دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه 2023

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

برای چیدمان اتاق خواب پسرانه از کجا شروع کنیم؟ در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه به چه نکاتی توجه کنیم؟ اتاق او را چگونه بچینیم که آن را دوست داشته باشد؟ چگونه اتاق او به تخلیه انرژی‌اش کمک می‌کند؟

دیزاین اتاق خواب پسرانه به اندازه اتاق خواب دخترانه مهم است. پسرها احساسات و هیجات متفاوت و در مواقعی بیشتر از دخترها دارند. آن‌ها بسیاری از اوقات خود در خانه را در اتاق خود می‌گذرانند. پس اینکه اتاق پسر شما چگونه چیده شود که با روحیه او سازگاری داشته باشد و بتواند هیجانان او را تخلیه کند، بسیار مهم است.

در دکوراسیون اتاق پسرانه، اینکه قبل از چیدمان بدانید قرار است با چه هدفی اتاق را بچینید، مهم است. چون مرد کوچک شما در حال رشد است و علایق او در حال تغییر است، که نباید نادیده گرفته شود. ما هم در این متن سعی می‌کنیم، نکات و ایده‌های مهمی که برای یک اتاق پسرانه مناسب است، مطرح کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

ایده‌های خلاقانه برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

  • روی سرگرمی‌های او تمرکز کنید.

بهترین راه برای ایجاد یک اتاق مناسب برای پسرتان این است که به احساسات او دقت کنید. با چیزهایی که او دوست دارد، شروع کنید. در اتاق او المان‌های که او را سرگرم می‌کند، قرار دهید. به طوری که علاوه بر اینکه او را سرگرم می‌کند، روی رشد و یادگیری او هم موثر باشد.

مثلا می‌توانید روی شغل مورد علاقه او در آینده تمرکز کنید و تم اتاق را بر اساس آن انتخاب کنید. سعی کنید یک اتاق همه‌کاره ایجاد کنید، یعنی هم در آن سرگرم شود، هم بتواند روی مهارتش کار کند، هم در آن آرامش داشته باشد.

  • یک فضای بازی ایجاد کنید.

پسرها بازگوش‌تر و پر انرژی‌تر از دخترها هستند. حتما در اتاق فضایی را برای بازی و تحرک او در نظر بگیرید. این بازی می‌تواند از نوع بازی‌های کامپیوتری باشد یا یک میز فوتبال‌دستی یا یک تاب که به سقف آویزان شده است!

  • به علایق او در دیزاین اتاق دقت کنید.

اگر پسر شما به موضوعی علاقمند است مانند یک فیلم، یک گروه موسیقی، یک فرد یا یک بازی، در دکوراسیون اتاق او این موضوع را لحاظ کنید. مثلا اتاق یک پسری که به فیلم جنگ ستارگان علاقمند است، می‌تواند شبیه یک کهکشان دور و دراز باشد! یعنی از المان‌ها و نشانه‌های فیلم در رنگ، مبلمان  و کلا چیدمان اتاق استفاده کنید.

  • یک کمپ ایجاد کنید.

اگر پسر شما به طبیعت علاقه دارد، طبیعت را به اتاق او بیاورید. اتاق او را طوری دیزاین کنید که انگار در فضای باز می‌خوابد و بازی می‌کند. در دکوراسیون اتاق او از چوب استفاده کنید. با شاخه‌های چوب برای تختش سایبان درست کنید. رنگ و پارچه‌های اتاق او را طوری انتخاب کنید که احساس یک گوشه دنج در طبیعت به او القا شود.

  • یک چشم‌انداز عالی برای اتاق بسازید.

اگر پسری جسور دارید، برای اتاق او یک چشم‌انداز زیبا ایجاد کنید. مثلا یک نقاشی دیواری جذاب روی یکی از دیوارها، که می‌تواند به صورت چاپی یا دستی باشد.

  • یک دیوار را به او اختصاص دهید.
  • با ایجاد یک دیوار به صورت تخته سیاه یا نصب یک تخته روی یک دیوار، به او فرصت دهید که فکرهایش را بنویسد. حالا فرقی ندارد رویاهایش را روی آن بنویسد، یا فرمول‌های درس ریاضی را. مهم آزادی عمل او در یادگیری است.
  • شهر خودش را بسازید.

اگر پسر شما به ماجراجویی‌های قهرمانی و ابرقهرمانی علاقه دارد، دوست دارد که فضای اختصاصی خود را داشته باشد. می‌توانید با یک طراحی هوشمندانه و نورپردازی مناسب، شهر و قلمرو او را بازسازی کنید.

  • گوشه دنج لباس را فراموش نکنید.

بازی با لباس و پوشیدن و عوض کردن، فقط مخصوص دختران نیست. پسران هم حتما لباس‌هایی دارند که با آن‌ها بازی می‌کنند. پس جایی برای لباس‌های او در نظر بگیرید. خصوصا لباس‌های شخصیت‌های مورد علاقه‌اش!

  • زمین بازی بسازید.

اگر پسر شما عاشق ورزش است، تم اتاق او را شبیه به زمین ورزش مورد علاقه او بسازید. مثلا برای دکوراسیون اتاق یک پسر عاشق بسکتبال، کف اتاق را چوبی کنید و دیوارها را با سبد بسکتبال دیزاین کنید. جایی هم برای توپ‌های او در نظر بگیرید.

  • یک مسیر ایجاد کنید.

اغلب پسرها به وسایل نقلیه مانند ماشین، قطار، هواپیما یا موتور علاقه دارند و حتما در بین اسباب‌بازی‌هایشان تعداد زیادی از این وسایل پیدا می‌شود. گاهی پسرها در سنین نوجوانی یا جوانی هم از بازی با این وسایل دست بر نمی‌دارند! پس روی زمین یا دیوار برای او مسیری برای بازی ایجاد کنید تا بتواند راحت حرکت کند.

  • لاستیک ماشین را به اتاق او ببرید.

خلاقیت در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه حد و مرز ندارد. حتی لاستیک ماشین را می‌توانید به صندلی تبدیل کنید و اتاق او را هرچه بیشتر هیجان‌انگیز کنید.

  • همه چیز در دسترس باشد.

حتما می‌دانید که یکی از دغدغه‌های والدین اتاق نامرتب پسرهاست. آن‌ها معمولا زیاد به هم می‌ریزند. اتاق او را طوری چیدمان کنید که وسایل او در دسترس باشد و راحت بتواند از آن‎‌ها استفاده کند و در جایش قرار دهد. مثلا برای چیدن اسباب‌بازی‌ یا لوازم تحریر او قفسه‌هایی را رو دیوار ایجاد کنید تا جابجایی آن‌ها راحت باشد.

  • اتاق را چه رنگی کنیم؟

برای رنگ کردن اتاق پسرها حق انتخاب زیاد است. بر اساس روحیات او رنگ اتاقش را انتخاب کنید. نکته مهم اینکه می‌توانید در انتخاب رنگ جسورانه‌تر عمل کنید. مثلا برای پسرهای بازیگوش و شیطون رنگ‌های شاد و روشن، پسرهای رویاپرداز طرح‌های کارتونی، پسرهای آرام رنگ آبی و برای پسرهای ماجراجو و اهل طبیعت، رنگ سبز را انتخاب کنید.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه
  • تعادل را بر هم بزنید.

در دکوراسیون اتاق پسرانه خیلی به تعادل و قرینه بودن توجه نکنید. چیزی که به نظر شما بی‌ریخت و نامتعادل است، شاید به نظر او جذاب باشد. در چیدن وسایل و لوازم اتاق به او آزادی عمل بدهید.

  • حریم خصوصی برای او مهم است.

اگر اتاق پسرتان با خواهر یا برادرش مشترک است، سعی کنید در دیزاین اتاق مثلا با یک کتابخانه یا پرده، برای او فضای خصوصی ایجاد کنید. آن‌ها به تنهایی نیاز دارند.

خب امیدواریم از ایده‌های بالا در مورد دیزاین اتاق پسرانه لذت برده باشید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در دکوراسیون اتاق پسرتان حتما نظر او را بپرسید و بدون هماهنگی او اتاقش را نچینید. چون ممکن است مجبور باشید همه وقتتان را به جر و بحث با او بگذرانید!

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

اگر دوست دارید نظراتتون را با ما در میان بگذارید، در بخش نظرات برامون بنویسید.

تحریریه فروشگاه دکوراسیون لوکس بایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *