20 هزار تومان تخفیف اولین خرید

با ثبت ایمیل در خبرنامه luxbuyer






کانال تلگرام عطر و ادکلن

چطور عطرها تبدیل به عنصر اصلی در صنعت آرایشی و بهداشتی شدند؟ (قسمت سوم)

چطور عطرها تبدیل به عنصر اصلی در صنعت آرایشی و بهداشتی شدند؟ (قسمت سوم)

چطور عطرها تبدیل به عنصر اصلی در صنعت آرایشی و بهداشتی شدند؟

 

قسمت سوم

یکی از اساسی ترین عناصر در صنعت آرایشی و بهداشتی، عطرها می باشند که از جایگاه کالاهای غیر ضروری، به جایگاه فعلی خود، یعنی محصولات زیبایی شخصی، که ضرورت استفاده از آن ها در زندگی روزانه به وضوح مشاهده می شود، صعود کرده اند. بازار عطرها، بر پایه صنعت مصرف کننده-محور رشد می کند و گرایشات مد و زیبایی، جهت گیری آن را تعیین می نماید. با تخمین ارزش خالص 41 میلیون دلاری در سال 2016، بازار جهانی عطرها، نقشی کلیدی در محصولات لوکس شخصی، در سرتاسر جهان، ایفا می نماید.

انتظار می رود بازار عطر، بعنوان بخش مهمی از صنعت آرایشی و بهداشتی، تا سال 2020، سالانه 7 تا 8 درصد رشد داشته باشد. بدین ترتیب، ارزش خالص آن حدودا 43 میلیون دلار تا سال 2020 تخمین زده شده است. دو عامل اصلی این شکوفایی عبارت اند از محصولات جدید ارائه شده و افزایش تعداد مصرف کنندگانی که در سرتاسر جهان، برای محصولات زیبایی و بهداشتی شخصی، هزینه می کنند.

یکی از اصلی ترین چالش هایی که امروزه صنعت عطریات با آن مواجه است، نیاز به ارتقاء متداوم، تنوع، به روز رسانی محصولات و خلق محصولاتی بدیع که نیاز مصرف کنندگان گوناگون در سرتا سر جهان را برآورده سازد، می باشد. بعنوان مثال، آسیا و اقیانوسیه از جمله حوزه هایی است که انتظار می رود تا سال 2020، بالاترین رشد را که معادل 23 درصد از کل بازار عطریات می باشد را نشان دهد. از سوی دیگر، انتظار می رود شمال آمریکا و غرب اروپا، که بازارهای اصلی و جهانی عطریات در این نواحی واقع هستند، با کاهش تقاضا برای عطرهای مصنوعی و افزایش تقاضا برای عطرهای اورگانیک، مواجه شود.

بدیهی است که بخش عطرهای زنانه، سال های متمادی بر بازار عطرها غالب بوده و این بخش از صنعت عطریات را به سوی محصولاتی نوآورانه و متنوع، سوق داده است. با این وجود، عطرهای مردانه نیز توانسته اند فرصت های بیشماری برای توسعه این صنعت، فراهم آورند؛ مثل گرایشاتی که اخیرا شاهد آن بوده ایم. افزایش صرف هزینه برای محصولات زیبایی و بهداشتی آقایان، برای ایفا کنندگان نقش های اصلی صنعت عطریات چراغ سبزی است تا محصولاتی بدیع و پیشنهادات بیشتری در خصوص این محصولات فراهم آورند و بتوانند به خوبی از پس افزایش تقاضا در این بخش از بازار نیز، برآیند.

امروزه عطرهایی با هدف ارائه به جوانان، و عطرهایی که از افراد مشهور الهام گرفته شده اند؛ از جمله دیگر عوامل مهم در صنعت عطریات می باشند. عطرهای بسیار مشهور در میان نسل جوان (خصوصا در آمریکای شمالی، اروپا و برخی کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه)، و عطرهای الهام گرفته شده از افراد مشهور، در انواع موقعیت ها و توسط افراد نامدار، استفاده می شوند. این امر، قاعده ای برنده-برنده است، که در سال های آتی، شاهد نتایج درخشان آن خواهیم بود.

امروزه، برندهای عطر پیشرو همچون شانل، گوچی، کالوین کلین، هرمس، کریستین دیور، پرادا، ایو سینت لورن و لویی ویتون، بویژه در امارات متحده عربی، سهم بیشتری از تقاضا را از آن خود ساخته اند. در دیگر بخش های جهان، با افزایش درآمد و پیشرفت های اقتصادی، گرایش به این محصولات رو به افزایش است.

در سال های آتی شاهد افزایش محسوس عطرهای طبیعی و اورگانیک خواهیم بود که موجب افزایش تقاضا برای این محصولات تا سال 2020 خواهد شد. بعلاوه، فروشگاه های آنلاین نیز، این بخش از بازار را بصورت قابل توجهی تغذیه می نمایند. اما قیمت بالاتر این محصولات، عاملی است که در رشد آینده این بخش از بازار، محدودیت هایی ایجاد می نماید. البته بایستی خاطر نشان سازیم که تکنیک های خاصی در بازار برای کنترل افزایش قیمت وجود دارد که شرکت ها از آن ها به نفع مشتری بهره می برند. از جمله این تکنیک ها معرفی و ارائه محصولات سازگار با محیط زیست و پکیج های هدیه ای است که ارزشی برابر با میزان هزینه پرداخت شده از سوی مشتری دارند. افزایش تقاضا برای عطرهای طبیعی، بهمراه افزایش محبوبیت عطرهای شخصی و سفارشی، در سال های آتی، موجب ایجاد شکلی جدید در گرایشات عطری، خواهد شد و بازار عطرها را متنوع تر و غنی تر خواهد ساخت.

بازیگران کلیدی متعددی در جهت دادن به گرایشات عطری در بازار جهانی، نقش دارند. آن ها علاوه بر جهت دادن به گرایشات، به مفاهیم شکل می دهند و ارائه دهندگان استراتژی می باشند که در نهایت موجب رشد بازار می شود. از جمله این بازیگران کلیدی می توان به شرکت های مادر، همچون کوتی، پراکتر اند گمبل، پوگ، استی لوده، اورآل، ال. وی. ام. اچ، و آی. پی. اِی. آر، اشاره کرد. در ادامه به تاریخچه مختصری از این شرکت ها، وضعیت کنونی آن ها و تحلیل بازار، می پردازیم.

 

 

 

L'Oreal

تاسیس در سال 1909

مؤسس: اوژن پل لوییز شلر

حوزه فعالیت: کالای مصرفی برای مصرف کنندگان

صنعت: محصولات شخصی

ارزش خالص: 86.92 میلیون در فوریه سال 2016

تعداد کارمندان تمام وقت: 60851

 برندهای برتر: کاشارِل، دیزل، رالف لورن(پولو)، راجر اند گالِت، اورآل، لنکوم، ایو سینت لورن، جورجیو آرمانی، دِ بادی شاپ، اربان دیکی، گارنیر، مابلین، ان. وای. ایکس کازمتیکز، ویچی

شرکت اورآل، با مؤسسی که شیمیدانی آلمانی بود، کار خود را در فرانسه تحت عنوان "شرکت رنگ موی ایمن فرانسوی"، آغاز کرد. اوژن در سال 1909، فرمول منحصر بفرد خود را برای رنگ مو، خلق کرد؛ خودش آن را تولید و به آرایشگرهای پاریس فروخت.

با وجود اینکه اورآل تنها با یک محصول قدم در جهانِ محصولات زیبایی گذاشت، در حال حاضر دارای هزاران محصول مرتبط با زیبایی می باشد. می توان از جمله این محصولات به رنگ مو، و محصولات حالت دهنده مو، محصولات مراقبت از پوست و بدن،  محصولات آرایشی، و عطریات اشاره کرد.

گروه اورآل، بعنوان یکی از بزرگترین شرکت های محصولات زیبایی و مراقبت شخصی در جهان، در حال تجربه رقابت فزاینده ای با استی لودر و یونیلِوِر می باشد. اورآل برای حفظ جایگاه خود بعنوان شرکتی پیشرو، بازارهای جدیدی همچون چین و آسیا و اقیانوسیه را هدف قرار داده است و تکنیک های استراتژیک خاص خود را برای متعادل نگه داشتن محصولات، بکار می برد.

 

LVMH

تأسیس در سال 1987

حوزه فعالیت: کالای مصرفی برای مصرف کنندگان

صنعت: محصولات شخصی

ارزش خالص: 77.56 میلیون در فوریه سال 2016

تعداد کارمندان تمام وقت: 121289

برندهای برتر: آکوا دی پارما، فرانسس کِرکجان، لوییس وِیتون، فندی، دونا کارن، سلین، دیور، گرلن،  کنزو، ژیوانشی، لِیووه، دام پرینون، کراگ

شرکت ال. وی. ام. اچ مخفف نام Louis VuittonMoët Hennessy شرکتی است که به 5 گروه تجاری تقسیم شده است: ش..راب و مشروبات الکلی، مد و محصولات چرم، عطر و لوازم آرایش، ساعت و جواهر آلات؛ و خرده فروشی های منتخب.

این مجموعه با ادغام خانه مد لوییس ویتون و تولید کننده م.شر-وبا..ت الکلی موت هِنِسی، در سال 1987 تشکیل شد. ال. وی. ام. اچ، مالک یکی از قدیمی ترین برند های جهان بنام Château d’Yquem، که به سال 1593 باز می گردد، می باشد.

این شرکت، با رشد جهانی، از بسیاری فرصت های توسعه دهنده بهره برد. با ویژگی پیشگام بودن در بخش بازار کالاهای لوکس بصورت جهانی، محصولاتی منحصر بفرد، پیچیده و ارزشمندی در قالب برند های کوچکتر، ارائه می دهد.

 

آی. پی. اِی. آر

تاسیس در سال 1985

حوزه فعالیت: کالای مصرفی برای مصرف کنندگان

صنعت: محصولات شخصی

ارزش خالص: 786.62 هزار در فوریه ی سال 2016

تعداد کارمندان تمام وقت: 298

برندهای برتر: بنانا ریپابلیک، بوشه غون، دانهیل، جیمی چو، کارل لاجِرفلد، لنوین، مونت بلان، اسکار دِ لارنتا، اس تی دوپونت، روشاس، ون کلیف اند آرپلز

 

این شرکت با بیش از 30 سال تجربه در صنعت محصولات زیبایی و عطر، در دنیای تجارت عطر و لوازم آرایش و محصولات زیبایی پیشقدم است. کالاهای تاثیر گذار این شرکت، متشکل از برند های مشهور جهانی می باشد و در بازار بیش از 100 کشور جهان حضور دارد. موفقیت این شرکت بر پایه نوآوری و کیفیت ثابت محصولات بنا شده است.

شرکت آی. پی. اِی. آر، برای توزیع برند های خود از مجوزهای خاصی استفاده می نماید. مثلا در ایالات متحده، محصولات عطر، و مرتبط با عطر را ارائه می دهد.

با توجه به بازاری که این شرکت محصولات خود را در آن بفروش می رساند؛ از توزیع کنندگان، عمده فروشان داخلی و بین المللی، خرده فروشان تخصصی و حرفه ای، و خرده فروشان بازار انبوه، استفاده می کند. بعلاوه، محصولات این شرکت، در فروشگاه ها، عطر فروشی ها و سوپر مارکت های سرتاسر جهان به فروش می رسند.

مشاهده قسمت اول و دوم این مقاله جذاب


ویکی عطر wikiAtr همه ی برند های عطر و ادکلن همه ی برند های عطر و ادکلن

نظر خود را بنویسید

* نام:
* ایمیل: (منتشر نخواهد شد)
   سایت/ وبلاگ:
* متن پیام یا نظر شما:
کد داخل تصویر را بنویسید: