20 هزار تومان تخفیف اولین خرید

با ثبت ایمیل در خبرنامه luxbuyer






کانال تلگرام عطر و ادکلن

معرفی عطرهای Yves Saint Laurent قسمت دوم

معرفی عطرهای Yves Saint Laurent قسمت دوم

 

معرفی عطرهای Yves Saint Laurent

 

قسمت دوم

قرن بیست و یکم برای YSL در حالی از راه رسید که طراح و بنیانگذار این خانه، Yves Saint Laurent، به دوران بازنشستگی خود نزدیک می شد. او که حالا در کنار افسانه ها و اسطوره های این صنعت قرار گرفته بود؛ در این سال ها دوران پرفراز و نشیب و پر تلاطمی را پشت سر می گذاشت. ظهور علائم یک بیماری سخت، انتقاد کارشناسان و مخاطبان از طرح ها و محصولات این برند و بسته شدن برخی از فروشگاه های اصلی، چالش های بزرگی بودند که سان لورن در سال های پایانی دهه 1990 و نخستین سال های دهه 2000 با آن ها مواجه شد. با اینحال، او همچنان با صلابت و انگیزه ای پایان ناپذیر، به راه خود ادامه می داد. معرفی روایحی جدید و اصیل که همچنان بر اساس ایده ها و تفکرات سان لورن خلق می شدند؛ بر اعتبار و موفقیت های لاین عطرسازی این خانه می افزود. معجون میوه ای شیرین و گوارای حاصل از همراهی آناناس و انگور سیاه با سیب و پرتقال که بر بستری مخملی و پودری از رز، هلیو تروپ و زنبق دره نقش بسته است و با لمسی از نوت های چوبی غنی می شود در Baby Doll، محصول 1999، یکی دیگر از عطرهای مهم و موفق سان لورن است که در این سال ها معرفی شد. عطری که با استقبالی که از آن بعمل آمد؛ پایه گذار مجموعه ای با همین عنوان در لاین عطرسازی سان لورن شد.

در سال 2001، سان لورن یکی دیگر از عطرهای ارزشمند و ویژه خود با عنوان Nu را معرفی کرد. عطری که فضای کلی آن از آمیزش لایه ای ایندولیک-جانوری از یاس و مشک با هاله ای از هل، صندل و بخور-فلفل شکل گرفته است. سان لورن در همین سال، نشان شوالیه را از رییس جمهور وقت فرانسه دریافت کرد و و در سال 2002 اعلام بازنشستگی کرد. در همین سال، او یکی از برجسته ترین آثار عطرسازی معاصر را معرفی کرد تا آخرین یادگاری این طراح افسانه ای، میراثی جاودانه و جریانساز در عالم عطرسازی باشد...

 

M7

بی تردید، M7 یکی از مهم ترین و جریانسازترین عطرها در دوران معاصر است. محصول 2002 و عطری که از آن بعنوان یکی از پیشگامان ارائه فضاهای شرقی-عودی در قالب چارچوب های غربی و کلاسیک یاد می شود. M7 بیش از آنکه یک عطر عود محور با رایحه غالب عود یا چوب آگار باشد؛ نمایشی منسجم، مسحور کننده، ملایم و تأمل بر انگیز از بکارگیری عود در قالب یک ترکیب شرقی-غربی است. این عطر در نهایت ظرافت، توازن و زیبایی، قلبی از یک شیرینی کهربایی-صمغی را با لمسی چندلایه و یکپارچه از آکوردهای بوزی و م.شرو.بی، دارویی و پرتقالی، و گیاهی-خشک و صابونی، می پوشاند و این فضای آمیخته و غنی را بر پایه ای چوبی-دودی از عود، به کمال می رساند.

رایحه ناب و جادویی M7، فصل تازه ای از عطرسازی را آغاز کرد؛ فصلی که اساس آن پرداخت به عود و فضاهای شرقی بر اساس المان ها و داستان هایی مختلف از سوی برندها و خانه های عطرسازی مختلف است. M7 Fresh، نمایشی شاداب، درخشان و نشاط آور از فضای عطر اصلی است که با غوطه ور شدن در دریایی از مرکبات، زنجبیل و وتیور پدید آمده و بعنوان دنباله ای ویژه برای این عطر، در سال 2004 معرفی شد.

 

Cinema

آکورد پودری  حاصل از هم نشینی زمینه هایی وانیلی-صمغی با حجمی شکوفه ای-بادامی که با نشاط مرکبات رنگ آمیزی شده است؛ فضای Cinema را شکل می دهد. عطری که رونمایی از آن در سال 2004 نمایش دهنده نگاهی جدید و آغاز دورانی تازه در عطرسازی سان لورن است. زنانگی مدرن و پر زرق و برق این عطر، زمینه ساز شکل گیری مجموعه ای جدید با همین نام در لاین عطرسزی YSL شد.

 

 

L'Homme

یکی دیگر از عطرهای موفق سان لورن که با ارائه تفسیری مدرن از ترکیب عطرهای مردانه مورد توجه قرار گرفت؛ L'Homme محصول 2006 است. لاین عطرسازی سان لورن که از نخستین روزهای فعالیت، همواره از همکاری هنرمندان عطرساز برجسته در هر دوره بهره برده است؛ در ساخت این عطر نیز با گروهی از بهترین عطرسازان معاصر به همکاری پرداخته تا L'Homme به عطری موفق و بیاد ماندنی تبدیل شود. کلیت این عطر، تازگی پرشور و نافذ برخاسته از محوری ادویه ای (زنجبیل، فلفل سیاه و ادویه های شرقی) است که با تازگی سبز و نشاط بخش ترنج، لیمو و برگ های بنفشه ادغام شده و در پایه ای چوبی-خاکی از وتیور، تونکا و سدر فرود می آید.

برای این عطر که سر آغازی برای یک مجموعه جدید با همین عنوان است؛ دنباله های درخشانی ارائه شد. آثاری که بعضا از عطر اصلی نیز موفق تر و محبوب تر عمل کردند.La Nuit de L'Homme محصول سال 2009، یکی از شاخص ترین عطرهای این مجموعه است. ترکیبی مدرن و گیرا از هل و اسطوخودوس که به نرمی و ظرافت با گرمایی چوبی و ادویه ای همراه شده است؛ رایحه ساده اما نافذ و یکپارچه  La Nuit de L'Homme را شکل داده است تا علاقمندان دنیای عطرسازی، از این عطر موفق همواره بعنوان یکی از برترین عطرهای مردانه در سالیان اخیر یاد کنند. La Nuit de L'Homme Le Parfum مصول 2010 که ساختار نسخه اصلی را در بافتی میوه ای و نرم، وانیلی و کهربایی و فلفلی توسعه می دهد؛ و L'Homme Libre محصول 2011 که شادابی و خنکای حاصل از آکوردی گیاهی-سبز از برگ بنفشه و نعنا را بر بستری ادویه ای-فلفلی به ترکیب اصلی تزریق کرده است؛ از دیگر عطرهای موفق و تحسین شده این مجموعه بحساب می آیند.

 

 

Elle

Elle محصول 2007، یکی دیگر از عطرهای زنانه موفق سان لورن در سال های اخیر است. رایحه رزینی-دودی و خاکی-چرکین حاصل از پچولی، سدر و وتیور که بر زمینه ای از رزِ ادویه ای-فلفلی و میوه ای-مرکباتی نقش بسته است؛ Elle را در گروه عطرهای موفقی قرار می گیرد که تعاریف کلاسیک و کلیشه ای از ترکیبات زنانه را دستخوش تغییراتی بزرگ کرده اند.

نسخه های تابستانی، پرفیوم و تولید محدودی که در سال های بعد برای این عطر معرفی شد؛ Elle را به یکی دیگر از مجموعه های زنانه موفق در لاین عطرسازی YSL بدل کرد.

 

Parisienne

رز پودری-شفاف، میوه ای-آبدار، ادویه ای و فلفلی که به زیبایی تمامی این ابعاد را در هاله ای ای از بنفشه، میوه های جنگلی و ادویه ها برجسته ساخته و ارائه داده است؛ با پایه ای از وینل و نوت های چوبی غنی می شود تا در سال 2009 سان لورن نمایشی جدید از یک زنانگی معطر را به اجرا بگذارد. نمایشی که در قالب عطر Parisienne تقدیم مخاطبان و طرفداران این برند شده و بار دیگر رضایت مخاطبان را از آن خود کرد.

نسخه هایی که در ادامه و با غلظت ها و تفاوت هایی جزیی برای این عطر ارائه شدند؛ Parisienne را به جمع کلکسیون های محبوب عطرهای سان لورن اضافه کرده اند.

 

Manifesto

جادوی سبز و نمناکی که از همراهی انگور سیاه، ترنج و نوت های گیاهی شکل گرفته و در ادامه با لطافت هایی شهوانی و ایندولیک از گل های سفید همراه می شود، بستری انگیزاننده و دلپذیر برای قدرت نمایی فضای اورینتال-وانیلی Manifesto می شود. Manifesto پرداختی مدرن و لوکس به فضاهای شیرین، صمغی و وانیلی-کاراملی شرقی است که وانیل، صندل و تونکا بازیگران اصلی آن بوده و بستر سبز، گل بو و میوه ای اشاره شده؛ زنانگی ناب آن را تکمیلی می کند.

معرفی این عطر که با کمپین تبلیغاتی ویژه ای در سال 2012 صورت گرفت؛ بار دیگر لاین سان لورن را به روزهای خوش موفقیت در عطرسازی بازگرداند و دنباله هایی که برای این عطر در سال های بعدی ارائه شدند؛ موفقیت های این عطر پرطرفدار را تداوم بخشیدند.

 

Mon Paris

Mon Paris یکی از جدیدترین مجموعه ها در لاین عطرسازی YSL است که با معرفی عطری تحت این عنوان، در سال 2016 متولد شد. عطری که رایحه کلی آن حول هسته ای میوه ای و لذتبخش از توت فرنگی، تمشک، گلابی و مرکبات شکل گرفته و پوششی ایندولیک-سبز از یاس و شکوفه پرتقال به دور خود تنیده تا بر هرچه سرمست کننده تر بودن خود بیفزاید. ادغام این فضای میوه ای و گل بوی انگیزاننده در پایه ای از پچولیِ کهربایی و سایه های خزه ای، کمال و بلوغ این عطر را رقم می زند. عطری که تفسیری مدرن و درخشان از ساختارهای شیپق-گل بو را به نمایش گذاشته و روی دیگری از توانایی های این لاین عطرسازی باسابقه در پرداخت به روایح زنانه را به نمایش میگذارد.

 

مجموعه های اختصاصی، لوکس و هنری

لاین عطرسازی سان لورن، علاوه بر معرفی عطرهایی که با هدف موفقیت در مارکت طراحی و بصورت گسترده توزیع شده اند؛ نگاه ویژه ای به عطرسازی فاخر و ساخت آثار بویایی لوکس و نیش داشته است. تا به امروز چندین مجموعه نیش و لوکس توسط این خانه معرفی شده است که در ادامه با این مجموعه ها و آثار شاخص آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

La Collection YSL

مجموعه ای متشکل از هشت عطر که با تغییراتی در ساختار عطرهای مهم و موفق این خانه در دهه های مختلف معرفی شد. هشت عطر این مجموعه که به نوعی تفسیری مدرن از آثار خاطره انگیز و جریانساز سان لورن در عطرسازی هستند در سال 2011 رونمایی شدند.

Y، YSL pour Homme، Rive Gauche pour Homme، Jazz، In Love Again، Yvresse، Nu و M7؛ هشت عطر بزرگ و جاودانه سان لورن هستند که در این مجموعه و با ساختاری بروز شده معرفی شده اند.

 

Oriental Collection

این مجموعه با معرفی سه عطر در سال 2013 رونمایی شد. آکورد چرمی گداخته شده با کهربای وانیلی-چوبی که بر بستری خاکی از پچولی جریان یافته و با لمسی از نوت های میوه ای، مطبوع و دلپذیر می شود در Noble Leather؛ نمایشی از رز که شیرینی میوه ای و دلپذیر خود را در لایه هایی از زعفران و تمشک توسعه داده است و در پایه ای تاریک از عود فرو می نشیند در Majestic Rose؛ و رایحه مسحور کننده ای از وجوه ایندولیک-سبز قلبی از مریم و یاس که با مشک برجسته شده و در هاله ای مطبوع از نوت های میوه ای و کهربا جریان یافته است در Supreme Bouquet، سه عطری هستند که در سال 2013 این مجموعه را به دوستداران روایح پیچیده و فضاهای بویایی بکر، معرفی کردند.

نمایشی دودی و صمغی از عود که با توده ای تاریک از نوت های چوبی و بخور بر آن تأکید شده و با لمسی از یاس و نوت های ادویه ای، پیچیده و متعالی می شود؛ یکی از عطرهای موفق این مجموعه بنام Splendid Wood را در سال 2014 تقدیم مخاطبان کرد. Magnificent Blossom محصول 2015، عطری از شیرینی جانوری و درخشان شکوفه پرتقال و یاس است که با نرمی مطبوع ایلنگ همراه شده و در لایه هایی از پچولی و ادویه ها ادغام می شود. در سال 2016، عطر دیگری تحت عنوان Exquisite Musk به این مجموعه اضافه شد. عطری با محوریت آکورد کهربایی گرم و انگیزاننده ای از لابدانوم، بنزویین، پچولی و دارچین که در تار و پودی از عود-رز و مشک نفوذ کرده است.

 

Le Vestiaire des Parfums

Le Vestiaire des Parfums به نوعی مجموعه عطرهای نیش و گرانقیمت سان لورن بحساب می آید. مجموعه ای که با تأکید بر بکارگیری مواد اولیه مرغوب و عصاره های گرانبها در قالب فرمول هایی مدرن و روایحی منسجم، در سال 2015 متولد شد. این مجموعه به چندین زیر مجموعه مجزا تقسیم می شود که هر یک از این زیر مجموعه ها، بر اساس ایده و فضایی ویژه ساخته شده اند. نخستین عطرهای این مجموعه، با پنج عطر ویژه در سال 2015 عرضه شدند.

انجیر پرزدار و سبز نقش بسته بر بستر آمیخته ای از آکورد مشک-زنبق پودری و مرکباتی و درخشان Trench یکی از این پنج عطر است. کهربای وانیلی-پچولی Tuxedo که ابعاد صمغی و مطبوع خود را در لایه هایی ادویه ای، گل بو، پودری و سبز از فلفل سیاه، برگ های بنفشه و رز توسعه داده است؛ دیگر عطر موفق این مجموعه است. همراهی حجم بالایی از کندر، استیراکس، بنزویین و لابدانوم با سایه هایی از مشک و ادویه ها، فضای عنبری، دودی و عمیق Caftan را شکل داده است. Saharienne تصویر معطر سبز، صابونی، مرکباتی و تازه از بهارنارنج و پتیت گرین را که با مشک و گل های سفید غنی شده است را به اجرا می گذارد. Caban دیگر عطر این مجموعه است که تار و پودی بخوری-فلفلی و چوبی از لامی، کندر، فلفل قرمز و چوب صندل را بر زمینه ای خاکی و ادویه ای از تونکا و پچولی به جریان انداخته است.

 

Le Vestiaire des Parfums Collection de Nuit

روایح شبانه این مجموعه، با سه عطر در سال 2016 ارائه شدند. ترکیب صمغی-رزینی دودی و تاریکی که با لمسی از آکورد ایمورتل-وانیل-انیسه شیرین، پودری، گیاهی و خاکی، به توهمی چرمی می رسد؛  Vinyle را به یکی از عطرهای ویژه این مجموعه تبدیل کرده است. Velours فضایی وانیلی-صمغی و چوبی-رزینی از وانیل، کندر و آمبروود را با قلبی پودری، سبز و چای بو ادغام کرده و با لمسی از آکورد مشک-یاس به کمال رسانده است. Cuir نیز عطری پیچیده از همراهی آکورد چرم شکل گرفته از چای، زعفران و رزین ها با تنباکوی دودی-گیاهی، زنجبیلِ مش.رو.بی و عود چوبی-دودی است.

 

Le Vestiaire des Parfums - Edition Couture

دیگر مجموعه از عطرهای لوکس و فاخر سان لورن، با سه عطر و در قالب این زیر مجموعه در سال 2017 ارائه شد. این عطرها، ارائه گر روایحی هستند که هر یک تفسیری از طرح ها و لباس های فاخر و گرانقیمت سان لورن به زبان روایح بحساب می آیند.  24 rue de l'Université عطری از جیر حیوانی، دودی و مشک بوی بدیعی است که با پایه ای بخوری و چوبی از صندل و سدر آراسته شده است. 37 rue de Bellechasse تقابلی بین بنزویین و عود دودی-صمغی با آکوردی پودری-جانوری از مشک و ریشه زنبق را به اجرا می گذارد. 6 place Saint Sulpice نیز چرم شیرین، صمغی، جانوری و تاریکی است که زعفران و لابدانوم اساس آن را شکل داده و بر پایه ای خاکی و ادویه ای از تونکا فرو نشسته است.

 

Saint Laurent در ژوئن 2008 بعلت سرطان مغز چشم از جهان فرو بست. آنچه در این نوشته ارائه شد؛ تنها مروری است بر گوشه ای از فعالیت های این طراح افسانه ای و جاودانه دنیای مد و پوشاک. میراث بزرگ و جاودانه این هنرمند صاحب سبک و جریانساز، برای تمامی فعالان و مخاطبان صنعت پوشاک، اکسسواری، محصولات زیبایی و آرایشی و البته، جهان عطر؛ الهام بخش و درخور ستایش و تحسین است. همچون تأثیرات بزرگی که سان لورن در زمینه طراحی لباس و مد برجای گذاشته است؛ دنیای روایح نیز از نبوغ، خلاقیت و آفرینش این نام جاودانه بی بهره نمانده است.

عطرهایی که وی در لاین عطرسازی خود طراحی و در همکاری با هنرمندان بنام عالم عطر، ارائه داده است؛ آثاری نفیس و مهم در این عرصه به شمار می روند. لاین عطرسازی سان لورن، یکی از مهم ترین نقاط عطف دنیای رایحه سازی در گذار از عصر کلاسیک به دوران مدرن بحساب می آید. خانه ای که عطرهای شگفت انگیز و بیاد ماندنی ارائه شده توسط آن، برای چندین دهه و چندین نسل، خاطره ساز، محبوب و ستودنی بوده و هستند. فعالیت های این خانه که در دوران جدید با رهبری طراحان مطرحی نظیر Tom Ford و  Alber Elbaz پیگیری شده است؛ پس از خریداری امتیاز برند توسط کمپانی بزرگ  L'Oréal، ابعاد گسترده و پیچیده تری به خود گرفته است. همچون توسعه فعالیت ها و تولید محصولات این برند در زمینه های مختلف، لاین عطرسازی سان لورن نیز اکنون ارائه گر عطرهایی متنوع در سطح گسترده است. عطرهایی که عمدتا دنباله ای برای آثار بزرگ و محبوب این خانه هستند و بعضا، روایتگر داستان هایی جدید، در قالب مجموعه های جدید هستند تا میراث گرانبهای بنیانگذار بلند مرتبه خانه، Yves Saint Laurent، را در اختیار مخاطبان امروز و نسل های آینده قرار دهند.

 

 

مشاهده قسمت قبلی این مقاله


ویکی عطر wikiAtr همه ی برند های عطر و ادکلن همه ی برند های عطر و ادکلن

نظر خود را بنویسید

* نام:
* ایمیل: (منتشر نخواهد شد)
   سایت/ وبلاگ:
* متن پیام یا نظر شما:
کد داخل تصویر را بنویسید: