چیدمان

چیدمان آشپزخانه جدید

چیدمان آشپزخانه جدید

فراهم کردن وسایل موردنیاز برای آشپزخانه، مثل کابینت‌ و کاشی‌، و چیده‌مان کلی آن تاثیر زیادی در فضای آشپزخانه دارد. امروزه، سبک‌های زیادی برای چیده‌مان آشپزخانه وجود دارد. ولی سوال اینجاست که کدام یک مناسب‌تر است؟

در این مطلب، به شما نکاتی را برای انتخاب سبک مناسب طراحی آشپزخانه آموزش می‌دهیم که در موقعیت‌های مختلف، مفید و کارآمد هستند و از همه مهم‌تر اینکه کمک می‌کنند سبکی را به وجود آورید که هم امروزی است و هم تا مدت زمان طولانی به روز می‌ماند.

اگر خودتان خانه‌ای را که قرار است در آن مستقر شوید، می‌سازید، بکارگیری این نکات کمک بزرگی به شما می‌کند تا فضای دلخواهتان را، از همان ابتدا، در آشپزخانه به وجود آورید. اگرهم به تازگی خانه خریده‌اید و می‌خواهید در آن مستقر شوید، ولی آشپزخانه به دلخواهتان نیست، استفاده از این نکات کمک خیلی بزرگی هستند، خصوصا اینکه هزینه‌های بازسازی بالاست و بهتر است با یکبار هزینه کردن، سبک دلخواهتان را در آشپزخانه به وجود آورید.

قفسه‌ بندی باز

استفاده از قفسه‌های باز و بدون درب در آشپزخانه، یک روش جالب و خوب برای چیدن و حتی به نمایش گذاشتن کاسه و بشقاب و بقیه ظرف‌های غذاخوری و همچنین ظروف قدیمی است که نسل به نسل در خانواده منتقل شده‌اند.

این قفسه‌ها، درست برعکس کابینت‌های درب دار، چه شیشه‌ای و چه غیر شیشه‌ای، که سال‌های سال متداول بوده‌اند، کاملا مقرون به صرفه و چشم‌نواز هستند. درست است که چیده مان منسجم و هنرمندانه ظروف با استفاده از قفسه‌های باز، نیاز به فکر و انرژی و کار بیشتری دارد، ولی ویژگی خوب این قفسه‌ها این است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را نصب کنید و دیگر اینکه به دلیل اینکه ظروف در معرض دید هستند، تشویق می‌شوید که همیشه مرتب و منظم باشید.

کاشی‌های با فرم کلاسیک

استفاده از کاشی‌هایی از جنس سنگ مرمر، هیچ وقت قدیمی نمی‌شود. این کاشی‌ها را به حالت‌ها و اشکال مختلف می‌توان کنار هم چید و نصب کرد. علاوه بر اشکال معمول مثل افقی و عمودی، این کاشی‌ها را به حالت‌های دیگری که حالا حالاها مطابق با مد روز هستند، می‌توان چید؛ مثلا می‌توان آن‌ها را به شکل شش ضلعی کنار هم قرار داد و نصب کرد.

 استفاده از روشنایی مناسب برای قسمت‌های خاص

زیر کابینت‌های دیواری، لامپ یا مهتابی نصب کنید، چون باعث افزایش روشنایی در آشپزخانه می‌شود و کمک می‌کند با سهولت بیشتری کارهایتان را انجام دهید. استفاده از لامپ زیر کابینت، خصوصا به روشنایی سطوحی مثل میز یا پیشخوان،  که هنگام انجام کارهایی مثل آماده کردن غذا از آن‌ها استفاده می‌کنید، کمک زیادی می‌کند. در واقع، استفاده از نور مناسب برای همه قسمت‌های خانه لازم است، ولی برای آشپزخانه اهمیت بیشتری دارد.

در صورت استفاده از کابینت‌های بالایی، تعداد کمی از آن‌ها را نصب کنید

درباره تعداد کابینت‌های دیواری (کابینتهای بالا) و اینکه اصولا این کابینت‌ها در آشپزخانه لازم است یا نه، اختلاف نظر زیاد است. بعضی معتقدند که این کابینت‌ها در چیده‌مان و نگهداری ظروف و وسایل دیگر آشپزخانه کمک زیادی می‌کنند. ولی بعضی دیگر معتقدند که این کابینت‌ها ، به دلیل ارتفاع زیادشان، عملا بدون استفاده می‌مانند، خصوصا طبقات بالاتر، چون برای هر بار گذاشتن و برداشتن وسایل لازم ست از چهار پایه استفاده شود. آن‌ها معتقدند که نبودن این کابینت‌ها، باعث می‌شود سقف آشپزخانه بلندتر به نظر بیاید و در نتیجه فضای کلی آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد.

سینک بزرگ با شیر شیلنگ‌دار

در گذشته، استفاده از سینک و شیر ظرفشویی شلنگ‌دار، جزء تجملات به حساب می‌آمد،. ولی امروزه، استفاده از این وسایل، به یکی از استانداردهای آشپزخانه تبدیل شده است. حتی اگر شما بیشتر وقت‌ها برای شستن ظروف از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، بازهم برای شستن ظرف‌های بزرگتر مثل قابلمه‌ها و ماهی‌تابه‌ها، به یک سینک بزرگ که مجهز به شیر شلنگ‌دار باشد، احتیاج پیدا می‌کنید.

وسایل برقی رنگارنگ و منحنی شکل

اگر دوست دارید، فضای آشپزخانه تغییر کند و ظاهری متفاوت داشته باشد، بجای استفاده از وسایل برقی استیل، از وسایلی با رنگ‌های روشن و اشکال منحنی و خمیده شکل، استفاده کنید که هم برای زندگی امروزی مناسب هستند، و هم به فضای آشپزخانه، ظاهری زیبا و متفاوت می‌دهند.

فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *