20 هزار تومان تخفیف اولین خرید

با ثبت ایمیل در خبرنامه luxbuyer






کانال تلگرام عطر و ادکلن

در میان افسانه ها ( معرفی خانه ی عطر اودین ODIN)

در میان افسانه ها ( معرفی خانه ی عطر اودین ODIN)

در میان افسانه ها

( معرفی خانه ی عطر اودین ODIN) 

 

تالار عظیم "وال هالا" با دیوارها و ستون های بسیار بلند و درب های ورودی بی شمار؛هر شب میزبان ارواحی میشود که قهرمانانه در جنگها کشته شده اند و خداوندگار جنگ،اندیشه،خرد ورزی و جادو پیشگی؛"اودین"؛آنان را مورد لطف خویش قرار میدهد.تخت اودین که در این تالار قرار دارد او را مسلط بر تمامی رویدادهای جهانهای اساطیری نُه گانه میکند و نیز دو کلاغ با نامهای "هوگین(اندیشه)" و "مونین(ذات)" با پرواز در گستره ی هستی؛وی را از تمام رخدادها مطلع میسازند."اودین" پدر تمامی اساطیر و سردمدار خدایان اسکاندیناوی است که بخاطر توانایی های ماورایی خویش بعلاوه ی گنجینه ی غنی و عظیمی که در اختیار دارد از دیر باز مورد احترام و تکریم اقشار مختلف بوده است.خداوندی که در جنگها منبع قدرت و مایه ی پیروزی است و توانایی او در سخن گفتن با مردگان جهت انتخاب فرهیختگان و قهرمانان جنگی جهت گرد آوری سپاهی مقتدر برای نبرد بزرگ؛او را خداوند پادشاهان ساخت.علاوه بر این "اودین" را ایزد شعر و شاعری نیز می دانند و اعتقاد به اینکه او به زبان شعر سخن می گفته؛جایگاه ویژه ای در هنر و ادبیات برای اودین فراهم ساخته است.

این خدای اساطیری و افسانه های شاعرانه ای که پیرامونش وجود دارد؛نمادی میشود برای پایه گذاری خانه ای با نام "اودین".(ODIN)جایی که "ادی شای" و "پل بِراردی" در پی یافتن پاسخی به اینکه "کِه هستیم؟ و کِه خواهیم شد؟" به غریزه ی خود اعتماد میکنند و در مسیری که به باور ایشان مسیر درست است قدم میگذراند.این ایده؛موتور محرکِ فعالیتهای این برند میشود و بدین ترتیب در سال 2004 خانه ی اودین در نیویورک متولد میشود.

فعالیتهای اودین در آغاز به عرضه ی پوشاک آقایان خلاصه میشود.ادی و پل توان خود را بر روی ارائه ی محصولات باکیفیت و ایجاد فضاهای فروشگاهی خاص و اثرگذار؛متمرکز می نمایند تا از طریق ایجاد احساسات متفاوت و تجربه های منحصربفرد برای مشتریان و بازدیدکنندگان فروشگاه خود؛بازار تولیدات مردانه را در معرض توجه و عرضه ی بیشتر قرار دهند.این تلاشها نتیجه بخش واقع میشود و فروشگاه اودین به یکی از قدرتمندترین فروشگاههای عرضه ی محصولات و لباسهای مردانه در ایالات متحده تبدیل میشود.همچنین رسانه های معتبر نیویورک اودین را بعنوان بهترین فروشگاه مردانه ی این شهر معرفی می نمایند.

پس از این موفقیتها؛زمان گسترش اودین و معرفی ایده ها و فلسفه ی این برند به مخاطبان بیشتر رسیده بود.ادی شای می گوید:زمانی که ما عطرهای مردانه و خاص را در فروشگاههای نیویورک ارائه می کردیم؛احساسات درونی و واکنشهای مشتریان در قبال این محصولات؛توجه ما را جلب می نمود.از طرفی ما به دنبال زمینه ای بودیم تا محصولات انحصاری خود را تولید و عرضه نماییم.هنگامی که بازخوردهای مشتریان را مورد ارزیابی قرار دایم و غنا و شکوه دنیای عطر توجه ما را کاملا معطوف خود کرد؛تصمیم گرفتیم تا برند خود را با فعالیت در این عرصه توسعه داده و فرهنگ و ایده های مد نظرمان را از این دریچه به جهانیان معرفی نماییم.

بدین ترتیب در سال 2009 نخستین عطرهای اودین راهی بازار شدند.سه عطر با نامهای "ساندا 01"،"اوواری 02"(OWARI) و "سِنچری 03" (CENTURY)آغازگر مسیر عطرسازی خانه ی اودین؛در قالب کالکشن "بلک لاین" بودند.پل و ادی در خصوص عطر "سنچری" می گویند:در حین بسط و تکمیل این عطر احساس کردیم که هنوز هم چیزهایی برای تکمیل رایحه مورد نیاز است.موضوع را با "کِوین ورسپور" که مشغول ساخت عطر بود مطرح کردیم و به این نتیجه رسیدیم که نوت نعناع کامل کننده ی این رایحه خواهد شد و بدین ترتیب اثر نهایی متولد شد.

یک سال زمان لازم بود تا چهارمین عطر اودین تحت عنوان "پِترانا 04" (PETRANA)عرضه گردد.وقتی که در سال 2010 این عطر در دسترس مخاطبان قرار گرفت همگان دلیل این غیبت یک ساله را متوجه شدند.رایحه ای اثرگذار و زیبا که حاصل تلاش قابل تقدیر عطار آن یعنی "ژان کِلود دِوِل" بود.ادی شای در خصوص این عطر میگوید:در زمان ساخت این عطر؛برای اولین بار بود که عطاران خود را متقاعد می ساختیم که به منظور الهام بخشی تولیدات؛ حال و هوایی فراتر از جهت دهی یک عطر به اثر دهند.ما ایده ی بنفشه ی تاریک و سنگین را ارائه کردیم و هدفمان از این کار دریافت تأثیر عمیق و مهیج تفسیر رنگ در رایحه بود.

موفقیت پترانا توجهات را معطوف این خانه نمود و در سال 2011 اودین دو عطر زیبا و قدرتمند ارائه نمود:"اومانو 06" و "تانوکی 07".هر دو عطر نظر مثبت اغلب منتقدان و مخاطبان را به همراه دارند و عطر تانوکی موفق به دریافت جایزه ی عطر با کیفیت سال میشود.

پرفروشترین عطر این خانه تحت عنوان "سِیلون 08" (SEYLON)در سال 2012 به همراه عطر "پوسالا 09"(POSALA) به بازار عرضه میشود.پل در رابطه با پوسالا می گوید:منبع اصلی الهام برای ساخت این عطر؛نیو اورلئان بود.آن هم بخاطر بوی در حال فساد و تخمیر گلها که در هوای مرطوب و نمناک پراکنده است.

سال 2013 با عطرهای "راوم 10"(ROAM) و "سِما 11"(SEMMA) برای اودین به پایان میرسد.رایحه سنگین و قدرتمند هر دو عطر موفقیت های بزرگی در بخش فروش و نیز جلب رضایتمندی مخاطبین و منتقدین برای اودین به همراه دارد و عطر سِما جایزه ی بهترین عطر سال 2014  را در والپِیپِر دیزاین دریافت میکند.

جدیدترین عطرهای مجموعه ی بلک لاین با رنگ و بویی شرقی و بهره گیری از عود،رز و زعفران تحت عنوان "لاکا 12"(LACHA) و "آریِل 00" در سال 2015 به بازار آمدند.علاوه بر عطرهای بلک لاین؛سه عطر زنانه ی با کیفیت و خاص در مجموعه ای با نام وایت لاین در سال 2014 تولید گشته که عبارتند از:"اِفلورا"(EFFLORA)،"وِرت رِسیدا"(VERT RESEDA) و "ملینو رُزا"(MILIEU ROSA).

عطرهای خانه ی اودین در همکاری با عطاران خوشنام و گزیده کار و با ایده هایی که توسط ادی شای و پل براردی ارائه میشوند؛تولید می گردند.در ترکیب این عطرها اسانسهای گرانقیمت و با کیفیتی بکار برده میشود که بعضاٌ بسیار کمیاب و خاص هستند.این روایح غنی و زیبا در بسته بندی هایی شکیل عرضه میگردند.دو کلاغ سیاه که در افسانه های اسکاندیناوی خبررسانی احوالات جهان را برای اودین انجام میدهند؛الهام بخش طراحی لوگوها و پوسترهای این برند هستند.نمادی از تعقل و انسانیت که مانند کلاغهای افسانه ای؛به اقصی نقاط دنیا پرواز میکنند و از میان افسانه ها و فرهنگهای باستانی و میراثی که بجا گذاشته اند؛روایحی عمیق و با شکوه به ارمغان می آورند.عطرهایی از امپراطوری ژاپن باستان تا قلب جنگلهای نفوذ ناپذیر امریکا.

 

برای مشاهده و خرید عطر های برند نیش امریکایی odin اینجا کلیک کنید.

Tags: fragrance ODIN

ویکی عطر wikiAtr همه ی برند های عطر و ادکلن همه ی برند های عطر و ادکلن

نظر خود را بنویسید

* نام:
* ایمیل: (منتشر نخواهد شد)
   سایت/ وبلاگ:
* متن پیام یا نظر شما:
کد داخل تصویر را بنویسید: