دکوراسیون داخلی

چگونه دکوراسیون خانه خود را زمستانی کنیم؟

چگونه دکوراسیون خانه خود را زمستانی کنیم؟

المان‌های یک دکور زمستانی چیست؟ چگونه در خانه یک دکوراسیون زمستانی داشته باشیم؟ خانه خود را در فصل زمستان چگونه بچینیم؟

دکوراسیون و نحوه چیدمان یک خانه را می‌توان به صورت فصلی تغییر داد. هر فصل و شرایط آب‌وهوایی نوع خاصی از دکوراسیون و عناصری را می‌طلبد. با هماهنگی و چیدمان اصولی می‌توان، حال و هوای خانه را تغییر داد و در شب‌های بلند زمستان، فضایی گرم و دنج ایجاد کرد. حالا که فصل زمستان از راه رسیده است، میتوانید دست به کار شوید و با وسایل ساده و بدون هزینه، حال و هوای زمستان را به خانه بیاورید. در این مطلب از سایت لوکس بایربه بررسی دکوراسیون زمستانی و چگونگی دیزاین خانه در فصل زمستان می‌پردازیم.

ایده‌های دکوراسیون خانه در فصل زمستان

فضایی برای مطالعه آماده کنید.

فصل زمستان به خاطر شب‌های طولانی‌اش، فرصت مناسبی برای خواندن و مطالعه کردن است. برای این منظور یک گوشه آرام از خانه را انتخاب کرده و فضایی راحت برای لم دادن، در رفتن خستگی و مطالعه انتخاب کنید. یک صندلی راحت، چراغ مطالعه، پتو، چای داغ و کتاب مورد علاقه، تمام چیزی است که برای مطالعه و آرامش شبانه به آن نیاز دارید.

آتش به پا کنید!

درست است که امروزه اغلب خانه‌ها از وسایل گرمایشی مانند شوفاژ یا بخاری بهره می‎برند، اما اگر شومینه دارید، در روزهای زمستانی آن را روشن کنید. نه تنها آتش گرمای خاصی به فضا می‌بخشد، بلکه فضای دور شومینه می‌تواند به یک نقطه کانونی خانه در روزهای زمستانی تبدیل شود و اعضای خانواده را دور هم جمع کند. مثلا قرار دادن میز غذاخوری در نزدیکی شومینه یک گزینه مناسب در دکوراسیون زمستانی است. از معجزه نور و آتش غافل نشوید.

لایه‌های نور اضافه کنید.

فصل زمستان فصل شب‌های طولانی و تاریک است. بنابراین به منابع نوری بیشتری در خانه نیاز دارید. سعی کنید لایه‌های نور اضافه کنید. مثلا به جز لوسترها و مهتابی که در خانه دارید، برای روشنایی خانه از یک آباژور، ریسه‌های نوری یا شمع نیز استفاده کنید. می‌توانید اطراف شومینه را با ریسه‌های نوری تزئین کنید. لایه‌ها و منابع متنوع نوری، فضای خانه را گرم‌تر و دوستانه‌تر می‌کند.

شمع نیز از عناصر مهم و گرمابخش در فصل زمستان است. شمع‌ها را می‌توانید در هر جایی از خانه قرار دهید. پیشخوان آشپزخانه، روی زمین اطراف شومینه، روی شلف‌های دیواری، در حمام و سرویس بهداشتی، روی میزهای عسلی یا جلومبلی، فضاهای مناسبی برای قرار دادن شمع و تزئینات نوری هستند.

نقش پتو و بالش را جدی بگیرید.

پتو یکی از المان‌های اصلی در دکوراسیون زمستانی است. بهتر است روی دسته مبل یا پشتی مبل یک پتوی ترجیحا نازک قرار دهید. این کار هم فضای خانه را زمستانی می‌کند، هم اینکه موقع تماشای تلویزیون یا گپ‌وگفت می‌توانید برای گرم‌تر شدن از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک سبد برای قرار دادن پتو و بالش در اتاق نشمین یا اتاق‌های دیگر قرار دهید تا زمانی که احساس سرما کردید، دم دستتان باشد.

بافت‌های زمستانی و گرم را وارد کنید.

چوب، پوست حیوانات مانند پشم، پر، خز و کلا پارچه‌های کرکی از المان‌های یک دکوراسیون زمستانی است. از این بافت‌ها می‌توان در کوسن‌ها، پتو، شال‌های رومبلی، کفپوش و دیگر اکسسوری‌های خانه استفاده کرد.

کف خانه را بپوشانید.

در فصل زمستان معمولا کف خانه سرد است، خصوصا اگر کفپوش سرامیکی یا سنگ باشد. بهتر است در کف اتاق‌ها فرش، قالیچه یا موکت پهن کنید. قرار دادن پا روی یک بافت نرم و گرم، حس خوبی در فصل زمستان منتقل می‌کند. همچنین با این کار فضای خانه صمیمانه‌تر و گرم‌تر خواهد شد. حتی می‌توانید در ورودی سرویس بهداشتی یک قالیچه یا پادری پهن کنید که با وارد شدن به آن، خصوصا صبح زود پس از بیدار شدن، احساس سرما نکنید.

پرده آویزان کنید.

اگر پنجره ها پرده ندارد، یک پارچه یا پرده آویزان کنید. یا اگر پرده‌های نازکی دارید، برای گرم‌تر شدن هوا و فضای خانه با پارچه‌ کلفت‌تر و چین‌دار روی آن‌ها را بپوشانید. انجام این کار سلیقه‌ای است، اما فضای خانه را بسته، دنج و گرم می‌کند. البته در روز بهتر است پرده‌ها را کنار بکشید و از نور طبیعی خورشید بهره ببرید.

از رنگ‌های گرم غافل نشوید.

حتما در فصل زمستان رنگ‌های گرم مانند کرم، سبز، نارنجی، قرمز، قهوه‌ای و شرابی را به دکوراسیون خانه راه دهید. لازم نیست کل رنگ‌آمیزی خانه را تغییر دهید. بلکه چند تکه وسایل گرم مانند رومیزی، کوسن، بالش، گیاه یا وسایل دکوراتیو با رنگ‌های گرم به خانه اضافه کنید.

اگر امکان رنگ‌آمیزی دارید، تنها کافی است که یک دیوار را انتخاب کنید و آن را خودتان به راحتی رنگ‌آمیزی کنید. این کار به دیوار منزل عمق می‌بخشد و در نتیجه، آن را بزرگ‌تر و عمیق‌تر نشان می‌دهد. همچنین می‌توان آن دیوار را به عنوان نقطه کانونی خانه در فصل زمستان و چیدمان وسایل در اطراف آن، در نظر گرفت. اگر برای رنگ‌آمیزی اصولی خانه به کمک نیاز دارید، به این لینک مراجعه کنید.

شاخه‌ یادآور زمستان است!

وجود گل و گیاه در هر فصلی در خانه لازم است، اما اگر در فصل زمستان به گل‌های تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از شاخه‌ها و گیاهان خشک برای تزئین خانه استفاده کنید. می‌توانید آن‌ها را در گلدان قرار دهید یا از جایی مثلا نزدیک درب ورودی آویزان کنید. مخروط‌های کاج نیز می‌تواند حال و هوای خانه را زمستانی کند. آن‌ها را روی میز بچینید یا با یک نخ به هم وصل کرده و آویزان کنید.

چوب دارچین در کنار شاخه و میوه کاج نیز عطر و بوی آرامبخش و گرم به فضای خانه منتقل می‌کند. استفاده از خوشبوکننده‌ها و عودهای دارچین، وانیل و دیگر عطرهای گرم برای ایجاد فضایی گرم در خانه بسیار مؤثر است. پیشنهاد دیگر اینکه در زمستان عموماً هوا سرد و خشک و در شهرهای بزرگ آلوده است. برای سلامت خانه و خانواده می‌توانید از گل‌ها و گیاهان تصفیه کننده هوا بهره ببرید.

دیوارها را به حال خود رها نکنید.

اگر دیوار ساده یا با رنگ خنثی دارید، می‌توانید آثار هنری و تابلوهای بزرگ با رنگ‌های تیره، آویزان کنید. این کار خصوصا در اتاق نشیمن باعث گرم‌تر و دنج‌تر شدن فضا می‌شود.

از اکسسوری‌های زمستانی استفاده کنید.

  • اگر به صنایع‌دستی علاقه دارید، می‌توانید از کوزه‌های سفالی و چوبی روستایی یا ظرف‌های چوبی در روی میزها و یا حتی از کوزه‌های بزرگ سنگی در گوشه نشیمن استفاده کنید.
  • برف را با دانه‌های برف مصنوعی یا کریستالی به خانه بیاورید. دانه‌های سفید برف را در بالای شومینه یا به ‌تنهایی روی میزها قرار دهید.
  • از شیشه‌های بازیافتی رنگ مانند شیشه‌های مربا برای تزئین خانه استفاده کنید. مثلا می‌توانید درون آن‌ها شمع یا گل‌های خشک قرار دهید.
  • از شال مبل استفاده کنید. شال مبل فضای خانه را بی‌نهایت زمستانی می‌کند. بهتر است که به سراغ رنگ‌های سرد و خنثی و یا رنگ سفید بروید و شال‌های بافتنی، کرک و یا هر جنس گرم و پشمی دیگری را انتخاب کنید.
  • یک تابلوی گچی تهیه کنید. این تابلو می‌تواند فضای بسیار خوبی برای نوشتن عبارات و جملات زمستانی باشد و به واسطه متریال گچ، حس و حال زمستان را تداعی کند. برای زیبایی بیشتر این فضا، اطراف تابلوی گچی خود را نیز با وسایل زمستانی تزئین کنید.
  • پاف‌های رنگی و زیرپایی‌های کوچک که با رنگ گرم خانه همخوانی داشته باشند، نیز در ایجاد تم زمستانی مؤثر هستند.

نقطه کانونی را فراموش نکنید!

در فصل زمستان ایجاد یک نقطه کانونی در خانه برای دور هم جمع شدن افراد از واجبات است. خانه را طوری بچینید که امکان گفتگوی نزدیک افراد با هم وجود داشته باشد. شب‌های زمستان فرصت مناسبی برای دورهمی اعضای خانواده، فیلم دیدن و گپ زدن است. ایجاد این فضای صمیمی، فضای خانه را در فصل زمستان گرم‌تر می‌کند.

اگر شما هم برای گرم‌تر شدن بیشتر خانه در فصل زمستان پیشنهادی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. سپاسگزاریم.

وبسایت: luxbuyer.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *