20 هزار تومان تخفیف اولین خرید

با ثبت ایمیل در خبرنامه luxbuyer






کانال تلگرام عطر و ادکلن

آزمایشگاهی برای خلق شگفتی معرفی عطرهای Le Labo

آزمایشگاهی برای خلق شگفتی معرفی عطرهای Le Labo

آزمایشگاهی برای خلق شگفتی

معرفی عطرهای Le Labo

 

خانه عطرسازی  Le Labo در سال 2006 و توسط دو طراح عطر خوشنام و موفق به نام های Fabrice Penot و Edouard Roschi در شهر نیویورک افتتاح شد. فابریس و ادوارد، سابقه همکاری طولانی مدت با کمپانی بزرگ "ل اورال" و برندهایی همچون "جورجیو آرمانی" را در کارنامه خود دارند و با تجربه بالایی که در صنعت عطرسازی و طراحی عطر در این سال ها کسب کرده اند؛ به تفکرات و نگرش ویژه و عمیقی در رابطه با عطرسازی رسیده اند. پس از گذشت چهار سال از همکاری آن ها با لاین عطرسازی آرمانی، این دو در میلان با جیورجو آرمانی ملاقات کرده و این ملاقات، زمینه ساز آشنایی این سه شده که در ادامه و پس از مطرح کردن ایده ها و طرح های خود با آرمانی، وی آن ها را به شروع فعالیتی جدید به دور از چرخه ماشینی عطرسازی ترغیب می کند. از اینرو، فابریس و ادوارد تصمیم به کناره گیری از فرایند تجاری و صنعتی عطرسازی و حرکت بر مسیر ساخت عطرهای هنری و ویژه می گیرند و بدین ترتیب، فعالیت های آن ها وارد مرحله ای تازه می شود. فابریس و ادوارد، نخستین گام در تحقق ایده های خود را با عمق بخشیدن به دانسته ها و تجربیات خود در رابطه با مواد اولیه، بیس ها و آکوردها آغاز می کنند.

پس از جدا شدن از آرمانی، فابریس در کمپانی بزرگ Symrise  به فعالیت پرداخته و ادوارد که با کمپانی معتبر Firmenich به مدت چهارسال همکاری داشته است؛ به تحقیق و یادگیری بیشتر به منظور توسعه و تکامل ایده های خود، می پردازد. حضور در کمپانی ها و مدارس بزرگ عطرسازی و رسیدن به شناخت عمیق تر و جامع از ویژگی های مواد طبیعی و روغن های اساسی، ایده ویژه و بکری برای ساخت عطرهایی متفاوت و باکیفیت به فابریس و ادوارد می دهد. پنات و روشی، پس از عزیمت به نیویورک، با سرمایه ای محدود، نخستین فروشگاه خود را در سال 2005 در این شهر راه اندازی می کنند و در همین سال، فرایند طولانی و پیچیده ساخت عطرهای مد نظر خود را آغاز می نمایند. آن ها برای ساخت ترکیبات مورد نظر خود و رسیدن به فضای بویایی ایده آلی که در نظر دارند؛ با گروهی از برجسته ترین هنرمندان عطرساز معاصر، کار ساخت ترکیبات را آغاز می کنند.

فرایند زمانبر، طولانی و طاقت فرسای طراحی و اجرای فرمول های مورد نظر فابریس و ادوارد، که در سطح وسیعی از همکاری ها با گروهی از هنرمندان عطرساز دنبال می شد؛ با معرفی دوازده عطر پالوده و تحسین بر انگیز در قالب دو مجموعه در سال 2006 به ثمر نشست. معرفی عطرهای ستودنی و منحصربفرد خانه "لو لابو" در این سال، با استقبال ویژه ای از سوی کارشناسان و مخاطبان عطرهای هنری مواجه شد و طراحی منحصربفرد و نفیس این آثار، از رایحه و فضای بویایی عطرها گرفته تا طراحی بطری و بسته بندی آن ها، نوید تولد خانه ای متفاوت و صاحب ایده و اندیشه در جهان عطر را می داد.

عطرهای این خانه، از ترکیب نام یکی از مواد اصلی عطرسازی همچون رز، یاس، وتیور و پچولی با یک شماره، نامگذاری شده اند که نوت ذکر شده در این نامگذاری، اشاره به رایحه غالب عطر داشته و شماره ای که در کنار این نام نوت درج شده است، تعداد مواد و نوت های بکار رفته در ترکیب را عنوان می کند. این لاین موفق و محبوب که ساخت عطرهای خود را در نهایت وسواس، دقت و ظرافت دنبال می کند؛ عطرهای خود را در قالب دو مجموعه ارائه کرده است که به شیوه جالب توجهی که به آن اشاره شد، نامگذاری شده اند. علاوه بر این دو مجموعه، مجموعه دیگری که عطرهای آن از روغن های خالص دو مجموعه اصلی تشکیل شده اند در سال 2012 از سوی این خانه عرضه شد.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به عطرهای که توسط این خانه هنری و گزیده کار تا به امروز به جهان عطر عرضه شده اند.

 

 

FINE FRAGRANCES

ده عطر تحسین بر انگیز، با روایحی پالوده، منحصربفرد و غنی در سال 2006 و در قالب این مجموعه به جهان عطر معرفی شدند که هر یک، در همکاری با بزرگترین عطرسازان معاصر خلق شده اند.

عطری از رایحه افسونگر و عمیق یاس که با سبزی آبدار و ترش، شیرین و تلخ بهار نارنج و شکوفه پرتقال همراهی می شود و در درخشش نشاط بخش مرکبات، به پایه ای از مشک، وانیل و صندل پیوند خورده است؛ با عنوان Jasmin 17، در همکاری با Maurice Roucel خلق شده است. Labdanum 18 دیگر همکاری خانه با راسل است که رایحه ای شگفت انگیز از آمیزش فضاهای صمغی-دودی و کهربایی حاصل از همراهی لادن، صمغ گورجان، پچولی، غان و رزین ها با پایه ای سرکش و جانوری از مشک، کستوریم و سیوت را به نمایش می گذارد. Francoise Caron، عطر درخشان، شفاف و نشاط آور Fleur d`Oranger 27 را از همراهی حجم بالایی از شکوفه های پرتقال با پتیت گرین، ترنج و لیمو خلق کرده است. Bergamote 22 اثری از Daphne Bugey، رایحه طبیعی و بی نظیری از ترنج است که با لیمو و پتیت گرین بر طراوت و تازگی آن تأکید و با ادغام در لایه هایی از مشک، سدر و وتیور، پیچیده و عمیق شده است. Neroli 36 دیگر همکاری بوگِی با لو لابو است که از رایحه ای درخشان، تمیز، آبدار و فلزی، از آمیزش شکوفه مرکبات با آلدهاید، مشک و رز، بر پایه ای وانیلی و مطبوع برخوردار است. اوج همکاری بوگِی و لو لابو، عطر بسیار موفق و شگفت انگیز Rose 31 است. عطری از وجوه مخملی و باطراوت رز که بر پایه های باشکوهی از زیره، عود، نوت های چوبی و کندر استوار شده است. نمایشی شگفت انگیز از وجوه خامه ای، درخشان و پودری زنبق که با ایلنگ، بنفشه، رز و مشک بر آن تأکید شده و در لایه هایی از پچولی و سیوت به کمال می رسد با عنوان Iris 39 در همکاری با  Frank Voelkl به اجرا در آمد.

Mark Buxton دیگر عطرساز مطرحی است که در ساخت نخستین عطرهای لو لابو با این خانه به همکاری پرداخت. Vetiver 46 که توسط این عطرساز برای خانه خلق شده است؛ نمایشی شگفت انگیز و منحصربفرد از وجوه خاکی، دودی و چوبی وتیور است که با لایه هایی از فلفل، گایاک، سدر و صمغ ها و رزین ها، بر این رایحه اسرار آمیز، تأکید شده است. Michel Almairac با استفاده از موادی همچون آمبروکسان، عنبر دانه و آمبرتولاید که با بستری میوه ای، گل بو و آلدهایدی همراه شده و بر پایه ای از مشک استوار است؛ تفسیر لو لابو از آکوردعنبر را با عطر Ambrette 9 به اجرا می گذارد.  Patchouli 24 نمایشی مسحور کننده از تاریکی های دودی و خاکی پچولی است که با آکورد غان و استیراکس، اسرار آمیز و دست نیافتنی شده و در سایه هایی ظریف از اغواگری های وانیل حرکت می کند. عطر تحسین شده و جاودانه ای که در همکاری با Annick Menardo خلق شده و در سال 2006، مجموعه نفیس و ارزشمند لو لابو را تکمیل نمود.

پس از شروع طوفانی و موفق خانه در سال 2006، فابریس و ادوارد، از تولید انبوه اجتناب کرده و زمانی طولانی را صرف ساخت آثار بعدی این مجموعه کردند تا اینکه در سال 2009 از عطر تحسین بر انگیز Oud 27 رونمایی شد. عطری منسجم و قدرتمند از عود که وجوه تاریک و دودی خود را با وتیور، پچولی و سدر تقویت کرده و با لمسی از سیوت و زیره، چهره جانوری و چرکین خود را به نمایش می گذارد تا در نهایت، این نمایش پیچیده و پر از چالش، در پایه ای فاخر از رز و عنبر به کمال برسد.

Santal 33 تقابلی شگفت انگیز و منحصربفرد بین فضای خامه ای-پودری حاصل از زنبق، بنفشه و صندل با تاریکی دودی و عمیق برخاسته از سدر، پاپیروس و چرم است که یکی دیگر از آثار موفق خانه به شمار می رود. اثری از Frank Voelkl که در سال 2011 معرفی شد. از چهارمین همکاری لو لابو و بوگی با عطر جادویی و شگفت انگیز Lys 41 در سال 2013 رو نمایی شد. عطری مرموز، مطبوع و اسرار آمیز از لیلیوم که با وجوه کلاسیک و سفید مریم و یاس همراه شده و در پایه ای از مشک و چوب ها ادغام می شود. Ylang 49 سومین عطری است که توسط Frank Voelkl برای لو لابو ساخته شده و در سال 2013 ارائه شد. عطری شاعرانه، مطبوع و دلچسب از رایحه نرم و خامه ای ایلنگ که با گاردنیا بر این لطافت درخشان تأکید شده و با پایه ای دودی، صمغی و چوبی از پچولی، بنزویین و خزه، عمیق و اسرار آمیز شده است.

Geranium 30 در سال 2014 و به تعداد بسیار محدود در قالب این مجموعه معرفی شد. عطری لطیف، پودری، سبز و درخشان از شمعدانی و نوت های گیاهی که با لایه های خاکی-ادویه ای و فلزی همراهی می شود. در سال 2015، یکی دیگر از عطرهای منحصربفرد و بکر لو لابو در قالب این مجموعه معرفی شد. The Noir 29 یکی از بی نظیرترین عطرهای انجیر محور است که رایحه شیری، شیرین و چوبی-سبز انجیر را در قلبی از سدر، وتیور و برگ بو توسعه داده است و در پایه ای خشک، دودی و گیاهی از تنباکو و یونجه خشک ادغام نموده تا مخاطبان را شگفت زده ساخته، به ستایش خود وادارد.

پس از موفقیت The Noir 29 در سال 2015، همکاری های لو لابو با Frank Voelkl ادامه یافت و در سال 2017، سه عطر از همکاری این عطرساز با خانه معرفی شد. عطری از انجیر و چای بر پایه ای از مشک و یاس با عنوان Colette 34، همراهی زنبق و سنبل خطایی در فضایی پودری-گیاهی بر پایه ای چوبی از سدر در Colette 25 و رایحه سبز، گیاهی و شاداب حاصل از آمیزش ریحان با مرکبات در قلبی از بنفشه و یاس در Colette 19؛ سه عطر خانه هستند که در همکاری با Frank Voelkl در سال 2017 عرضه شدند.

 

 

City Exclusive Collection

مجموعه اختصاصی شهرها، با الهام از فضای شهرهای بزرگ، در سال 2006 با معرفی دو عطر، در کنار مجموعه ده گانه عطرهای نخست لو لابو، متولد شد. Tubereuse 40 New York که تازگی دلچسب و سبز شکوفه پرتقال، پتیت گرین، ترنج و نارنگی را در قلبی پودری و ایندولیک از مریم، یاس، میموسا و رز ادغام کرده و در پایه ای از صندل، سدر و خزه کامل می نماید، در همکاری با هنرمند بزرگ، Alberto Morillas ساخته شده؛ یکی از این دو عطر است. Aldehyde 44 Dallas دیگر عطر این مجموعه در سال 2006 است که حجم بالایی از آلدهاید را با نرمی و لطافت گل ها و پایه ای از مشک و عنبر دانه به نمایش می گذارد.

دومین همکاری لو لابو و موریلاس با عطر تحسین بر انگیز و زیبای Vanille 44 Paris در سال 2007 ارائه شد. عطری از شیرینی ملایم و مطبوع وانیل که با ادغام در پایه ای دودی، تاریک و عمیق از گایاک و بخور، چهره متفاوتی به خود می گیرد. Gaiac 10 Tokyo دومین عطری است که توط آنیک مناردو برای خانه ساخته شده است. محصول 2008، که فضای عمیق، تاریک و منحصربفرد چوبی-دودی خود را از گایاک، سدر و کندر شکل داده است و با حجم بالایی از مشک شیرین و پودری آنرا تلطیف کرده است. علاوه بر این عطر، دو اثر دیگر در قالب این مجموعه و در سال 2008 به آثار لو لابو اضافه شدند. همراهی منحصربفرد فلفل و وانیل با پایه ای دودی، صمغی و چوبی از پچولی، لادن، گایاک و استیراکس در Poivre 23 London اثری از Nathalie Lorson و همراهی مشک و عنبر با قلبی گل بو-آلدهایدی که در پایه چوبی از سدر، وتیور و پچولی کامل شده است در Musc 25 Los Angeles؛ دو عطر دیگری هستند که در سال 2008 به این مجموعه اضافه شدند.

همراهی رز با فلفل و میخک خشک در لایه هایی از آلدهاید و مشک، در سال 2011 عطر Baie Rose 26 Chicago را به این مجموعه اضافه کرد. در سال 2013، سه عطر متفاوت، پیچیده و چالش بر انگیز به این مجموعه اضافه شدند که به نوبه خود، موفقیت های قابل توجهی را از آن خانه کردند. شیرینی گرم، مطبوع و کهربایی بنزویین که در لایه هایی از کندر، مشک و سدر جریان یافته است در Benjoin 19 Moscow، طراوت و تازگی ترنج، پتیت گرین و لیمو که با تمیزی ایندولیک مشک و یاس همراه شده اند در Limette 37 San Francisco و نیز عطر چرمی منحصر بفرد حاصل از وجوه دودی و جانوری چرم که بر پایه ای از مشک و وتیور استوار شده است در Cuir 28 Dubai، عنوان این سه عطر متفاوت و ستودنی است که همچون دیگر آثاراین مجموعه، به تعداد محدود عرضه شده اند.

 

 

 

 

سالانه بیش از 1400 عطر از سوی برندهای مختلف روانه بازار می شود. بطری های رنگارنگ، اسامی مختلف و تبلیغات گسترده؛ اما عمدتا با روایحی فاقد اصالت، هویت و خلاقیت که همین امر سبب می شود تا بسیاری از برندها، تنها بدنبال کسب سود و یافتن مکانی در قفسه فروشگاه ها، اقدام به تولید عطر و ارائه محصولات خود نمایند. این مقوله، یکی از بزرگترین معضلات عطرسازی امروز است که خانه لو لابو و طراحان آن، تلاش ارزنده و شایسته ستایشی در مسیر برطرف ساختن آن و حرکت بر خلاف این جریان را انجام داده اند. فلسفه Fabrice Penot و Edouard Roschi در رابطه با ساخت عطر و ارائه آثار خود، ستودنی و شجاعانه است: تا زمانی که حرف تازه ای برای گفتن نداشته باشیم و قادر به ارائه اثری با هویت و متفاوت نباشیم؛ عطری نخواهیم ساخت. چنین نگاه ویژه و متعهدانه ای است که موجب می شود تا لو لابو، همچون سایر خانه ها بدنبال حضور پر رنگ و پر هیاهو در بازار نباشد و با تمرکز بر روی خلق آثاری بکر و فاخر که نیازمند صرف زمانی طولانی و پشت سر گذاشتن فرایندی طولانی و پیچیده است؛ پس از یک دهه حضور در سطح اول عطرسازی، همچنان جریانساز، محبوب و قدرتمند باشد.

هویت مستقل و سبک منحصربفرد این لاین عطرسازی، الهام بخش بسیاری از خانه های تازه تأسیس و طراحان عطر شده است و علی رغم آنکه کمپانی بزرگ "استی لوده" امتیاز این خانه عطرسازی را در اختیار دارد؛ اما فابریس و ادوارد، همچنان در نهایت استقلال و بی توجه به هیاهوی مارکت، طراحی و ساخت عطرهای این خانه شایسته احترام را با صبر و پشتکار ادامه می دهند تا لو لابو، همچنان آزمایشگاهی برای خلق شگفتی در قلمرو روایح باشد.

"هدف Le Labo زیباتر ساختن زندگی است. ساخت عطر، هدف نهایی و تمام خواسته ما نیست؛ عطرسازی برای ما یک استراتژی و یک رسانه است. ما می توانستیم موسیقی هایی زیبا بسازیم و برای مردم به اجرا در آوریم؛ اگر که می توانستیم موسیقی بسازیم! اما نمی دانیم که چگونه این کار را انجام دهیم. تنها زمینه ای که ما در آن مستعد هستیم؛ عطرسازی است. این راهی است که ما انتخاب کرده ایم تا داستان هایمان را آنگونه که می خواهیم روایت کرده و مردم را به تفکر و حرکت وا داریم." Fabrice Penot

 

مشاهده عطر های برند le labo


ویکی عطر wikiAtr همه ی برند های عطر و ادکلن همه ی برند های عطر و ادکلن

نظر خود را بنویسید

* نام:
* ایمیل: (منتشر نخواهد شد)
   سایت/ وبلاگ:
* متن پیام یا نظر شما:
کد داخل تصویر را بنویسید: