گوناگون

سرمایه گذاری حرفه ای در بازار مسکن

سرمایه گذاری حرفه ای در بازار مسکن

با توجه به میزان تقاضا برای ملک‌های اجاره‌ای و با وجود چالش‌هایی که در اقتصاد وجود دارد، آیا خرید ملک برای اجاره بهترین و جذاب‌ترین سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید؟

برخی افراد به امید این که میزان درآمدهای آتی حاصل از  سرمایه گذاری اقتصادی خود را  افزایش دهند، اقدام به خرید ملک ‌می‌کنند، با این تفکر که از این طریق می‌توانند کسب درآمد بیشتری بکنند.

داشتن “بیزینس پلن” دقیق در زمینه‌ی ملک داری برای موفقیت در سرمایه‌گذاری اهمیت زیادی دارد و نباید بدون داشتن یک برنامه اقتصادی طولانی مدت، در این راه قدم گذاشت.

  • اهداف خود را شناسایی کنید

سرمایه گذاری بر روی ملک از نوع  سرمایه‌گذاری‌های غیر فعال و ساکن نیست و یک نوع تجارت به حساب می‌آید و نیازمند برنامه ریزی و اولویت بندی است.

برای مثال باید در نظر داشت که این سرمایه گذاری تا چه حد جدی است و چه هدفی در پی این تصمیم وجود دارد. آیا این صرفا یک سرمایه گذاری کوتاه مدت است یا این که قصد دارید از درآمد حاصل، در دوران بازنشستگی استفاده کنید.

دانستن این موضوع از قبل، به میزان انرژی و وقتی که در این راه باید صرف کنید و حاصلی که بدست خواهید آورد، کمک خواهد کرد. حتی مشخص خواهد شد که آیا لازم است مهارت‌های جدیدی بدست آورید یا می‌باید یک  کارشناس شما را در ا ین مسیر همراهی کرده و از سرمایه شما محافظت کند.

تلاش کنید تا هیجانات خود را از این پروسه دور نگهدارید تا بتوانید به روشنی ببینید و تصمیم بگیرید.

  • بر‌آورد هزینه‌ها

از ابتدا باید بدانید هدف شما از این سرمایه گذاری چیست و توقع شما از اجاره دادن ملک تا چه حد همسو با نیاز‌های شما است. با برآورد هزینه‌ها شروع کنید. وقتی ملکی را جهت سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنید از همان ابتدا باید در نظر داشته باشید که این ملک را با چه ارزشی اجاره خواهید داد  و آیا سودی را که برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفتید بر می‌گرداند؟

به یاد داشته باشید که اگر در ابتدای راه برای خرید یک واحد ملکی بیش از حد هزینه کنید، در طولانی مدت ممکن است بازنده باشید.

فکر کنید که دو کفه ترازو دارید، یکی دریافت ماهیانه اجاره ملک و کفه دیگر تمام هزینه‌ها از قبیل بازپرداخت وام، مالیات‌ تعمیر و … نباید اجازه دهید که کفه پرداخت‌ها  سنگین‌تر شود. با داشتن یک بیزینس پلن شما همه‌ی این هزینه‌ها را در نظر خواهید گرفت.

  • محاسبه‌ی ریسک

در تمام سرمایه گذاری‌ها ریسک وجود دارد، خرید ملک و حتی اجاره دادن آن به صورت مقطعی هم ریسک‌ جدی درپی خواهد داشت. داشتن یک استراتژی خوب و حساب شده می‌تواند تمامی ریسک‌های موجود را در نظر بگیرد. مثلا شروع کردن با یک آپارتمان کوچک می‌تواند معقول باشد و تمامی روند کار را در مقیاس کوچکتر نشان دهد.

همه چیز در مورد نوع ملک و کاربرئی که قصد دارید روی آن سرمایه گذاری کنید را یاد بگیرید. در مورد مناطق مختلف تحقیق کنید. بازار ملک را در آن مناطق و امکانات و  راه‌های دسترسی را بررسی کنید.

برای اطمینان حاصل کردن از پتانسیل‌های ملک، بهتر است از دید یک مستاجر، تمامی مواردی که می‌توانند مهم باشند را بررسی کنید حتی بهتر است از کارشناسان حوزه املاک در این مورد کمک بگیرید تا شما را از جزئیات بیشتری مطلع کنند.

  • انتخاب صحیح مشتری

انتخاب مشتری و مستاجر یکی از مهم‌ترین موارد است. قیمت‌گذاری روی ملک می‌تواند مشتری‌ها را غربال کند.

در روند قیمت گذاری باید میزان مخارج و نیاز خود  و قیمت‌های بازار منطقه را بررسی کنید. اگر می‌خواهید به سرعت مستاجر پیدا کنید تا جایی که ضرر نمی‌کنید، ملک خود را پایین‌تر از قیمت منطقه عرضه کنید.

اگر حساسیت زیادی برای انتخاب مستاجر و مشتری خود دارید، در صورت امکان، بررسی سوابق مالی مستاجر خیالتان را راحت‌تر می‌کند. از این طریق شما اطمینان حاصل می‌کنید که سرمایه خود را دست شخص مطمئنی سپرده‌اید و این شخص در آینده از عهده پرداخت‌های ماهیانه‌ برخواهد آمد.

پیدا کردن یک مستاجر خوب می‌تواند میزان استرس شما را کاهش دهد و در عین حال سرمایه شما را حفظ کند.

  • داشتن گروهی منسجم

اگر با هدف سرمایه‌گذاری بلند مدت در حوزه املاک قدم  گذاشته اید به احتمال زیاد به افرادی همچون یک وکیل کار بلد، یک مشاور املاک حرفه‌ای و یک پیمانکار منطقی نیاز پیدا خواهید کرد. تشکیل یک گروه از افرادی سخت کوش و مسئول، از استراتژی‌های داشتن یک برنامه اقتصادی(بیزینس پلن) خوب است.

تحریریه فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *