گوناگون

خانه تکانی پاییزی

خانه تکانی پاییزی

ما معمولا تمیز کردن اساسی خانه را موقع بهار، زمانی که خانه تکانی می کنیم، انجام می دهیم. ولی جالب است بدانید که برای انجام بعضی از تمیزکاری ها، پاییز و زمستان بهترین فصل ها هستند.

پنج مورد هست که باید اوایل پاییز، قبل از اینکه هوا خیلی سرد شود، انجام شوند. در این مقاله روش انجام این کارها را توضیح می دهیم.

1- تمیز کردن پارکینگ و انباری

چند هفته اول پاییز، با توجه به شرایط آب و هوایی، زمان خیلی خوبی برای شروع تمیزکاری است، و بهترین جا برای شروع کار، پارکینگ و انباری است. اول وسایلی را که بدون استفاده مانده است جدا کنید تا به دیگران یا موسسات خیریه ببخشید. بعد از این جدا سازی، وسایل مورد نیاز را مرتب کنید. آسانترین روش برای انجام این کار نصب قلاب‌ روی دیوار یا سقف است، وسایل را به آنها آویزان کنید تا از روی زمین جمع شوند. وقتی پارکینگ و انباری مرتب شد، با جاروی مناسب کف آن را خوب تمیز کنید.

2- جمع کردن و نگهداری از وسایل مخصوص بیرون

اوایل پاییز قبل از آنکه با بارش اولین برف غافلگیر شویم، وقت آن است که اسباب و اثاثیه مخصوص تابستان را از حیاط  یا تراس جمع‌آوری کنیم. توصیه ما این است که لوازمی مثل مبلمان تراس و کوسن‌های مخصوص آن را جمع کنید و در طول زمستان، در جایی محفوظ نگهداری کنید. ولی اگر نمی توانید آنها را به داخل خانه بیاورید، با یک پارچه کلفت آنها را بپوشانید. الان همچنین وقت خوبی برای تمیز کردن وسایل بیرون منزل و گرفتن زنگ زدگی آنهاست. فقط کافیست کاغذ سمباده مناسب تهیه کنید.

3- شستن ملافه ها و پارچه های دیگر

پاییز همچنین وقت خوبی است برای تمیز کردن رختخواب ها و ملافه های مخصوص مهمان، پرده‌ها، کوسن‌ها و پارچه های رومبلی. پیشنهاد ما این است که بجای شستن این پارچه ها با ماشین لباسشویی، آنها را با بخار ملایم تمیز کنید، چون بخار میکروب ها را می کشد، چروک پارچه را می گیرد و آن را نو نشان می دهد. حتی می توانید در دستگاه بخارشور، مقداری روغن مخصوص بریزید، مثل روغن درخت چای، که باکتری‌ها را می کشد و به بالشت ها بوی تازگی می دهد.

4- جارو برقی کشیدن و ضدعفونی کردن تشک ها

روکش تخت ها را بردارید و تشک‌ها را به خوبی تمیز کنید، به این ترتیب که اول آنها را جارو برقی بکشید تا خرده ریزه های روی آنها جمع شود. بعد، یک اسفنج را با محلول ملایمی مثل آب و سرکه یا روغن درخت چای، مرطوب کنید و روی تشکها بکشید تا میکروبهای آنها از بین بروند. اگر تشک لکه دارد، برای از بین بردن آن، یک فنجان آب اکسیژنه، دو قاشق بیکینگ پودر و کمی مایع ظرفشویی را مخلوط کنید. کمی از مخلوط را روی لکه اسپری کنید و با اسفنج روی آن بکشید تا لکه پاک شود.

5- زیر تخت را مرتب و تمیز کنید

گوشه‌های خانه، درست مثل تشکها، جز قسمتهایی هستند که دیر به دیر تمیزشان می کنیم. برای تمیز کردن گوشه ها، اول وسایلی را که زیر تخت هستند جمع کنید و در جعبه های کوچک جای دهید. بعد، همه قسمتهای زیر تخت، از جمله گوشه ها را که گرد و غبار در آنها جمع شده است، جارو برقی بکشید.

فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *