گوناگون

چگونه در خرید ملک تخفیف بگیریم

چگونه در خرید ملک تخفیف بگیریم

5 نکته که هنگام مذاکره در مورد قیمت خانه باید به آن توجه کنید.

می‌توان گفت که خرید خانه یکی از بزرگترین و هیجان انگیزترین خریدهایی است که هر شخصی در طول زندگی خود انجام داده است. افراد به هنگام خرید خانه با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند که یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها قیمت خانه و مذاکراتی است که به هنگام انجام معامله بر سر قیمت انجام می‌شود. در این مقاله ما قصد داریم نکاتی را که به هنگام مذاکره در مورد قیمت خانه باید به آنها توجه شود، بررسی کنیم.

  1. از قبل تحقیقات خود را کامل کنید

پیش از آنکه بر سر قیمت یک خانه با مالک مذاکره کنید، بهتر است که اطلاعات خود را در مورد ارزش ملک کامل کنید. زمانی که شما اطلاعات کافی و دقیقی از ارزش ملک داشته باشید، از قیمت حدودی ملک آگاه خواهید بود و هنگامی که مالک قیمتی بسیار بالاتر و یا برعکس بسیار پایین‌تر از قیمتی که شما بدست آورده‌اید بیان کند، متوجه غیر معقول بودن قیمت خواهید شد و در این شرایط باید به دنبال علت این مسئله بگردید. نتیجه دیگری که آگاه بودن شما از ارزش ملک خواهد داشت این است که شما اعتماد به نفس کافی برای ارائه پیشنهاد قیمت مناسب برای ملک مورد نظر خود خواهید داشت. حال برای آنکه از ارزش ملک مورد نظر خود مطمئن شوید، راه‌های مختلفی وجود دارد:

مذاکره خرید ملک

از یک کارشناس مطمئن کمک بگیرید

یک کارشناس مطمئن و حرفه‌ای گزارشی دقیق به صورت کتبی به شما ارائه خواهد داد که بر اساس آن گزارش، مستندات و آمار، قیمت تقریبی ملک مورد نظر شما را برآورد خواهد کرد. می‌توانید ارزش گذاری ملک خود را بر عهده یک کارشناس بگذارید تا با تحقیقات خود ارزش واقعی ملک مورد نظر شما را بدست آورد.

قیمت را با ملک‌های مشابه مقایسه کنید

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید به کمک آن ارزش تقریبی یک ملک را بدست آورید این است که با قیمت فروش ملک‌های مشابه و هم رده ملک مورد نظر خود مقایسه کنید. خانه‌هایی که از نظر موقعیت، متراژ زمین، دسترسی‌ها، تعداد اتاق‌ها و… مشابه به ملک مورد نظر شما هستند، می‌توانند گزینه مناسبی برای تخمین قیمت ملک مد نظر شما به شمار بروند.

از شرایط فروشنده آگاه شوید

اگر شما از انگیزه فروش مالک با خبر شوید می‌توانید پیشنهاد بهتری در راستای انگیزه و نیاز مالک ارائه دهید. برای مثال اگر مالک در فروش ملک عجله داشته باشد و یا نیاز فوری به پول داشته باشد، شاید حتی با قیمت پایین‌تر از قیمت پیشنهادی خود هم راضی به فروش شود. همچنین دانستن این مسئله که خانه چه مدت است که برای فروش گذاشته شده است هم می‌تواند به شما در تعیین قیمت ملک کمک کند. برای مثال اگر مالک خانه‌ را به تازگی برای فروش گذاشته باشد، مسلما فروشنده قیمت پایین را نمی‌پذیرد اما اگر برای مدت طولانی برای فروش گذاشته باشد، احتمال اینکه به قیمت پایین‌تر راضی شود بسیار بالا است.

چگونه در خرید ملک تخفیف بگیریم

مشکلات احتمالی ملک را بررسی کنید

قبل از اینکه در مورد ملک با فروشنده مذاکره کنید، بهتر است که از نقص‌ها و مشکلات احتمالی ملک آگاه باشید. برای آگاهی از این مسئله می‌توانید از آژانس املاک خود بپرسید اما در غیر این صورت می‌توانید از یک کارشناس و بازرس هم کمک بگیرید تا ملک را کاملا بازرسی کند. اگر شما از نقص‎های ملک کاملا آگاه باشید، به هنگام مذاکره در مورد قیمت خانه می‌توانید تمامی موارد و مشکلات را لحاظ کنید.

  1. از نظر مالی کاملا آماده باشید

هنگامی که زمان مذاکره در مورد قیمت خانه می‌رسد، بسیار مهم است که از بودجه در اختیار خود کاملا آگاه باشید و درواقع روی نقدینگی خود تمرکز کنید. اگر قصد دارید از کسی مبلغی را قرض بگیرید، لوازمی را بفروشید و یا وام بگیرید، بهتر است زمانی که تمامی این کارها را کرده‌اید و پول شما آماده است، اقدام به مذاکره در مورد قیمت خانه کنید.

  1. احساسات خود را کنترل کنید!

کاملا طبیعی است که زمانی که خانه‌ رویاهای خود را پیدا کردید برای خریدن آن بسیار مشتاق و هیجان زده باشید. اما بهتر است خصوصا در زمانی که سر قیمت در حال مذاکره هستید، بر احساسات خود کنترل داشته باشید. برای مثال اگر خانه‌ای را پیدا کردید که بسیار مورد علاقه شما است اما قیمت آن بسیار بالاتر از بودجه شما است و مالک هم راضی به پایین آوردن قیمت نمی‌شود، در این شرایط نباید احساسی عمل کرده و باید شرایط و بودجه خود را در نظر بگیرید.

  1. مذاکره را به صورت واضح و آرام پیش ببرید

سعی کنید هنگام مذاکره به طور واضح از تصمیمات، خواسته‌ها و شرایط خود صحبت کنید. اگر خود را برای خرید خانه بیش از حد مشتاق و یا بیش از حد بی‌تفاوت نشان دهید، پیغام اشتباهی را به فروشنده منتقل خواهید کرد. بنابراین سعی کنید در طول مذاکره صحبت‌های خود را به صورت آرام و واضح پیش ببرید.

  1. پیشنهاد خود را به صورت کتبی بنویسید

اگر قصد ارائه پیشنهاد در مورد قیمت خانه مورد نظر خود را دارید بهتر است پیشنهاد خود را به صورت کتبی مطرح کنید، با این کار نه تنها جدی و مصر بودن خود را در این مورد نشان می‌دهید، بلکه بعدا هم اگر پیشنهاد خود را فراموش کردید می‌توانید به آن مراجعه کنید. این پیشنهاد باید شامل مبلغ پیشنهادی شما، شرایطی که بر طبق آن می‌توانید مبلغ را پرداخت کنید و سایر مواردی که احساس می‌کنید باید ذکر شود، باشد.

بنابراین هنگامی که خانه مورد نظر خود را پیدا کرده و قصد دارید تا با فروشنده در مورد قیمت مذاکره کنید، بهتر است در ابتدا کاملا آماده باشید و در مورد خانه، شرایط و حدود قیمت آن اطلاعات کافی داشته باشید، از شرایط مالی و بودجه در دسترس خود کاملا آگاه باشید، قدرت کنترل احساسات خود را داشته باشید، خواسته‌ها و نظرات خود را به صورت واضح بیان کنید و به طور کلی به فروشنده نشان دهید که قصد شما از خرید خانه کاملا جدی و مطمئن است.

تحریریه فروشگاه دکوراسیون لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *