چیدمان

ترفند مرتب کردن خانه

ترفند مرتب کردن خانه

 همه ما دوست داریم خانه مان مرتب و تمیز باشد. ولی گاهی اوقات، اوضاع آن گونه که دوست داریم پیش نمی رود. مشغله کاری و رسیدگی به امور خانوادگی گاهی آنقدر وقت ما را می گیرند که دیگر مجالی برای تمیز و مرتب کردن خانه باقی نمی ماند. ولی خوشبختانه، برای هر مشکلی یک راه حل وجود دارد.

در وهله اول ممکن است سخت به نظر برسد، ولی خوشبختانه یک سری ترفند مرتب کردن خانه وجود دارد که به تمیز و مرتب نگه داشتن خانه کمک زیادی می کنند. پس دیگر بهانه نیاورید. قول می دهیم مرتب کردن خانه و منظم نگهداشتن آن از چیزی که فکر می کنید هم ساده تر باشد.

 لباس من را شستی؟

لباس های چرک معمولا دشمن پاکیزگی خانه هستند. حالا یک روش ساده هم به حفظ نظم خانه کمک می کند، و هم در زمان صرفه جویی می کند. برای هر کدام از اعضای خانواده یه سبد مخصوص لباس چرک داشته باشید و روی آن یک برچسب بزنید.

لباسهای شسته شده ی هر کس را در سبد مخصوص خودش بگذارید و از آنها بخواهید که سبدشان را به اتاقشان ببرند. با این روش ، دیگر لباسهای شسته شده در خانه پخش نمی شوند، هیچ چیز گم نمی شود و هیچ کس شما را مقصر نمی داند.

شماره تلفن دکتر را کجا بگذارم؟

یک نکته دیگر برای مرتب نگه داشتن خانه مربوط است به نگهداری اطلاعات از جمله شماره تلفن های ضروری، نام دکتر خانوادگی، رمزهای هشدار، داروها و مقدار مصرف مورد نیاز برای بچه‌ها؛ کلا اطلاعاتی که نیاز دارید در مواقع ضروری سریعا قابل دسترسی باشند. میتوانید یک لیست نوشتاری از این اطلاعات تهیه کنید و در یک جعبه قرار بدهید یا یک لیست کامپیوتری درست کنید.

چه طور این همه سیم را جمعاوری کنم؟

تلفن، شارژرها، کنترل‌ها و سیم‌ها و کابل ها معمولا در نقاط مختلف خانه پراکنده هستند. یک روش ساده برای جمع کردن همه آنها استفاده از ایستگاه شارژ مرکزی است، اینکار باعث می شود سیم‌ها کمتر در معرض دید باشند و همه لوازم الکترونیکی در یک جا کنار هم قرار بگیرند.

همه کارها را من باید انجام بدم؟

آشپزخانه قلب تپنده بیشتر خانه‌هاست. در آشپزخانه، ایمیل هایمان را چک می کنیم، درس می خوانیم، از رایانه استفاده می کنیم، وسایل‌مان را تلنبار می کنیم و از همه مهمتر غذا را آماده می کنیم.

  فضای آشپزخانه را تقسیم بندی کنید؛ مثلا، یک قسمت برای غذا درست کردن، و آنجا وسایلی مثل دستمال کاغذی، پارچه، کیسه و تخته برش را قرار دهید. یک قسمت دیگر را مخصوص درست کردن چای و قهوه در نظربگیرید و وسایلی مثل صافی و شکر را در آنجا بگذارید.

اگر فضای مرتبی برای اعضای خانواده‌تان ترتیب دهید تا طبخ غذا یا انجام کارهای روزمره را انجام دهند، هم زندگی تان آسان‌تر می شود و هم تعهد کاری آنها بیشتر می شود.

 اسباب‌بازی ها همه جا هستند!

یکی از مسایل عمده ای که والدین با آن روبرو هستند، جمع کردن اسباب بازی ها است. کلید حل این مشکل و انجام آن به سادگی، همکاری خود بچه ها است. برای نگهداری اسباب بازی ها سطل و یا جعبه تهیه کنید و از بچه ها بخواهید بعد از اتمام بازی اسباب بازی ها را در جعبه ها بگذارند.

هیچ جا نمی توانم استراحت کنم

مرتب کردن ریخت و پاشها باعث می شود خانه به محیطی کاملا آرام تبدیل شود، محیطی به دور از تنش های دنیای بیرون. این قضیه خصوصا درباره اتاق خواب ها صادق است و باید رعایت شود. قطعا یک دسته لباس چرک یا انبوهی از کتاب و مجلات در کنار تختخواب، یک خواب آرام و استراحت خوب را تحت الشعاع قرار می دهد. برای اینکه بتوانید یک اتاق خواب با فضایی کاملا آرام داشته باشید، اولین کاری که باید بکنید این است که خودتان را از شر لباسهایی که نمی خواهید راحت کنید. مثلا آنها را بسته بندی کنید و بالای کمد بگذارید، یا لباسهایی را که احتیاج ندارید بفروشید و یا به یک نیازمند بدهید. مورد بعدی اینکه،  فقط کتاب یا مجله ای را که می خواهید مطالعه کنید، کنار تخت خوابتان بگذارید. بقیه کتابها و مجله ها را سر جایشان بگذارید.

اصلا وقت ندارم که مرتب و منظم کنم

ما همه انرژی مان را صرف خانواده، کار، مدرسه و کارهای متفرقه می کنیم و در نتیجه وقتی برای مرتب و تمیز کردن خانه نمی ماند، در حالی که همه ما آرزو داریم یک خانه منظم داشته باشیم.

بهترین راه برای مدیریت این مساله به خاطر سپردن موارد زیر است.

  • اجازه ندهید دور و بر شما با وسایل اضافه و غیر ضروری پر شود. وقتی وسایل کمتری داشته باشید، فضای کمتری برای نگهداری آنها استفاده می شود و وقت کمتری برای تمیزکاری و بازگرداندن وسایل سرجایشان صرف می کنید. از همین امروز شروع کنید. فقط ده دقیقه وقت بگذارید و وسایلی را که احتیاج ندارید دور بریزید.
  • به خاطر بسپارید. این یک اصل است که نیازی نیست و نباید به هر قیمتی کامل و بی نقص باشید. خیلی خودتان را درگیر جزییات نکنید. لازم نیست خانه شما هر روز مرتب و تمیز باشد بدون هیچ عیب و نقصی. گاهی اوقات فقط باید به اندازه کافی خوب باشد.

فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *