گوناگون

بهترین روش فروش ملک چیست

بهترین روش فروش ملک چیست

خانه‌ای که قصد دارید بفروشید، هرچقدر زیبا باشد، تا زمانی که با روشی مناسب و جذاب عرضه نشود، شانس خوبی برای فروش آن نخواهید داشت. حالا سوال اینجاست که از میان روشهای مختلف، کدام یک کارآمدتر است؟

این روزها از روش‌های مختلفی برای معرفی و عرضه خانه و املاک استفاده می‌شود. از اینترنت گرفته تا بازدید از ملک. نکته مهم این است که یک ملک چگونه معرفی شود تا مشتریان بیشتری را جذب کند. کارشناسان مسکن معتقدند که عکس خوب و باکیفیت، بهترین ابزار برای رسیدن به این هدف است.

یک قول معروف وجود دارد که می‌گوید: یک عکس خوب به اندازهٔ هزاران کلمه حرف می‌زند.

یک شرکت معروف استرالیایی در زمینه عکاسی املاک و مستغلات با طرح پرسش از  ۶۰۰ آژانس املاک، درباره روش مناسب برای بازاریابی املاک تحقیق کرده است. طبق این تحقیق،. ۹۹% از پرسش شوندگان اینگوه پاسخ دادند: “هیچ چیز جای یک عکس خوب را نمی‌گیرد.”

درواقع بیشتر ما به طور غریزی، اهمیت یک عکس خوب را بارها تجربه کرده‌ایم، چه زمانی که عکس های زیبا از خانه‌های دیگر دیده‌ایم و چه زمانی که عکس‌های خانه خودمان را به نمایش گذاشته‌ایم.

یکی از پاسخ دهندگان اینگونه نوشته بود: “عکاسی حرفه ای برای بازاریابی هر خانه‌ای در هر جایی و با هر قیمتی، لازم و ضروری است. من شخصا هیچ خانه‌ای را بدون ارائه عکس‌های باکیفیت از آن به بازار معرفی نمی‌کنم. عکس حرفه ای و خوب از یک خانه، خریداران بیشتری را جذب می کند و به مالکین کمک می کند با قیمت بالاتری بتوانند ملک خود را بفروشند.”

عکس خوب واقعا کارآمد و تاثیرگذار است

بر اساس نتایج بدست آمده از این تحقیق، نظر مشاورین املاک در مورد یک عکس خوب و زیبا به شرح زیر است:

  • خریداران بیشتری را جذب می‌کند – 89%
  • افراد بیشتری کنجکاو شده و درباره ملک مورد معامله تحقیق و پرس و جو کنند – 79%
  • بازدید از لیست‌های عرضه شده به صورت آنلاین را افزایش می‌دهد – 68%
  • قیمت فروش بالاتری را تضمین می‌کند – 52%

شرکت استرالیایی که این تحقیق را انجام داده است می‌گوید: “نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که تقریبا تمام مشاورین املاک، به اهمیت استفاده از عکس خوب برای بازاریابی موفق املاک و مستغلات، پی برده‌اند.”

البته در کنار استفاده از عکس خوب، بکاربردن ابزارهای دیگر هم اهمیت دارد. این ابزارها به ترتیب اهمیت استفاده، به این صورت طبقه بندی می‌شوند: نقشه طبقات (84%)، نقشه ساختمان (67%)، استفاده از متخصصان تبلیغاتی (65%)، تورهای مجازی (63%)، مبلمان و چیدمان مجازی (56%)، و فیلم (21%).

فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *