گوناگون

 روش سریع برای مرتب کردن خانه

 روش سریع برای مرتب کردن خانه

حتما برایتان پیش آمده که مهمان ناخوانده داشته باشید، در حالی که خانه تان بهم ریخته و نامرتب استوقت زیادی ندارید، ولی دوست دارید وقتی مهمانتان می رسد، ظاهر خانه مرتب و تمیز باشد.

وقتی دوست شما تماس می گیرد و می گوید تا یک ساعت دیگر به شما سر خواهد زد، چکار می کنید؟ خصوصا وقتی خانه شما تمیز و مرتب نباشد. برای مواجهه با چنین شرایطی نکته اصلی این است که روی وسائل و سطوحی تمرکز کنید که مطمئنا توجه مهمانان را به خود جلب خواهند کرد و کارهای وقت‌گیر را برای بعد بگذارید. در این مقاله با پنج ترفندی آشنا خواهید شد که کمک می کنند خانه تان قبل از اینکه مهمانان از راه برسند در کمترین زمان ممکن تمیز و مرتب شود.

جاهایی را که در معرض دید است تمیز کنید

برای اینکه از دقیقه به دقیقۀ زمان باقی‌مانده تا رسیدن مهمان ها، نهایت استفاده را ببرید، اول سراغ مکان‌هایی بروید که در معرض دید است و جاهایی را تمیز کنید که احتمال اینکه مهمان ها به آنها توجه کنند بیشتر است. اگر قرار است در اتاق پذیرایی بنشینید، اول میز وسط و میزهای نزدیک کاناپه را تمیز کنید. ولی اگر احتمال می دهید که در آشپزخانه خواهید بود، تمیز کردن جزیره وسط و کابینت‌ها را در اولویت قرار دهید. جارو زدن زیر مبلمان یا خاکروبی پنکه سقفی را بگذارید برای بعد، چون بعید به نظر می رسد که به آنها توجه کنند.

توالت را فورا تمیز کنید

حتی اگر فقط 10 دقیقه برای آماده شدن وقت دارید، توالت را حتما تمیز کنید، چون احتمال اینکه مهمانان به آنجا بروند زیاد است و وقتی تنها می شوند فرصت کافی برای ورنداز کردن پیدا می کنند. اول به موارد مهم تر توجه کنید: دستمال توالت را چک کنید که کافی باشد، ظرف مایع دستشویی را پر کنید، حوله تمیز بگذارید و در صورتی که دوش هم در توالت هست پرده آن را بکشید. اگر هنوز وقت دارید، آینه و کمدها را دستمال بکشید و تمیز کنید، سطل زباله را خالی کنید و کف توالت را طی بکشید. برای تمیز کردن فوری پادری، مو و گرد و خاک روی آن را با پرزگیر جمع کنید.

وقتی نمی‌دانید چه کار کنید، شلختگی را پنهان کنید

با زمان کمی که دارید، دیگر وقت نمی کنید کاغذهایی را که روی میز کارتان تلنبار شده جمع کنید. پس آنها را در یک جعبه پنهان کنید. ظرف‌های کثیف را از سینک ظرفشویی بردارید و اسباب ‌بازی‌ها را در یک  سبد بزرگ بگذارید و آن را زیر تخت‌خواب قایم کنید. اگر پنجره‌ها کثیف هستند، پارچه نازک پرده‌ها را بکشید تا کثیفی روی شیشه ها را بپوشاند و در عین حال نور هم وارد شود. اگر در حمام، پرده هست، آن را بکشید تا حمام مرتب‌تر به نظر برسد.

از خوشبوکننده هوا استفاده کنید

خانه را خوشبو کنید تا بوی تازگی و تمیزی بدهد. ولی از خوشبوکننده‌های مصنوعی استفاده نکنید. درعوض، شمع‌های خوشبو روشن کنید و یا از عطرهایی با رایحه ی گل شمعدانی یا گل شاه پسند استفاده کنید.

ترفندهای ویژه

روی میز وسط، کتاب یا مجله بگذارید، و روی دسته کاناپه یک رومبلی قشنگ بیاندازید. نکته مهم در انجام این کار این است که با دقت پارچه را پهن کنید تا لکه های روی مبل را بپوشاند. در آشپزخانه هم وسایلی را که باعث بهم زدن نظم آنجا می شوند، در کابینت قرار دهید و فقط اقلامی را که دوست دارید، در معرض دید بگذارید. اگر وقت دارید، از گل تازه یا گل‌های مصنوعی استفاده کنید تا خانه ظاهری آراسته‌تر پیدا کند. وقتی ظاهر کلی خانه مرتب به نظر برسد، دیگرمهمانان متوجه گرد و خاک زیر کاناپه نخواهند شد.

فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *