20 هزار تومان تخفیف اولین خرید

با ثبت ایمیل در خبرنامه luxbuyer






کانال تلگرام عطر و ادکلن

تاثیرعطرهای سینتتیک و گرایش به عطرهای طبیعی قسمت چهارم

تاثیرعطرهای سینتتیک و گرایش به عطرهای طبیعی قسمت چهارم

تاثیرعطرهای سینتتیک و گرایش به عطرهای طبیعی

 

قسمت چهارم

طراحی ترکیب معطر طبیعی

با این همه... از چه ترکیباتی باید استفاده کنیم؟ آیا یک برنده واقعی وجود دارد؟

نگاهِ منفی نسبت به ترکیبات سینتتیک، سال ها است که مسیر خود را می پیماید و همچنان نیز این رویه را ادامه می دهد. اما این افسانه که ترکیبات سینتتیک بد هستند، به وضوح غلط است. همانطور که پیش تر در جزییات توضیح دادیم، این قبیل اظهارات کلی، مملو از خطا بوده و ترکیبات طبیعی همانند ترکیبات مصنوعی دارای نکات منفی هستند؛ حتی اگر سوی دیگر این طیف، یعنی کم خطر بودنِ ترکیبات سینتتیک را در نظر بگیریم.

ترکیبات طبیعی با چالش های خاصِ خود مواجه اند. از جمله آن ها می توان به تفاوت محصولات به عمل آمده، مسائل مرتبط با پایداری، و مخاطراتِ زنجیره تأمین اشاره کرد. با تمام این چالش ها، اما مواد اولیه طبیعی، همواره در کنارِ عوارضِ کمتر برای انسان و محیط زیست، نقش مهمی در تبدیل کردن عطر به اثر هنری ایفا می نمایند. علاوه بر این، بهترین عطرهای موجود حال حاضر در بازار، از استحکام مواد خام سینتتیک و مواد خام طبیعی بهره می برند.

ترکیبات سینتتیک و طبیعی در کنار یکدیگر، بدونِ محدود کردنِ هنرمند عطار می توانند تا حد ممکن تجربه مشتری از عطر را ارتقاء بخشند. همچنین این نکته حائز اهمیت می نماید که عطر بعنوان یک اثر چند وجهی اما منسجم، چنانچه به شیوه صحیح استفاده شود، برای مشتری امنیت را نیز به ارمغان می آورد.

هرگونه ترکیب شیمیایی مورد استفاده در غذا یا محصولات مراقبت و بهداشتی، یا در دیگر صنایع، بایستی بصورت عینی و علمی مورد بررسی و آزمون قرار گیرد. برخی از آن ها دقیقا بعلتِ شیمیایی بودن، بی خطر هستند. فقط زمانی که این ترکیبات شیمیایی به خوبی و درستی مورد بررسی و مطالعه قرارگرفتند، می توانند برای مشتری سلامتی و امنیت را ایجاد نمایند.

صنعت عطر سازی این امر مهم را بواسطه RIFM (موسسه تحقیقاتی ترکیبات معطر) عملی کرده است و این سازمان هرگونه ترکیبی که در عطرها مورد استفاده قرار می گیرد را مورد آزمایش قرار داده و پس از حصول اطمینان از سلاکت مواد بکار رفته؛ اثر نهایی را تایید نموده است. مشتریان همواره بایستی دانش لازم در رابطه با محصولی که استفاده می کنند را بدست آورند و نظر خود را در رابطه با آن ها بگویند.

حقِ مشتری است که بداند چه محصولی را خریداری کرده است؛ اما وقتی بحث از سم شناسی، فساد زیست محیطی و دیگر فاکتورهایی که ممکن است ورای دانش عمومی مشتریان باشد به میان می آید، بایستی به تفاسیر و نظرات متخصصان اتکاء نمایند.

در مجموع، دیدگاهِ منفی نسبت به عطرهای سینتتیک می تواند شرکت ها را از داشتن منابع ارزشمند محروم، و مانع از لذت بردنِ مشتریان از عطرهای مورد علاقه شان گردد.

تنها راه نجات از این وضعیت، افزایش دانش مشتریان در مورد واقعیت های مرتبط با هردو نوع این ترکیبات است؛ تا هرگونه پیش داوری یا تصور غلط درمورد ترکیبات سینتتیک و طبیعی برطرف شود.

و در پایان، بایستی ارتباط میان خانه های عطر، مشتریان و دیگر موجودیت ها در زنجیره تأمین، تداوم یابد. بنابراین، مشتریان می توانند به جای گمراه شدن بواسطه ترس از اظهارات بی پایه و اساس سازمان های غیر رسمی و صحبت های افرادی که دانش کافی در این زمینه ندارند، تصمیماتی بر پایه آگاهی و اطلاعات کسب شده از منابع موثق بگیرند.

مشاهده قسمت های اول دوم سوم این مقاله


ویکی عطر wikiAtr همه ی برند های عطر و ادکلن همه ی برند های عطر و ادکلن

نظر خود را بنویسید

* نام:
* ایمیل: (منتشر نخواهد شد)
   سایت/ وبلاگ:
* متن پیام یا نظر شما:
کد داخل تصویر را بنویسید: