دکوراسیون داخلی, بازسازی

رنگ آشپزخانه مدرن با کم ترین هزینه

رنگ آشپزخانه مدرن

کابینتها معمولا فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال میکنند. بنابراین تاثیر زیادی در ظاهر آشپزخانه دارند. با روش‌های آسان که وقت کمی میگیرند، براحتی میتوانید تغییرات خوب و چشمگیری در کابینتهای آشپزخانه به وجود آورید. 

اگر تصمیم دارید آشپزخانه را بازسازی کنید و می‌خواهید خودتان این کار را با صرف بودجه محدود، انجام دهید، یکی از قسمت‌هایی که می‌توانید در آن صرفه جویی کنید، کابینت‌ها هستند. البته منظور تعویض کابینت‌ها و نصب کابینت‌های جدید نیست. منظور این است که با امکاناتی که در اختیار دارید و با استفاده از آسانترین روش، در کوتاهترین زمان ممکن، ظاهر آن‌ها را به گونه‌ای تغییر دهید که فضای آشپزخانه کاملا متفاوت به نظر برسد.

برای رسیدن به این هدف، توصیه می‌کنیم کابینت‌ها را با رنگ گچ (chalk paint) رنگ کنید، چون استفاده از آن راحت و آسان است و به آماده سازی خاصی احتیاج ندارد و ساختار رنگ گچ به گونه‌ای است که روی بیشتر سطوح براحتی می‌نشیند. پس دست بکار شوید و دستورالعمل‌های زیر را بکار ببرید.

وسایل موردنیاز
  • پارچه و مخلوط آب و کف
  • نوار چسب رنگ آمیزی
  • سمباده کاغذی یا قالب سمباده زنی (اختیاری)
  • بتونه
  • رنگ گچ
  • سینی، فرچه و غلتک رنگ کاری
  • برس اسفنجی
رنگ آشپزخانه مدرن
  1. آماده سازی

درب کابینت‌ها و کشوها را بردارید. روی زمین روزنامه بگذارید تا در صورت چکه کردن رنگ، کف آشپزخانه رنگی نشود. اطراف پریزهای برق و روی لبه‌های پیشخوان را هم نوار چسب بزنید تا رنگی نشوند.

  1. تمیزکاری

آب گرم و مایع ظرفشویی یا مقداری پودر شستشو را مخلوط کنید و سطح کابینت ها را با آن تمیز کنید. بجای این مخلوط، از یک تمیزکننده ملایم مثل تری سدیم فسفات هم می توانید استفاده کنید. پس از شستشو، با یک پارچه، کابینت‌ها را خشک کنید.

  1. سمباده زنی (اختیاری)

این مرحله اجباری نیست و می‌توانید آن را انجام ندهید. اگر هم خواستید سطح کابینت‌ها را سمباده بزنید، زیاد سمباده نکشید. در حد سی ثانیه برای هر درب یا کشو کافی است. پس از پایان کار، یکبار دیگر با پارچه، آن‌ها را تمیز کنید تا گرد و خاک و مواد دیگر پاک شوند.

  1. بتونه کاری

با استفاده از غلتک یا برس، کشوها، کابینت‌ها و قسمت‌های داخلی آن‌ها را بتونه کاری کنید و نیم الی یک ساعت صبر کنید تا بتونه کاملا خشک شود.

  1. رنگ کردن

با استفاده از یک غلتک، دو لایه رنگ گچ بزنید. پس از لایه اول، دو سه ساعت صبر کنید تا خشک شود، سپس لایه دوم را بزنید، بیست و چهار ساعت صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود.

  1. رنگ نهایی را بزنید

بعد از بیست و چهار ساعت و خشک شدن کامل دو لایه رنگ، دو لایه رنگ نهایی را که به پوشش نهایی معروف است بزنید. رنگ نهایی را با استفاده از فرچه اسفنجی بزنید و بعد از زدن لایه اول، یک ساعت صبر کنید و سپس لایه دوم را بزنید. استفاده از فرچه اسفنجی باعث می‌شود که پوشش نهایی صاف و یکدست باشد. قبل از جابجایی یا جایگزین کردن درب کابینت‌ها، بیست و چهار ساعت صبر کنید تا قسمت‌های رنگ شده کاملا خشک شوند.

  1. نصب دوباره کابینت‌ها

درب های کابینت‌ها و کشوها را دو باره وصل کنید و سرجایشان بگذارید. در صورت تمایل، می‌توانید دستگیره‌های قبلی را برای کابینت‌های تازه رنگ شده استفاده کنید، یا دستگیره‌های جدید بگذارید. حالا همه چیز آماده است. یک آشپزخانه جدید با کمترین هزینه!

رنگ کردن کابینت‌ها، بخصوص با رنگ گچ، وقت زیادی نمی‌گیرد، ولی تاثیری آن واقعا چشم گیر است و جلوه زیبا و متفاوتی به فضای آشپزخانه می‌دهد.

رنگ آشپزخانه
رنگ آشپزخانه مدرن

تحریریه فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *