گوناگون

بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

شاید برای شما هم جذاب باشد تا بدانید برترین شهرهای جهان برای زندگی در سال 2019 کدام شهرها بودند. هر ساله ژورنال‌های مختلفی به بررسی شهرهای گوناگون می‌پردازند؛ تا لیست بهترین شهرهای خود را آماده کنند. هر کدام از این ژورنال‌ها؛ معیارهای خاص خود را برای این کار دارند. آنچه که امروز مورد بررسی قرار می‌دهیم، معرفی ده شهر برتر برای زندگی در سال 2019 است. در این رتبه بندی؛ پارامترهایی از جمله تنوع نژادی، موقعیت‌های شغلی، رونق اقتصادی، قیمت مسکن، کیفیت خدمات کلیدی، جاذبه‌ها و زیرساخت‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

لندن، شهر همیشه ابری

برای سومین سال پیاپی است که لندن؛ به عنوان برترین شهر دنیا برای زندگی انتخاب می‌شود. این درحالیست که با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، حضور لندن در صدر این لیست برای سال 2020 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سبک معماری قرن 17 در ساختمان‌های تاریخی این شهر، درکنار ساختمان‌های امروزی و مدرن، بافت خاصی به لندن بخشیده. مسلماً پایتخت انگلستان، از نظر زیرساختی و تنوع جمعیتی و خدمات شهری؛ در صدر شهر‌های اروپایی قرار دارد. اما نباید فراموش کرد که هزینه زندگی در این شهر سرسام آور است، و هر کسی از پسِ مخارج زندگی در این شهرِ پر زرق و برق برنمی‌آید.

پاریس، دومین شهر اروپایی

پاریس از دوره رنسانس در اروپا، همواره یکی از بهترین زیرساخت‌های شهری در این قاره را داشته است. توریستی بودن این شهر و موقعیت‌های شغلی فراوان، پاریس را در رتبه دوم این لیست جای داده. ظاهرا جنگ فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها، بر سر تصاحب رتبه اول این لیست ادامه دارد. اما از طرفی، ادامه پیدا کردن اعتراضات اقتصادی مردم فرانسه، جایگاه پاریس را در آینده متزلزل می‌کند و صدرنشینی این شهر را به خطر می‌اندازد.

نیویورک، نماد رویای آمریکایی

به جرات می‌توان نیویورک را بزرگ‎‌ترین شهر اقتصادی در ایالات متحده دانست. این شهر به نوعی نماد ظهور قدرت اقتصادی ایالات متحده در عصر جدید؛ به شمار می‌رود. به هر حال حضور یانکی‌ها در رتبه سوم، با آن قیمت فضایی مسکن در این شهر، جالب توجه است.

توکیو، بهترین شهر آسیایی

با اینکه توکیو نتوانسته در این رقابت؛ شهر‌هایی مثل لندن و پاریس و نیویورک را شکست دهد، اما رتبه چهارم برای شهر انیمه‌ها آنچنان بد نیست. با توجه به عزم چشم بادامی‌ها برای ساخت زیرساخت‌های شهری، دور از انتظار نیست تا چند سال آینده، این شهر را در رتبه اول این لیست ببینیم.

بارسلون، شهر گاوباز‌ها

سهم اسپانیایی‌ها از صدر این لیست، جایگاه پنجم بود که نصیب بارسون باشد. شهر بارسلون تلفیقی از سبک معماری جدید و بافت سنتی خاص اسپانیایی است. این نوع ساختار، در کنار بقیه مولفه‌ها، جایگاه پنجم را نصیب این شهر کرد تا سه سهم از پنج سهم اول این لیست نصیب شهرهای اروپایی‌ شود.

موسکو، سرد‌ترین شهر لوکس

حتی موانع اقتصادی بیشمار بر سر راه روسیه هم نمی‌توانند سهم موسکو؛ از صدر این لیست را کم کنند. توریستی بودن تمامی شهر‌های این لیست و موقعیت‌های شغلی فراوانی که از این راه برای ساکنین آنها فراهم می‌شود، نکته‌ای درخور توجه است. حتی هزینه‌ی بالای زندگی، باعث نشده تا رتبه آنها در این لیست تنزل پیدا کند.

شیکاگو، سهم دوم آمریکایی‌ها

شیکاگو را می‌توان دومین شهر بزرگ اقتصادی در ایالات متحده دانست. مواردی همچون طیف گسترده جمعیت، جاذبه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، کمک کرده تا گنگستر‌های آمریکایی؛ هفتمین جایگاه از این لیست را  تصاحب کنند.

سنگاپور، شهر مدرن آسیایی

سنگاپور، مدرن‌ترین شهر در جنوب شرق آسیاست. کیفیت امکانات رفاهی در این شهر، مدیون پول‌های هنگفتِ هزینه شده؛ توسط شرکت‌های چند ملیتی فعال در پایتخت سنگاپور، یعنی شهر سنگاپور است. البته سایر عوامل از جمله رونق اقتصادی و فرصت‌های شغلی و … در جایگاه سنگاپور در این لیست تاثیر گذار بوده‌اند.

دبی، شهری رویایی خاورمیانه

زیرساخت‌های بین المللی و کیفیت خدمات ارائه شده، سایه‌ای بر قیمت مسکن در این شهر هستند و دبی را در رتبه نهم قرار داده‌اند. مهاجران شغلی را در این شهر، بیشتر از هر جای دیگر می‌توان یافت. به عبارتی فرصت‌های شغلی فراوانی برای مهاجران در این شهر مهیاست. سرمایه گذاری‌های کلان و تبلیغات بیشمار سرمایه دارن اماراتی در سطح جهان، باعث هجوم توریست‌ها به این شهر شده و رونق اقتصادی فوق‌العاده‌ای را در این شهر ایجاد کرده است.

سنفرانسیسکو، شهر تکنولوژی

دانشگاه استنفورد و دره‌ی سیلیکون در این شهر، سنفرانسیسکو را به سیاره‌ای دیگر برای زندگی گیک‌‎ها تبدیل کرده است. بافت این شهر و توریستی بودن آن، زندگی در این شهر را دلچسب می‌کند. سنفرانسیسکو علاوه بر اینکه به عنوان نماد تکنولوژی در دنیا شناخته می‌شود، جاذبه خوبی برای گردشگران خارجی است که قصد دارند از شهر‌های نوار غربی ایالات متحده دیدن کنند.

باید به این نکته توجه داشت که قیمت مسکن در تمامی این شهر‌ها، حتی با توجه به بالا بودن میانگین درآمد سالیانه‌ توسط ساکنین آنها، بسیار بالاست. در خیلی از شهر‌های این لیست، قیمت تمام شده‌ی مسکن، سهم مهمی از سبد مخارج خانواده را تشکیل می‌دهد. اما خرید یا اجاره‌ی خانه در این شهر‌ها، تجربه‌ای فوق‌العاده برای هر کسی محسوب می‌شود.
به نظر شما کدام یک از این شهر‌ها برای زندگی مناسب‌تر است؟
شما چه معیاری را برای کیفیت زندگی در یک شهر، در اولیت قرار می‌دهید؟

تحریریه فروشگاه دکوراسیون لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *