دکوراسیون داخلی

طراحی دیوار کوب مدرن چوبی

دیوار کوب

معمولا از تابلو و قاب عکس به عنوان تزیینات دیوارکوب استفاده میشود. ولی این‌ها تنها وسایل تزیینی نیستند که میتوان آن‌ها را روی دیوار نصب کرد. از دیوارها، بیشتر از آنچه که فکر کنید میتوان برای دکوراسیون خانه استفاده کرد.

ما در این مطلب تکنیک‌هایی را گردآوری کرد‌ه ایم که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید دیوارها را تزیین کنید و به خانه، فضایی گرم و دلنشین بدهید. این تکنیک‌ها، خصوصا در آپارتمان‌های کوچک، به دلیل محدود بودن جا، کاربرد زیادتری دارند. پس اگر خانه شما‌ کوچک است و می‌خواهید آن را تزئین کنید، فکر نکنید انتخاب‌های محدودی دارید. شما سطوح وسیعی مثل دیوارها را در اختیار دارید که می‌توانید روی آن‌ها هر چیزی را که دوست دارید، به سلیقه خودتان نصب کنید. علاوه بر این، از خود دیوارها هم برای دکوراسیون خانه می‌توانید استفاده کنید. مثلا، دیوار را با رنگ های روشن و رنگ‌هایی که جلب توجه می‌کنند، رنگ کنید؛ یا با استفاده از کاغذ دیواری، و یا شابلون‌های کاغذی آماده، طرح‌ها و مدل‌های زیبا و جذاب ایجاد کنید. نکته مشترک همه آن‌ها این است که کمک می‌کنند فضای خانه بزرگتر به نظر بیاید.

وسایل هنری با سایز بزرگ

وسایل تزئینی با سایز بزرگ، مثل یک نقاشی یا قاب عکس بزرگ، روی دیوار براحتی دیده می‌شوند و توجه زیادی جلب می‌کنند. به عنوان مثال، در یک فضای مینیمال، یک عکس بزرگ سیاه و سفید، خیلی به چشم می‌آید و خود را نشان می‌دهد.

نمایشگاه روی دیوار

درست کردن یک نمایشگاه از وسایلی که دارید، بهترین تکنیک برای رنگ و لعاب و جان دادن به یک فضای کوچک است. مثلا مجموعه ای از کارهای هنری را به شکلی زیبا و منسجم روی دیوار نصب کنید. همین کار را با عکس می‌توانید انجام دهید. از مجموعه‌ای از قاب‌ها با چهار چوب ساده استفاده کنید یا مخلوطی از وسایل پر نقش و نگار را بکار ببرید.

پارچه

از قالیچه‌ها و هر نوع پارچه ضخیم نقش و نگار دار که می‌توان آن را روی دیوار آویزان کرد، استفاده کنید، چون به فضا، رنگ و لعاب، و یک نوع حس ملایمت و نرمی می‌دهند. حتی می‌توانید شال یا پارچه‎هایی با جنس خوب و طرح‌های زیبا را قاب کنید و روی دیوار نصب کنید. یک نکته در باره استفاده از پارچه برای تزیین دیوار این است که موقع اسباب کشی، خیلی راحت تر از تابلوهای نقاشی می‌توان آن را حمل کرد.

آینه

آینه، نور را منعکس می‌کند و کمک می‌کند فضای کوچک خانه بزرگ تر و روشن تر به نظر برسد. برای این کار هم می‌توانید یک آینه بزرگ نصب کنید، یا چند آینه‌ کوچکتر را به اشکال گوناگون روی دیوار نصب کنید.

نقاشی روی دیوار

فرق نمی‌کند که نقاشی را روی دیوار بکشید یا آن را روی یک سطح دیگر بکشید و بعد روی دیوار نصب کنید. هر کدام از این‌ها را که انجام دهید، تاثیر زیادی در زیبایی خانه دارد.

قفسه

اگر در قفسه کتاب، فضا کم دارید و نمی‌دانید بقیه کتاب‌ها را کجا بگذارید، از قفسه‌های دیوارکوب استفاده کنید. این قفسه‌ها را به روشی که در مطالب قبلی برایتان توضیح دادیم، نصب کنید و کتاب ها را در آن‌ها بچینید. برای تزیین، از مجسمه‌های کوچک و وسایل دکوری دیگر هم می‌توانید استفاده کنید.

ظرف‌های قشنگ

بجای اینکه بشقاب‌های چینی و یا ظروف را داخل کابینت‌ها بگذارید می‌توان آن‌ها را به عنوان دکور مثل یک قاب، روی دیوار نصب کرد. برای نمایش دادن آن‌ها، از نگهدارنده‌های سیمی که مخصوص بشقاب هستند، استفاده کنید.

لامپ‌های دیوارکوب با پایه‌های مجسمه شکل  

از لامپ‌ها و لوسترهای دیوارکوبی استفاده کنید که پایه‌های آن‌ها، طراحی چشم‌گیر و قشنگی داشته باشد. استفاده از این لامپ‌ها، هم به نور و روشنایی بهتر خانه کمک می‌کند (بدون اینکه فضای زیادی اشغال کنند) وهم پایه‌های مدل‌دار آن‌ها، یک نوع تزیین به حساب می‌آید.

دیوار کوب مدرن

گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه برای تزیین خانه فقط به این صورت نیست که آن‌ها را پشت پنجره بگذارید. می‌توانید آن‌ها را از سقف آویزان کنید یا مثلا یک طاقچه دیوارکوب نصب کنید و گل‌ها را روی آن بگذارید تا به این ترتیب، به قسمت‌های مختلف خانه، جان بدهید و آن را تزئین کنید.

دیوارکوب‌های بافتنی

استفاده از دیوارکوب‌های بافتنی مثل دیوارکوب‌های مکرومه بافی، دیوار را قشنگ می‌کنند و آن را از حالت خشک و خالی بودن، خارج می‌کنند. این دیوارکوب‌ها را هم می‌توانید بخرید، و هم خودتان ببافید.

دیوارکوب‌های بافتنی

استفاده از دیوار برای نگهداری وسایل

اگر خانه به اندازه کافی، کمد ندارد و برای نگهداری وسایل با کمبود جا مواجه هستید، خلاق باشید و خودتان فضایی روی دیوار برای نگهداری وسایل درست کنید. برای این کار یا از قلاب استفاده کنید یا از پگ بورد. پگ بوردها، سطوحی مشبک از جنس فلز یا چوب هستند که روی دیوار نصب می‌شوند و می‌توان در سوراخ‌های آن‌ها، قلاب گذاشت و برای آویزان کردن وسایلی مثل کلاه یا لباس استفاده کرد. حتی می‌توان، با گذاشتن نگهدارنده درون سوراخ‌ها، طاقچه‌های کوچک درست کرد و از آنها برای گذاشتن وسایلی مثل کتاب، وسایل دکوری، لوازم آرایش و چیزهای دیگر استفاده کرد.

دیوار کوب

تحریریه فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *