سبک زندگی

گیاهانی که می‌توانند در آپارتمان دوام بیاورند

گیاهانی که می‌توانند در آپارتمان دوام بیاورند

یکی از چالش‌های مهم، بوجود آوردن محیطی شاد در خانه است. زندگی‌ آپارتمانی فراهم آوردن چنین محیط شادی را دشوار کرده. یکی از رایج ترین پیشنهادات برای ایجاد نشاط در آپارتمان، نگهداری گل و گیاه است. نگهداری از” گیاهان” در آپارتمان به اندازه‌ی داشتن یک حیاط کوچک می‌تواند لذت بخش باشد.

از فاکتو‌رهای مهمی که قبل از خرید گیاهان برای نگهداری در آپارتمان باید به آن‌ها توجه داشته باشید، شرایط آپارتمان و نحوه مراقبت از گیاه است. پیشنهادات امروز ما برای آپارتمان های کوچک و  کم نور مناسب هستند.

پوتوس قلبی

گیاه پر برگ و سبز پوتوس، گزینه ایده‌آلی برای افزایش سرزندگی در آپارتمان است. مشخصه ظاهری این گیاه، برگ‌های قلبی شکل آن است. بهترین حالت نگهداری از پوتوس‌ها آویزان کردن آن‌ها است. حالت رونده این گیاهان زیباترین آویز در منازل می‌باشد. یکی از علت‌هایی که خانواد‌ی پوتوس را پر‌طرفدار کرده خاصیت “تصفیه کنندگی هوا” است. این گیاه به راحتی قابل تکثیر است و برای رشد نیاز به نور زیاد و مستقیم ندارد. به نسبت آب کمی مصرف می‌کند (بین هر بار آبیاری خاکش باید خشک شود).  دمای مناسب برای پوتوس بین 18 تا 24 درجه سانتیگراد است.

سانسوریا

گیاه بسیار صبوری است مناسب برای کسانی که تازه  شروع به نگهداری گیاه کرده اند. برای افرادی که وقت کمی برای اختصاص دادن به گیاهان دارند مناسب‌ترین گزینه است. سانسوریا از طریق برگ‌های شمشیری شکل کاملا قابل شناسایی است. درعین حال که کم توقع است هوا را هم تصفیه می‌کند. به کم‌ترین حد نور و آبیاری نیاز دارد. دمای مناسب برای سانسوریا بین 10 تا 24 درجه سانتیگراد است.

سرخس لانه پرنده

بیش از ده هزار  گونه سرخس‌ وجود دارد، اما این مدل از سرخس‌ها به دلیل آشفتگی و مواج بودن برگ‌ها بسیار محبوب‌ شده و برای دوستداران گیاهان آویز انتخاب مناسبی هستند. برای کسانی که اغلب اوقات خانه نیستند یا در سفر هستند، نگهداری از این گیاه پیشنهاد نمی‌شود. سرخس لانه پرنده‌ای به آبیاری مکرر هفتگی و محیطی نسبتا مرطوب نیاز دارد. اما برای خانه‌هایی که از نورگیری کمی برخوردارند مناسب است. سرخس‌ها به علت سم زدا بودن برای حیوان‌های خانگی بی ضرر هستند.

گندمی (گیاه عنکبوتی)

این گیاه برای مبتدی‌ها همیشه اولین گزینه است چرا‌ که احتیاج به نور کم داشته و با اینکه مقاومت زیادی دارد شرایط نگهداری آن ساده است. به‌ راحتی و خودبه‌خود تکثیر می‌شوند فقط باید قلمه‌ها را در خاک قرار دهید. زیبایی ظاهری این گیاه باعث شده تا هیچ وقت از مد نیافتد. گندمی به صورت آویز زیبایی خود را چندین برابر جلوه می‌دهد.

برگ انجیری‌

انجیری برگ‌های براق چرم ‌گونه‌ای دارد و قد آن تا 4 متر هم رشد می‌کند و به قدری قد می‌کشد که به آن درختچه انجیری هم می‌گویند. انجیری‌ها برای مبتدیان مناسب هستند. اگر کودک خردسال دارید توجه داشته باشید که جویدن‌ برگ‌های انجیری ممکن است منجر به حساسیت پوستی شود. به نور غیرمستقیم ملایم و هفته‌ای یک مرتبه آبیاری نیاز دارد. در درجه حرارتی بین 14 تا 24 درجه دوام می‌آورد.

الوئه ورا

گیاه الوئه ورا انواع مختلفی با اشکال ظاهری متفاوت دارد، برگ‌های همه انواع آن آبدار و گوشتی است. به دلیل خاصیت داروی بیشتر کاربرد دارند ولی این روز‌ها در بسیاری از خانه‌ها دیده می‌شوند. شادابی و فرم ظاهری برگ‌ آن‌ها، بستگی به میزان نور دارد. گیاه بسیار منعطفی برای همه نوع آپارتمان‌ به شمار می‌آید. به نور زیاد خورشید احتیاج دارد ولی نیاز به آبیاری مکرر ندارد.

فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *