گوناگون

آینده آژانس‌های مسکن چگونه خواهد بود؟

آینده آژانس‌های مسکن چگونه خواهد بود؟

با پیشرفت تکنولوژی استفاده از اکثر خدمات بدون دخالت عوامل انسانی ممکن شده، آیا این پیشرفت در آینده بر کار آژانس‌های مسکن نیز تاثیر خواهد گذاشت؟

در این مقاله تلاش کردیم، با استفاده از نظرات کارشناسان املاک بررسی کنیم که فعالیت آژانس‌های مسکن در آینده، با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده فزاینده از اینترنت، چگونه متحول خواهد شد.

ارتباط، کماکان مهم و کلیدی خواهد بود

کارشناسان معتقدند آینده هرگونه که باشد، ارائه خدمات به مشتریان از طریق ارتباط رو در رو، کماکان عنصر مهم و کلیدی در حفظ جایگاه مشاورین خواهد بود. آنها معتقدند که در حال حاضر، مهمترین ویژگی یک مشاور املاک ارتباط با مشتری است. این ویژگی در آینده نیز به قوت خود باقی خواهد بود و حتی اهمیت آن، به رغم پیشرفت تکنولوژی و حرکت جامعه به سوی دریافت خدمات به صورت آنلاین، بیشتر خواهد شد.

فضای مجازی مهم خواهد بود

البته موضوع بالا از اهمیت نقش فضای مجازی در حفظ ارتباط با مشتریان، کم نمی‌کند. حتی در حال حاضر هم، مشاورین املاک خبره از فضای مجازی برای پیشرفت شغلی خود استفاده می‌کنند. آمار نشان می‌دهد، در آمریکا، 84% از آژانس‌های مسکن به ترتیب از فیس بوک، توییتر و لینکدین برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند.

مشاوره در امور املاک یک حرفه مردم محور است و حتی استفاده از تکنولوژی و اینترنت، در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نمی‌کند. در واقع چیزی که در آینده تغییر خواهد کرد میزان استفاده آنلاین در مدیریت این حرفه خواهد بود و اینکه فضای مجازی تا چه حد مشاورین املاک را به انجام فعالیت از راه دور قادر خواهد ساخت. دوباره برمی‌گردیم به این موضوع که توانایی برقراری و حفظ ارتباط با مشتری، یکی از ویژگی‌های اصلی یک مشاور خوب است. نیاز به حفظ این ارتباط، در واقع باعث شده بیشتر مشاورین املاک به استفاده از اینترنت روی آورند تا بتوانند به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهند.

جایی برای توقف کوتاه

بعضی از کارشناسان معتقدند که آژانس‌های مسکن در آینده به محلی برای توقف کوتاه مدت فروشندگان، خریداران، مالکین و مستاجرین تبدیل خواهند شد، چون خدماتی که در حال حاضر ارائه می‌دهند با پیشرفت تکنولوژی متحول خواهد شد. این کارشناسان معتقدند که در آینده کماکان، خرید، فروش و اجاره، به عنوان فعالیت اصلی و درآمدزای این حرفه باقی خواهد ماند. ولی برای بازتعریف آنچه که در حال حاضر به عنوان “افراد حرفه ای در زمینه املاک و مستغلات” از آن یاد می‌شود پتانسیل

فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *