دکوراسیون داخلی

دکوراسیون دیوار و مدل های مختلف آن

دکوراسیون دیوار

یکی از رازهای مهم موفقیت یک دکوراسیون، رسیدگی به جزئیات دکوراسیون دیوارها است. کاغذ دیواری، قاب ها و حتی کاشی کاری و دیگر تکنیک های روی دیوار می تواند به مقدار زیاد جذابیت و گیرایی را به دکوراسیون فضا اضافه کند.

چوب های دکوراتیو

یکی از عناصر دکوراتیوی که می تواند جلوه دیوارها و دکوراسیون اتاق را بسیار شیک کند، تخته های چوبی است که هم می توان به شکل طبیعی با همان گره های طبیعی و هم به صورت رنگ شده از آنها استفاده کرد.

 طیفهای رنگ آبی

کاشی کاری بر دیوار با کاشی های آبی در فضاهایی چون سرویس بهداشتی و رختشوی خانه می تواند جلوه تسکین دهنده و لطیفی خلق کند. این کار بسیار شکیل است و جلوه ای کلاسیک و اصیل دارد.

 نمایش علایق شخصی بر روی دیوار

اگر پارچه ای را خیلی دوست دارید و با دیدن و لمس آن احساس خوشایندی به شما دست می دهد هیچ اشکالی ندارد که به جای کاغذ دیواری و رنگ، دیوار خود را با آن پارچه پوشش دهید. این کار نه تنها عجیب و دور از ذهن نیست بلکه بسیار هنرمندانه و مبتکرانه است.

دیوار آشپزخانه

دکوراسیون قسمتی از دیوار آشپزخانه که در حد فاصل کابینت های بالایی و پایینی قرار دارد از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا نقش موثر و تعیین کننده ای بر دکوراسیون آشپزخانه دارد. برای این قسمت موارد متعددی هست که استفاده از انواع کاشی ها از جمله رایج ترین و پرطرفدارترین انتخاب برای دکوراسیون این بخش است. نکته مهم اینکه دکوراسیونی که برای این قسمت از دیوارانتخاب می کنید باید متناسب با سبک دکوراسیون آشپزخانه باشد.

 طراحی دستی بر دیوار

اگر از چنین هنری برخوردارید می تواند روی برخی از قسمت های دیوارهای ساده خانه خود به طراحی و نقاشی نقوش و طرح هایی زیبا بپردازید و اگر در خودتان نمی بینید اما علاقه به چنین دکوراسیونی برای دیوارها دارید از فردی ماهر برای این کار کمک بگیرید.

سنگ روی دیوار

پیاده کردن انواع سنگ ها روی دیوارها نیز یک ایده زیبا برای دکوراسیون دیوار است. سنگ هایی مانند مرمر، سنگ رودخانه و … هر یک احساسی بی نظیر را وارد فضا می کنند و سبب وزین شدن جلوه دیوارها و دکوراسیون فضا می شوند. شما می توانید به تناسب فضا و کاربرد آن، از انواع سنگ ها به صورت کلی یا تنها بر قسمتی از دیوار استفاده کنید.

پتینه

هنر پتینه کاری از دیگر تکنیک هایی است که از طریق آن می توانید دیوارها را از سادگی و بی روحی نجات دهید و رنگ های متنوع و بافت را به آنها بیافزایید. این هنر بسیار گسترده و در عین حال ساده است؛ تنها کافیست ابزار لازم آن را فراهم کرده و نکاتی ساده را رعایت کنید.

موزائیک کاری

استفاده از هنر موزائیک کاری روی دیوار حتی اگر به نصب یک تخته کوچک موزائیک کاری شده روی بخشی از دیوار خلاصه شود می تواند جلوه دکوراسیون دیوار و کل فضا را متحول و دگرگون سازد. هنر موزائیک کاری به دکوراسیون اصالت و هویت می بخشد.

تحریریه فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *