دکوراسیون داخلی

کارهائی که قبل از آغاز پاییز باید برای خانه انجام دهید

کارهائی که قبل از آغاز پاییز باید برای خانه انجام دهید

قبل از شروع فصل پاییز  بهتر است تا زمان باقی است و هوا مناسب است خانه را برای فصل جدید آماده کنیم.

چیزی به آغاز فصل زیبای پاییز باقی نمانده. روزها در حال کوتاه تر شدن و شب ها در حال خنک تر شدن هستند. بچه ها بزودی راهی مدرسه خواهند شد و برگ درختان هم شروع به افتادن خواهند کرد. بله میشود گفت پاییز از راه رسیده. پس بهتر است هر گونه تعمیرات خانگی که در دست اجرا داریم زودتر تمام کنیم و خانه را برای فصل پاییز آماده کنیم.

برای اینکه خانه شما در فصل زیبای پاییز گرم، تمیز و مرتب باشد 11 پیشنهاد داریم:

1- بر طرف کردن شکاف های پارکینگ

هرگونه شکاف در بتن و یا سیمان پیاده رو یا ورودی پارکینگ خود را مرمت کند.

2 – تمیز کردن ناودان و آبرو

اگر در مناطق شمالی و یا خانه های ویلایی زندگی میکنید آبروها و ناودان های خانه را تمیز کنید. هرچند هیچکس انجام این کار را دوست ندارد، ولی اختصاص چند ساعت برای این کار قطعا باعث جلوگیری از مشکلات بزرگ تر در زمان بارندگی خواهد شد. در ضمن تا بالای نردبام هستید نگاهی هم به پشت بام و دودکش ها بیاندازید تا در صورت نیاز ایرادات آنها را برطرف کنید.

3 – بررسی لوله های خارجی

آب لوله کشی بیرون ساختمان را ببندید. آب باقی مانده در سیستم های آبیاری بیرون ساختمان را خالی کنید و آنها را بپوشانید تا در صورت بروز سرما از یخزدگی آنها جلوگیری شود.

4 – درست کردن کود گیاهی

اگر به گل و گیاه علاقه دارید پاییز بهترین وقت برای درست کردن کود است. با تهیه سطل هایی برای جمع آوری برگ های پاییزی میتوانید از آنها در تابستان بعدی به عنوان کود گیاهی استفاده کنید.

5 – جمعاوری تجهیزات باغبانی

اگر در خانه ویلایی زندگی میکنید شاید زمان آن رسیده باشد که تجهیزات باغبانی و سایر لوازمی که بیرون از خانه از آن ها استفاده میکنید را تمیز و مرتب کنید. گرچه هنوز برای جمع کردن آنها زود است، ولی با تمیز کردن آنها شما برای جمع آوری و قراردادن وسایل در انباری در فصل زمستان کاملا آماده میشوید.

6 – کاشت پیاز گیاهان

برای داشتن گل های زیبا در فصل بهار، ماه های مهر و آبان و همزمان با سرد شدن خاک، زمان مناسبی برای کاشتن پیاز گل هستند. فراموش نکنید که پیاز گل ها باید در محلی که آفتاب مستقیم به آن میتابد کاشته شوند.

7 – بررسی وسایل گرمایشی

اگر از بخاری، شوفاژ و یا وسیله گرمایشی دیگری استفاده میکنید، مطمئن شوید آن را قبل از آغاز فصل سرما سرویس کنید تا از کارکرد مناسب آن مطمئن شوید.

8 – تمیز کردن لوله خروجی شومینه

اگر در خانه شومینه دارید آن را تمیز کنید و مطمئن شوید لوله خروجی آن تمیز است.

9 – بستن درز در و پنجره ها

در و پنجره های خانه را بررسی کنید و مطمئن شوید درزهای آن ها کاملا بسته است. برای اینکه بدانید در یا پنجره شما به اندازه کافی کیپ است یک تکه کاغذ بردارید، در یا پنجره را باز کنید، کاغذ را لای در یا پنجره بگذارید و آن را ببندید. اگر کاغذ به سادگی عقب و جلو میشود به این معنی است که درز در یا پنجره شما باز است و باید با درزگیر اقدام به رفع آن کنید تا در فصل سرما مانع ورود هوای سرد به خانه شوید.

10 – افزایش نور خانه

باتوجه به ماه های سردی که در پیش رو داریم سعی کنید نور خانه را بیشتر کنید. برای افزایش نور طبیعی، داخل خانه پنجره ها و پرده ها را تمیز کنید. اتاق هایی که نور کمتری میگیرند را نیز با لامپ های نو و جدید کم مصرف روشن کنید.

11 – تجهیزات اضطراری

اگر در خانه از سیستم های هوشمند تشخیص دود یا اندازه گیری میزان مونوکسیدکربن استفاده میکنید باتری آنها را تعویض کنید. علاوه بر آن برای زمان های احتمالی قطع برق، تجهیزات روشنایی مناسب مثل چراغ قوه یا شمع را در محلی مناسب که به سادگی قابل دسترسی باشد قرار دهید.

به این ترتیب با انجام این کارهای ساده شما برای لذت بردن از این فصل زیبا در خانه ای گرم و راحت آماده هستید.

فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *