دکوراسیون داخلی

بهترین پنجره برای خانه

بهترین پنجره برای خانه

چگونه برای خانه خود پنجره مناسب انتخاب کنیم؟ معیارهای انتخاب پنجره مناسب برای خانه چیست؟ برای انتخاب پنجره مناسب برای خانه، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

انواع مختلفی از پنجره در بازار وجود دارند که هرکدام مزایا و معایبی دارند و در عملکرد و کیفیت، متفاوت هستند. قبل از اینکه بخواهید برای خانه خود پنجره انتخاب کنید، باید به نکاتی توجه کرده و معیارهایی را برای انتخاب پنجره در نظر بگیرید. عوامل مختلفی مانند بودجه، بهره‌وری در مصرف انرژی، سبک خانه و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، در انتخاب نوع پنجره تاثیر دارند. در این نوشته قصد داریم شما را با معیارهای مهم در انتخاب پنجره مناسب، آشنا کنیم.

نکات مهم در انتخاب پنجره مناسب

1-سبک معماری و دکوراسیون خانه را در نظر بگیرید.

پنجره علاوه بر تاثیری که در مصرف انرژی و تهویه هوای خانه دارد، یک عنصر دکوراتیو نیز محسوب می‌شود و زیبایی آن مهم است. هنگام انتخاب پنجره، به سبک دکوراسیون خانه و نحوه ترکیب آن با وسایل خانه و همچنین نمای بیرونی خانه، توجه کنید. معماری خانه نیز می‎تواند سرنخ‌های مهمی در انتخاب نوع پنجره به شما بدهد.

مثلا برای خانه‌هایی با معماری کلاسیک، می‌توان سراغ پنجره‌هایی با قاب‌های بزرگ و شکیل رفت که شبکه‌بندی بیشتری دارند. یا برای خانه‌های مدرن، پنجره‌هایی با اشکال هندسی و ساده مناسب هستند. همچنین با انتخاب انواع شیشه مانند شیشه‌های رنگی می‌توان به خانه علاوه بر زیبایی، شخصیت داد.

2-به عملکرد پنجره دقت کنید.

بسیار اهمیت دارد که پنجره را برای چه هدفی و برای چه مکانی خریداری می‌کنید. مثلا مدل و نحوه باز و بسته شدن پنجره رو به ایوان یا پنجره رو به خیابان، متفاوت است. اگر قرار است پنجره در یک اتاق کم‌نور و تاریک نصب شود، سعی کنید پنجره بزرگ با شیشه‌های شفاف انتخاب کنید که نور را از خود عبور دهد. اگر در مناطق سردسیر هستید، حتما پنجره‌های دوجداره یا سه‌جداره که عایق خوبی در مقابل گرما و سرما هستند، انتخاب کنید.

تهویه هوای خانه بسیار مهم است. سعی کنید در خانه از ترکیب پنجره‌های ثابت و متحرک استفاده کنید که هر موقع نیاز بود، به راحتی با باز و بسته کردن آن‌ها هوای خانه تهویه شود.

3-به بهره‌وری در مصرف انرژی دقت کنید.

مهم‌ترین عملکرد یک پنجره، جلوگیری از عبور گرما و سرما و صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. به خاطر ارزان بودن، پنجره بی‌کیفیت انتخاب نکنید، زیرا هزینه مصرف انرژی در بلندمدت بالا خواهد رفت. شیشه‌های دوجداره یا سه‌جداره بهترین انتخاب برای پنجره هستند و عایق خوبی در مقابل عبور گرما، سرما و سروصدا هستند.

4-به متریال قاب پنجره دقت کنید.   

موادی که در ساخت پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند، اهمیت دارند. مثلا در مناطق مرطوب استفاده از پنجره‌های چوبی به علت وجود رطوبت و احتمال پوسیدگی، مناسب نیست. در این مناطق، پنجره‌های PVC انتخاب بهتری هستند. همچنین نحوه نگهداری پنجره‌ها نیز اهمیت دارند. مثلا پنجره‌های چوبی به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند. پس هنگام انتخاب جنس پنجره، به این مورد نیز توجه کنید.

5-شیشه پنجره بسیار مهم است. 

امروزه از فناوری‌های جدیدی در تولید شیشه پنجره استفاده می‌شود. سعی کنید برای پنجره‌ شیشه‌های ضدضربه و مقاوم انتخاب کنید. شیشه‌ها در انواع مختلف با درجه شفافیت مختلف در بازار وجود دارند. اگر نور برایتان خیلی مهم است، شیشه‌های شفاف‌تر را انتخاب کنید. اگر حریم خصوصی خیلی برایتان اهمیت دارد، از شیشه‌های بافت‌دار استفاده کنید. همچنین در انتخاب شیشه پنجره دوجداره یا چندجداره نیز باید دقت کنید تا شیشه‌ای با ضخامت و رنگ مناسب انتخاب کنید.

6- چگونگی باز و بسته شدن پنجره، مهم است.

چگونگی باز و بسته شدن پنجره‌ها، انواع مختلفی دارد. افقی، عمودی، کشویی، از بالا، از پایین یا هردو، اشکالی هستند که پنجره‎ها باز و بسته می‌شوند. شما می‌توانید بر اساس نوع استفاده یکی از این پنجره‌ها را انتخاب کنید. مثلا اگر کودکی در خانه دارید، پنجره‌هایی که از بالا یا به صورت کشویی باز و بسته می‌شوند، انتخاب مناسبی هستند.

7-رنگ مناسبی برای پنجره در نظر بگیرید.

برای انتخاب رنگ قاب داخلی پنجره، باید به رنگ اتاق و دکوراسیون خانه توجه کنید و رنگی را انتخاب کنید که با آن هارمونی داشته باشد. رنگ قاب بیرونی پنجره‌ نیز باید با معماری کلی ساختمان و همچنین خانه‌های اطراف هم‌خوانی داشته باشد.

8-به جهت نور خورشید توجه کنید.

اگر قرار است در ساختمانی که در حال ساخت است، پنجره نصب کنید، به جهت تابش نور خورشید و شدت تابش آن در روز توجه کنید. پنجره‌های رو به آفتاب نور و گرمای زیادی را به درون خانه منتقل می‌کنند.

9-بودجه خود را تعیین کنید.

قبل هر خریدی، لازم است بودجه‌ای که در اختیار دارید را مشخص کنید. درست است که باید بر اساس بودجه خود پنجره موردنظرتان را انتخاب کنید، اما حتما به کیفیت و میزان عایق بودن آن توجه کنید. زیرا پنجره‌های ارزان و بی‌کیفیتی که انرژی را هدر می‌دهند، در بلندمدت هزینه بیشتری روی دستتان خواهند گذاشت.

10-گارانتی بگیرد.

حتما بعد از نصب پنجره از نصاب و شرکت ارائه خدمات نصب پنجره، گارانتی دریافت کنید.

قبل از انتخاب پنجره، تحقیق کنید و درست تصمیم بگیرید!

انتخاب پنجره برای خانه بسیار مهم است و در زیبایی بصری و راحتی و آسایش شما در خانه تاثیر زیادی دارد. بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید پنجره کنید، سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • سبک معماری و دکواسیون خانه من چیست؟
  • چه میزان نور در خانه برای من اهمیت دارد؟
  • میزان دید بصری من به بیرون خانه چقدر اهمیت دارد؟
  • دمای مناسب خانه من چیست و صرفه‌جویی در مصرف انرژی تا چه حد برای من در خانه مهم است؟
  • حریم خصوصی چقدر برای من مهم است؟
  • هزینه و زمان نگهداری از پنجره، چه میزان برای من اهمیت دارد؟

اگر در مورد انواع پنجره و چگونگی انتخاب آن سوال یا نظری دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

وبسایت: luxbuyer.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *