20 هزار تومان تخفیف اولین خرید

با ثبت ایمیل در خبرنامه luxbuyer






کانال تلگرام عطر و ادکلن

شمیم عطر ما را به دوردست ها می برد قسمت چهارم

شمیم عطر ما را به دوردست ها می برد قسمت چهارم

شمیم عطر ما را به دوردست ها می برد

 

شمیم عطر ما را با خود به دور دست ها می برد و در این سفر ورای مرزهای تمدن گشت وگذار می کنیم. سرگذشت عطرها بازتاب سرگذشت بشریت است؛ محصولاتی که همچون کتاب های تاریخی معطر در باطن خود تغییرات و فراز و نشیب ها، در امان ماندن از بیماری ها و بلایا و جنگ ها، اکسیر جاودانگی و پیامی خوش سیما را جای داده اند...

عطر در هر دوره تاریخی آینه ای از اجتماع، حس درمان، ارتباطات، تقدس و برانگیختگی عاطفی و هیجانی هستند. جهانِ بدون عطر، جهان بدون تاریخ است! در این بخش، نگاهی اجمالی خواهیم داشت به کاربرد عطر و جایگاه آن در دوره های تاریخی مختلف. در هر قسمت، یک دوره تاریخی را مرور خواهیم کرد.

 

قسمت چهارم

عصر کلاسیک 1700-1600

استفاده از عطر طی عصر ورسای به سطوح فوق العاده ای رسید. سازندگان پودرهای خوشبو کننده، دستکش های چرمی معطر و عطرهای لوکس، تجارت خود را سامان بخشیده و گسترش دادند.

ورسای همچون چراغی درخشان، رویکردها، اصول، مد و عادات خود را به جامعه دیکته کرد. پادشاه سان هر چهار سال یکبار حمام می رفت! همه بوی زننده و نامطبوع می دادند! مردان و زنان استفاده مفرطی از عطریات و لوازم آرایش داشتند. قدرتمندان پارلمان به دستکش سازان دستور دادند که عطر و پودر بیشتری در تولید آن ها بکار گیرند تا از این طریق به مبارزه با بوی مشمئز کننده محیط اطراف و البته خو بروند! مونت پلیه و گراس در فرهنگِ گیاهان دارویی و گل ها همچون میخک، بنفشه، یاس، رز و اسطوخودوس بایکدیگر رقابت می کردند و عصاره ها و ابسولوت های تهیه شده در این مناطق به سایر شهرها صادر می شد تا پاسخگوی سیل تقاضای مخاطبان برای عطرهای ساخته شده با عصاره های طبیعی باشند.

 

سده درخشان 1789- 1700

طی این دوره زنان با اشتیاق هرچه تمام تر شیوه های اغواگری را دنبال کرده، فرا گرفته و بدین ترتیب، قلمرو مد را کشف کردند. مدل مو، آرایش، و البته استفاده از عطر...

دوره لویی پانزدهم، "عصر عطر" نامگذاری شده است. هر روز یک عطر متفاوت زدن، الزام بود! مایع هایی مخصوص توالت پدیدار شد. این دوران ویژه با تأثیر از شخصیت و تفکرات ملکه "ماری آنتوانت" ، عصر شادمانی ها و میهمانی ها بود. مجلات و روزنامه ها ظرافت زنانه که با اشتیاقی مثال زدنی دنبال می شد را، کانون توجه خود قرار دادند. بار دیگر مقوله بهداشت، با صنعت زیبایی و مد روز تطبیق یافت. سلیقه بویایی تکامل یافت و روایحی هنرمندانه را به ارمغان آورد و همین موضوع نقش بسزایی در ثروتمند شدن اولین خانه عطر در پاریس ایفا نمود. عطارها و شیمی دان های گراس درحال خوشبخت شدن بودند. آن ها موفق به ارتقاء تکنیک های عصاره گیری و تقطیر شدند و جان آنتونی فارینا "اِ دو کلن" را معرفی کرد.

مشاهده عطر های سایت لوکس بایر


ویکی عطر wikiAtr همه ی برند های عطر و ادکلن همه ی برند های عطر و ادکلن

نظر خود را بنویسید

* نام:
* ایمیل: (منتشر نخواهد شد)
   سایت/ وبلاگ:
* متن پیام یا نظر شما:
کد داخل تصویر را بنویسید: