چیدمان

چیدمان مبلمان اداری و نکات مهم آن

چیدمان مبلمان اداری و نکات مهم آن

در مورد چگونگی قرارگیری میز منشی و پرسنل یک فضای اداری باید به این نکته توجه نمود که همیشه ارباب رجوع به پشت میز دسترسی نداشته باشد و همچنین برای در معرض قرار نگرفتن مانیتور و یا اطلاعات خصوصی آنها این امر حائز اهمیت می باشد.

از پارتیشن اداری به صورت بسیار زیبا می توانید استفاده نمائید

محل قرار گیری میز منشی باید جایی باشد که از نظر دسترسی به درب ورودی اتاق مدیریت و دیگر فضاها مسلط باشد.

چیدمان مبلمان انتظار باید به گونه ای باشد که مراجعه کننده به قسمت های خصوصی فضا مشرف نباشد

تعبیه توالت خصوصی و حتی الامکان درب ورودی مجزا برای مدیریت پیشنهاد می گردد.

در انتخاب مبلمان اداری برای فضاهای اداری به این نکته باید توجه کرد که به خاطر رسمی بودن فضا راحتی مبلمان اهمیت زیادی ندارد و ایجاد حس رسمی و اداری بودن تنها توسط مبلمان های خاص اداری امکان پذیر است.

پارتیشن برگرفته از واژه ی پارت به معنای جداسازی و یا تقسیم بندی در ،گروه و یا فضا می باشد که امروزه کلمه ی پارتیشن را برای جداسازی و تفکیک فضاها استفاده می کنند.پارتیشن ها ترکیبی از MDF ، آلومینیوم و شیشه می باشد که با طرح و شیوه های مختلف ساخته شده و از نوع تک و دوجداره ی آن برای سازمان ها و ارگان ها و دفاتر اداری استفاده می شود.
نوع دیگر پارتیشن ها که ترکیبی از MDF و شیشه بصورت سندبلاست و یا شیشه های طرح دار برای جلوه ی بیشتر به این وضعیت می باشد نیز استفاده می گردد که این نوع پارتیشن فقط با سبک دوجداره ساخته می شود و امکان نصب پرده کرکره به آن نیز وجود دارد.
از قابلیت های این دیوارها می توان به نصب و پیاده سازی و حمل و نقل آن اشاره کرد که در کوتاه ترین زمان ممکن قابل اجرا می باشد. آلومینیوم استفاده شده در پارتیشن ها ، به دلیل داشتن رنگ آنودایز با کیفیت رنگی بالا هارمونی لازم را با محیط افراد دارا می باشد.
امروزه جنس، رنگ و طرح‌های جدید مبلمان اداری آن قدر متنوع شده‌که خریدار در نگاه اول سردرگم می‌شود.

اما:
مبلمان اداری باید راحت باشد.
صندلی‌های اداری نقش مهمی در حفظ سلامت و راحتی کارمندانی دارند که ساعت‌ها وقت صرف نشستن پشت کامپیوتر می‌کنند و هنگام انتخاب، توجه خاص خود را می‌طلبند.
 – صندلی باید استاندارد بوده و با توجه به فیزیک و قد افراد انتخاب شود.
 – برای حمایت از پشت، ارتفاع و عمق آن مورد توجه قرار بگیرد.
 – ارتفاع آن قابل تنظیم باشد.


 – یک صندلی خوب اداری باید تکیه‌گاهی مطمئن و راحت برای بدن ایجاد کند.
 – مناسب نوع وظایف باشد.
 – پشتی صندلی باید راحت باشد ، گودی کمر و گردن را بپوشاند.از ناحیه کمر، سر و شانه‌ها محافظت ‌کند و تکیه‌گاه ستون فقرات باشد تا وزن و فشار روی قسمت‌های مختلف بدن تقسیم شده، به یک نقطه آسیب نرسد.
 با نشستن روی صندلی غیر استاندارد، چاره‌ای جز بیش از حد خم شدن و جلو نشستن که باعث درد و ناراحتی در قسمت‌های کمر و گردن و در درازمدت دیسک کمر می‌شود، نیست.
 خستگی، درد و گرفتگی عضلات گردن، درد مفاصل زانو و آرنج، خستگی شانه‌ها، گودی کمر، درد ستون فقرات، کمردرد و از بین رفتن تناسب اندام یا به دلیل بد نشستن روی صندلی یا نشانه غیراستاندارد بودن آن است که باید هرچه زودتر فکری به حال آن شود.
 مبلمان اداری باید بادوم و کیفیت باشد.


مبلمان اداری از جمله وسایلیست که چون بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، انتخاب نوع ارزان یا بی‌کیفیت آن مقرون به صرفه نیست و چیزی نمی‌گذرد که باید دوباره خریداری ‌شود.
توجه به کیفیت چرخ‌ها، قابلیت شستشو در مورد روکش صندلی و این که جنس روکش چیزی باشد که در تابستان عرق نکند از مواردیست که هنگام خرید باید در نظر گرفته شود.


انتخاب رنگ و طرح مناسب، توجه و احترام به خواسته کارمندان و در نظر گرفتن نقطه نظرات آن‌ها انگیزه بیش‌تری در افراد ایجاد می‌کند.


این حس که برای حضور کارمندان احترام قائل شده‌ایم و این که ارزش آن را دارند تا در محیطی خوب و ایده‌آل کار ‌کنند، انگیزه و تاثیر متقابل ایجاد کرده، حس خلاقیت افراد را بالا می‌برد.
امروزه اینقدر دقیق انتخاب کردن با تنوع موجود در بازار کار سختی نیست.

تحریریه فروشگاه لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *