دکوراسیون داخلی

نکات کاربردی انتخاب رنگ اتاق خواب بر اساس شخصیت

نکات کاربردی انتخاب رنگ اتاق خواب بر اساس شخصیت

آیا تا کنون به تاثیر رنگ‌ها بر روحیه خود و اطرافیانتان توجه کرده‌اید؟ روانشناس مشهور، کارل یونگ، یکی از پیشگامان روانشناسی رنگ‌ها بود. او از اولین افرادی بود که عقیده داشت، می‌توان از رنگ‌های مختلف؛ به عنوان ابزاری برای روان درمانی افراد استفاده کرد. امروزه نیز بسیاری از روانشناسان برای درمان برخی بیماران خود، استفاده از رنگ‌های مختلف در لباس یا خانه این افراد را توصیه می‌کنند. هرکدام از ما به رنگی خاص در میان رنگ‌ها علاقه داریم. رنگی که ترجیح می‌دهیم لباس، کفش، شال، یاحتی اتومبیلمان به آن رنگ باشد. هر فردی به رنگی متفاوت علاقه دارد که این علاقه، نشان دهنده روحیات آن فرد است. همچنین می‌توان گفت رنگ‌آمیزی و چیدمان اتاق خواب، بیانگر سبک زندگی و تمایلات درونی افراد است. ممکن است برای شما هم این سوال ایجاد شود که با توجه به شخصیت ما؛ چه رنگی برای اتاق خوابمان مناسب است؟  نکته مهمی که درباره رنگ‌آمیزی دیوارها وجود دارد، شیوه‌ یا تکنیک رنگ‌آمیزی است. منحصر به فرد بودن تکنیک رنگ‌آمیزی اتاق خواب، به ما کمک می‌کند تا بفهمیم؛ برای اتاق خواب خود از چه رنگی استفاده کنیم. به کار بردن تکنیک مناسب نقاشی، انتخاب رنگ دیوارها را آسانتر و اثر بخشی آن را بیشتر می‌کند. در اینجا چند ایده برای رنگ‌آمیزی اتاق خواب وجود دارد که به شما کمک می‌کند؛ اتاق خواب خود را به سلیقه و میل خودتان طراحی کنید. در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا بر اساس علایق و روحیات خود، رنگ مطلوبی برای دیوارهای اتاق خوابتان پیدا کنید.

نکات کاربردی انتخاب رنگ اتاق خواب

سبک و تکنیک‌های رنگ‌آمیزی بسیار مهم است

رنگ‌آمیزی پانل‌های گچی

در خیلی از خانه‌ها؛ برای عمق بخشیدن به دیوارها، از پانل‌های گچی استفاده می‌شود. این پانل‌ها طرح‌های متفاوتی دارند و ظاهری خاص و متمایز به اتاق خواب می‌دهند. اگر از پانل‌های چوبی یا گچی استفاده می‌کنید؛ برای اثر بخشی بیشتر، رنگ متفاوتی برای پانل‎‌های نصب شده بر روی دیوارها در نظر بگیرید. برای مثال، اگر دیوار اتاق خواب شما سیاه رنگ است، پانل‌های روی آن را به رنگ قرمز یا سفید درآورید.

الگوهای مختلف برای رنگ‌آمیزی

از رنگ‌آمیزی دیوار‌ها به سلیقه خودتان نترسید. به کار بردن خلاقیت در رنگ‌آمیزی اتاق خواب اهمیت بسیاری دارد. برای مثال، طراحی نوارهای آبی رنگ بر روی دیوارها سفید، فضایی بسیار آرامش بخش و منحصر به فرد برای اتاق خواب شما ایجاد می‌کند. الگوی این نوارها می‌تواند افقی یا عمودی باشد، و الزامی به یکنواختی آنها نیست.

رنگ‌های متالیک

اگر اتاق شما نسبتا تاریک است و نور کافی ندارد، رنگ‌های متالیک و براق می‌توانند کمبود نور اتاق را جبران کنند. رنگ‌های متالیک، گرما و بازتاب نور خوبی دارند. تنوع این رنگ‌ها به اندازه‌ی کافی زیاد هست تا بتواند هر سلیقه‌ای را ارضا کند. برخی از طراحان دکوراسیون، از رنگ‌های متالیک، به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند و یک اثر هنری بر روی دیوار‌ها خلق می‌کنند.

سقف‌ها را متفاوت رنگ بزنید

این ایده، اتاق خواب شما را به شکل غیر قابل توصیفی منحصر به فرد می‌کند. نقاشی سقف با رنگی متفاوت از دیوار‌ها، تاثیر بصری فراوانی بر اتاق خواب دارد. لازم نیست تمام سقف اتاق خواب را رنگ کنید. می‌توانید یک الگو؛ مثل نوارهای عمودی را از روی دیوارها، تا سقف امتداد دهید. حتی می‌توانید به صورت جداگانه؛ الگویی خاص روی سقف اتاق خواب پیاده کنید.

نکات کاربردی انتخاب رنگ اتاق خواب بر اساس شخصیت

آنچه رنگ‌ها در مورد شما می‌گویند

ممکن است اتاق خواب شما بسیار خلاقانه و دلنشین طراحی شده باشد، اما تاثیرگذارترین عامل بر زیبایی اتاق خواب، رنگ‌آمیزی آن است. رنگ دیوارهای اتاق خواب، حرف‌های بسیاری درباره شخصیت و احوالات درونی شما می‌گوید. پس باید در انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب خود وسواس بسیاری به خرج دهید. در اینجا، به ترجمه زبان رنگ‌ها می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا اثر روانی هر رنگ را بهتر درک کنید. اینکار به شما کمک می‌کند تا رنگ اتاق خواب خود را به درستی انتخاب کنید.

خاکستری

رنگ خاکستری، رنگ مورد علاقه افراد پرتلاش است. افرادی که به تکنولوژی علاقه دارند و در نگاه دیگران متفاوت‌اند. رنگ خاکستری، نه تنها اتاق خواب شما را تبدیل به یک محیط مدرن می‌کند، بلکه رنگی لطیف و آرامش بخش است.

زرد

اگر رنگ زرد برای شما جذاب است، شما شخصیتی کمال‌گرا و رویاپرداز دارید. برای مباحث انتزاعی ذهنی آماده دارید و با داشتن شخصیتی کاریزماتیک، مردم در کنار شما احساس راحتی می‌کنند. انتخاب رنگ زرد، به این معنی است که برای استراحت یا تفکر و خلوت، به زمان بیشتری نیاز دارید.

اگر از انتخاب رنگ زرد برای رنگ‌آمیزی تمام دیوارهای اتاق خواب خود مطمئن نیستید، می‌توانید فقط یک دیوار را به این رنگ درآورید. استفاده از این رنگ برای تخت‌ خواب یا لوازم جانبی در اتاق خواب، می‌تواند به اندازه کافی اثر بخش باشد.

نارنجی

طرفداران رنگ نارنجی؛ بسیار اجتماعی و نترس هستند، عاشق ماجراجویی و مسافرت. نارنجی؛ رنگ گرمی محسوب می‌شود و یکی از رنگ‌های مورد علاقه طراحان معاصر می‌باشد. اگر همانند رنگ زرد، از داشتن اتاقی کاملا نارنجی مطمئن نیستید، می‌توانید از اِلمان‌های نارنجی رنگ در اتاق خواب خود استفاده کنید.

آبی

بیشتر دوستداران رنگ آبی، طرفدار صلح و ثبات هستند. اگر رنگ آبی را انتخاب کردید، یعنی فردی وفادار هستید و دوستی‌های طولانی مدت دارید. از آنجا که طرفداران رنگ آبی، افرادی منظم هستند، پس علاوه بر اینکه اتاق خوابتان را رنگ می‌کنید، قفسه‌هایی را برای ذخیره سازی و مرتب کردن اتاق خواب خود در نظر بگیرید. جالب است بدانید، رنگ آبی کلاسیک به عنوان رنگ سال 2020 انتخاب شده است. اگر دوست دارید از این رنگ در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید، مطلب دیگر ما درباره این رنگ را را از دست ندهید! “چگونه از رنگ سال 2020 در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟”

سیاه

اگر رنگ مشکی انتخاب شماست، شما فردی مرموز، قدرتمند و مستقل هستید. پرستیژ و قدرت برای شما بسیار مهم است. رنگ سیاه، برای افرادی که به حریم خصوصی خود حساس هستند؛ بسیار مناسب است. انتخاب این رنگ، فضای صمیمی و محافظت شده‌ای برای اتاق خواب شما فراهم می‌کند. استفاده از تخت‌ خواب و وسایلی با رنگ متضاد در اتاقی با دیوار‌های سیاه، بر جذابیت آن اضافه می‌کند.

سبز

انتخاب رنگ سبز به معنی داشتن شخصیتی صبور و با تحمل بالاست. رنگ سبز، آرامش‌بخش‌ترین رنگ در بین رنگ‌ها به شمار می‌رود. اتاقی به رنگ سبز، می‌تواند محیطی آرام و بدون استرس ایجاد کند. استفاده از رنگ سبز؛ مختص به طرفداران این رنگ نیست، معمولا به افرادی که دچار اضطراب و افسردگی هستند، توصیه می‌شود از رنگ سبز بیشتر استفاده کنند. استفاده از گیاهان خانگی در اتاقی با تِم سبز رنگ، اثر بخشی این رنگ را چند برابر می‌کند.

اگر رنگ جسورانه‌ای مثل رنگ‌های گرم را برای اتاق خواب خود در نظر دارید، ابتدا از اجزای کوچک اتاق شروع کنید. ابتدا فقط یک دیوار را رنگ کنید، یا الگوها و طرح‌های مختلف را تنها روی یک دیوار پیاده کنید. می‌توانید از تخت‌خواب یا وسایل کوچک‌تر داخل اتاق شروع کرده و آنها را به رنگ مورد علاقه خود تغییر دهید. اینکار باعث می‌شود تا تغییر رنگ در دکوراسیون را به مرور زمان بپذیرید، و از انتخاب ناگهانی خود پشیمان نشوید.

نکات کاربردی انتخاب رنگ اتاق خواب

شما در میان این رنگ‌ها و طرح‌ها کدامیک را انتخاب کردید؟ رنگ شخصیت شما کدام رنگ است؟

تحریریه فروشگاه دکوراسیون لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *