گوناگون

بازدید آزاد چیست ؟ (open house)

بازدید آزاد چیست

اصطلاح بازدید آزاد (open house) این روزها کم کم در زمینه املاک و مستغلات جایگاه خود را به دست آورده به ویژه در خصوص ملک‌هایی که فروش آن‌ها شرایط ویژه‌تری را می‌طلبند یا به اصطلاح لاکچری‌تر هستند. اما اصلا بازدید آزاد چیست و چه تاثیری در روند فروش ملک دارد؟

گردآوردن بیشترین تعداد بازدید کننده در کم ترین زمان، بهترین تعریف برای “بازدید آزاد”  است. بازدید آزاد مانند به نمایش گذاشتن ملک می‌باشد. در یک روز و ساعت معین شما میزبان خریداران خواهید بود و تمامی نقاط قوت و پتانسیل ملک را به معرض نمایش می‌گذارید. طی این بازدیدها شما می‌توانید تمامی خلاقیت خود را به کار گیرید. از یک پذیرایی خاص و ویژه گرفته تا تعمیر و نوسازی یا تغییرات اساسی که می تواند تاثیر مثبت زیادی در جلب نظر خریداران داشته باشد.

مزایای بازدید آزاد

همان طور که در مطلب قبل گفته شد برای آن که منزل خود را بفروشید بهتر است برخی نکات را رعایت کنید تا توجه خریدارن را بیشتر جلب کنید. حال ممکن است که با اجرای همه‌ی این تمهیدات، ملک شما همیشه در بهترین شکل برای بازدید نباشد. فرض کنید ملک خود را آگهی کرده‌اید و درحال بازسازی یا تعمیرات نهایی هستید، یک بازدید کننده سر می‌رسد و می‌خواهد از خانه بازدید کنند یا تصور کنید مستاجر شما درحال اسباب کشی و جمع آوری است، یک بازدید کننده، سرزده زنگ در را بزند. وضع آشفته خانه هر خریداری را دل سرد و پشیمان می‌کند! از طرف دیگر نشان دادن ملک به تعداد زیادی بازدید کننده تحت هر شرایطی می‌تواند به یک پروسه طاقت فرسا تبدیل شود.

خریداران عموما به سختی این ادعای مشاوران املاک را که ” این ملک مشتری دست به نقد زیاد دارد” را باور می‌کنند. “بازدید آزاد” تاثیرات روانی بر خریداران می‌گذارد اگر می‌پرسید که چطور؟ باید بگوییم که دیدن تعداد زیادی بازدید کننده برای یک ملک، تحت هر شرایطی حس رقابتی به وجود می‌آورد که پروسه فروش ملک را سرعت می‌بخشد. از این طریق در زمان هم صرفه جویی می‌شود، چرا‌ که فقط یکبار در یک زمان مشخص تدارکات و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهید.

کارهایی که لازم است برای بازدید آزاد انجام دهید

شما می‌توانید از یک پذیرایی مختصر گرفته تا سفارش غذاها و تهیه و تزئین با گل‌های تازه از بازدید کنندگان استقبال کنید. همواره به این نکته‌توجه داشته باشید، تا جایی که امکان دارد فضا را ساده و خلوت نمایید و مبلمان جاگیر و وسایل غیرضروری را از سر راه بردارید تا بازدیدکنندگان ساده‌تر در فضای خانه بچرخند. همان طور که قبلا گفته شد عکس‌ها و حیوان خانگی را فراموش نکنید!

با آراستن و آماده سازی خانه برای بازدید آزاد، در بازدیدکنندگان حس زندگی در چنین محیطی را به وجود خواهید آورد تا خود را با خانواده خود در خانه شما تصور کنند.

بهترین زمان برای بازدید چه زمانی است؟

بهتر است زمانی را که انتخاب می‌کنید در ساعات اوج ترافیک یا روزهای تعطیل نباشد یک بعد از ظهر، بعد از ساعات کاری زمان مناسبی است. تا بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند در راس ساعت حاضر شوند. یک ساعت تا 90 دقیقه به نظر زمان مناسبی برای بازدید کنندگان است تا تمام پتانسیل‌های ملک شما را مشاهده کنند.

فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *