گوناگون

نقش پیامک‌ در پیشرفت شغلی مشاوران املاک

نقش پیامک‌ در پیشرفت شغلی مشاوران املاک

امروزه راههای ارتباطی زیادی، از پیامک گرفته تا تلفن و پست الکترونیک، برای برقراری ارتباط با دیگران وجود دارد. صاحبان مشاغل هم از این راههای ارتباطی برای پیشبرد کارهای خود بی‌بهره نمانده‌اند. ولی سوال اینجاست که کدام یک از این روشها بهتر است؟

در عصر حاضر که سرعت عمل در انجام کارها حرف اول را می‌زند، صاحبان کسب و کار باید از روش مناسب برای ارتباط با مشتریان و جلب رضایت آن‌ها برای بقای شغلی خود استفاده کنند. روشی سریع و آسان با اطمینان از این که مطلب یا موضوعی را که می‌خواهند به روشی غیر از ارتباط رو در رو به مشتری منتقل کنند، حتما به دست مشتری خواهد رسید.

در سال‌های اخیر، با افزایش مصرف تلفن همراه هوشمند، استفاده از پیام‌ رسان‌هایی نظیر تلگرام و واتساپ بسیار رایج شده است. ولی نکته مهم در باره این پیام‌رسان‌ها، نیاز آن‌ها به اینترنت است که شاید همیشه قابل دسترسی نباشد. همین امر، اهمیت استفاده از پیامک را به عنوان روشی آسان و سریع برای برقراری ارتباط، از جمله ارتباط با مشتریان، بیشتر نشان می‌دهد. در مطلب زیر، فواید و دلایل استفاده از پیامک را نسبت به دیگر راه‌های ارتباطی ذکر می‌کنیم.

صرفه‌جویی در وقت

در مقایسه با دیگر روش‌های برقراری ارتباط، ارسال پیامک روش بهتر و کارآمدتری در عرصه کسب و کار است. تلفن و پست الکترونیک برای دسترسی به مشتری، ابزار خوبی هستند، ولی استفاده از پیامک به صاحبان کسب‌ و کار این امکان را می‌دهد که مشتری را سریعتر، از قرار ملاقات‌های برنامه‌ریزی شده یا معامله‌هایی که محدودیت زمانی دارند، آگاه کنند.

نود و هفت درصد از کسانی که پیامک را از طریق تلفن همراه خود دریافت می‌کنند، سه دقیقه پس از دریافت پیامک، آن را باز می‌کنند و می‌خوانند. این موضوع، بالطبع به پاسخ گوئی سریعتری می‌انجامد و در نتیجه یک شرکت یا صاحب کسب و کار با سرعت بیشتری می‌تواند کارهای روزانه خود را انجام دهد.

ایجاد ارتباط بیشتر

ارسال پیامک باعث ایجاد یک رابطه دو طرفه میان مشتری و صاحب کسب و کار می‌شود. اجازه دهید این مطلب را این‌گونه توضیح دهیم: مشتری، پیامک را مستقیما روی صفحه نمایش گوشی خود دریافت می‌کند. در پیامک، از او درخواست می‌شود که سریع پاسخ دهد و او نیز این کار را می‌‌کند. پاسخ او، عکس‌العمل بعدی را از طرف صاحب کسب و کار ایجاد می‌کند و به این ترتیب یک ارتباط دو طرفه به وجود می‌آید.

آیا باید از پیامک در انجام امور شغلی استفاده کنیم؟

در شرایطی که کسب و کارها به سرعت رشد می‌کنند، صاحبان شغل‌ها باید کاملا مراقب باشند فرصت‌های ارزشمندی را که به حفظ مشتری کمک می‌کنند، از دست ندهند. راندمان کار و ارتباط، با استفاده از پیامک افزایش می‌یابد، در حالی که با استفاده از روش‌هایی همچون پست الکترونیک و فایل‌های صوتی ضبط شده، این امکان وجود دارد که مخاطب آن‌ها به دلائل مختلف از جمله عدم دسترسی به اینترنت، پیام را دریافت نکند. ولی با ارسال پیامک، صاحبان کسب و کار می‌توانند صد‌ در صد مطمئن باشند که مشتری بدون تاخیر پیام را دریافت خواهد کرد.

تحریریه فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *