید بدانید که این یک کار تمام وقت است، نه یک سرگرمی؛ و باید برای موفقیت در آن، از جان و دل تلاش کنید و وقت بگذارید.

  1. عدم تلاش برای افزایش مشتریان

بیشتر مشاورین املاک در ابتدا، کار خود را با کسانی که می‌شناسند، مثل دوستان، اقوام و آشنایان آغاز می‌کنند. برای شروع، این راه خوبی است، ولی در دراز مدت کافی نیست، چون تعداد دوستان و آشنایانی که خانه خرید و فروش می‌کنند، زیاد نیست و دیر یا زود، کسب درآمد از طریق آن‌ها تمام می‌شود. اگر می‌خواهید یک مشاور موفق باشید که همیشه درآمد خوبی دارد، باید زمینه آشنایی خود را گسترش دهید و از طرق گوناگون به دنبال موارد جدید برای خرید یا فروش خانه باشید. این بخش، یکی از سخت‌ترین قسمت‌های کار مشاوره املاک است. ولی برای موفق شدن لازم و ضروری است.

  1. متمایز کردن مشتریان

همه مواردی که یک مشاور املاک با آن‌ها برخورد می‌کند، به معامله ختم نمی‌شوند و حتی شاید بعضی از آن‌ها موارد خوبی نباشند، به گونه‌ای که فقط از مشاور وقت و انرژی می‌گیرند. یادتان باشد به عنوان یک مشاور املاک، شما مجبورید ملاقات‌های رو در روی زیادی داشته باشید. پس، اگر می‌خواهید موفق شوید، باید بدانید برای چه مواردی وقت و انرژی بگذارید. درگیر شدن در موارد نامناسب و وقت گذاشتن برای مشتریانی که واقعا قصد معامله کردن ندارند، فقط فرصت تمرکز روی مواردی که نتیجه بخش هستند، را خواهد گرفت.

  1. کم اهمیت دانستن بازاریابی اینترنتی

آمار نشان می‌دهد که بیش از هشتاد درصد خریداران، جستجو برای ملک را از طریق اینترنت و فضاهای مجازی شروع می‌کنند. این، یعنی، در صورت نداشتن حضور اینترنتی و آنلاین، شما برای بیش از هشتاد درصد خریداران ناشناخته هستید و آن‌ها از وجود شما بی‌ اطلاع هستند. حتی اگر سال‌هاست که در این حرفه فعالیت می‌کنید، مشتریان و کسانی که شما را از قبل می‌شناسند، باز هم بیشتر سراغ جستجوی اینترنتی می‌روند و این امر احتمال پیدا کردن موارد موردنظرشان را از طریق مشاورینی که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، بالا می‌برد. پس، اگر می‌خواهید مشتریان قدیمی را حفظ کنید و در عین حال مشتریان جدید هم پیدا کنید، باید از اینترنت و فضاهای مجازی کمک بگیرید و در آن‌ها حضور داشته باشید.

  1. ناآگاهی از چگونگی انجام بازاریابی اینترنتی

خیلی از مشاورین املاک، در بازاریابی اینترنتی، موفقیت چندانی بدست نمی‌آورند، چون در آن واحد، کارهای زیادی را انجام می‌دهند. مثلا، پول زیادی خرج می‌کنند و در همه شبکه‌های اجتماعی، مثل فیس بوک و اینستاگرام، تبلیغ می‌کنند، و یا همزما‌ن هزینه زیادی برای استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) صرف می‌کنند، و در نهایت از هیچ کدام، هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند. اگر یک تیم حرفه‌ای دارید که اعضا آن به طور جداگانه روی موارد متعدد کار می‌کنند که قضیه فرق می‌کند. ولی اگر بازاریابی اینترنتی فقط به عهده خودتان است، اول یک مورد، مثلا اینستاگرام را انتخاب کنید و کارتان را در آن جلو ببرید. بعد از اینکه نتیجه لازم را گرفتید، سراغ سایت‌ها و موارد دیگر بروید و شانس خود را در آن‌ها امتحان کنید.

تحریریه فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *