20 هزار تومان تخفیف اولین خرید

با ثبت ایمیل در خبرنامه luxbuyer






کانال تلگرام عطر و ادکلن

چطور عطرها تبدیل به عنصر اصلی در صنعت آرایشی و بهداشتی شدند؟ (قسمت دوم)

چطور عطرها تبدیل به عنصر اصلی در صنعت آرایشی و بهداشتی شدند؟ (قسمت دوم)

چطور عطرها تبدیل به عنصر اصلی در صنعت آرایشی و بهداشتی شدند؟

 

قسمت دوم

یکی از اساسی ترین عناصر در صنعت آرایشی و بهداشتی، عطرها می باشند که از جایگاه کالاهای غیر ضروری، به جایگاه فعلی خود، یعنی محصولات زیبایی شخصی، که ضرورت استفاده از آن ها در زندگی روزانه به وضوح مشاهده می شود، صعود کرده اند. بازار عطرها، بر پایه صنعت مصرف کننده-محور رشد می کند و گرایشات مد و زیبایی، جهت گیری آن را تعیین می نماید. با تخمین ارزش خالص 41 میلیون دلاری در سال 2016، بازار جهانی عطرها، نقشی کلیدی در محصولات لوکس شخصی، در سرتاسر جهان، ایفا می نماید.

انتظار می رود بازار عطر، بعنوان بخش مهمی از صنعت آرایشی و بهداشتی، تا سال 2020، سالانه 7 تا 8 درصد رشد داشته باشد. بدین ترتیب، ارزش خالص آن حدودا 43 میلیون دلار تا سال 2020 تخمین زده شده است. دو عامل اصلی این شکوفایی عبارت اند از محصولات جدید ارائه شده و افزایش تعداد مصرف کنندگانی که در سرتاسر جهان، برای محصولات زیبایی و بهداشتی شخصی، هزینه می کنند.

یکی از اصلی ترین چالش هایی که امروزه صنعت عطریات با آن مواجه است، نیاز به ارتقاء متداوم، تنوع، به روز رسانی محصولات و خلق محصولاتی بدیع که نیاز مصرف کنندگان گوناگون در سرتا سر جهان را برآورده سازد، می باشد. بعنوان مثال، آسیا و اقیانوسیه از جمله حوزه هایی است که انتظار می رود تا سال 2020، بالاترین رشد را که معادل 23 درصد از کل بازار عطریات می باشد را نشان دهد. از سوی دیگر، انتظار می رود شمال آمریکا و غرب اروپا، که بازارهای اصلی و جهانی عطریات در این نواحی واقع هستند، با کاهش تقاضا برای عطرهای مصنوعی و افزایش تقاضا برای عطرهای اورگانیک، مواجه شود.

بدیهی است که بخش عطرهای زنانه، سال های متمادی بر بازار عطرها غالب بوده و این بخش از صنعت عطریات را به سوی محصولاتی نوآورانه و متنوع، سوق داده است. با این وجود، عطرهای مردانه نیز توانسته اند فرصت های بیشماری برای توسعه این صنعت، فراهم آورند؛ مثل گرایشاتی که اخیرا شاهد آن بوده ایم. افزایش صرف هزینه برای محصولات زیبایی و بهداشتی آقایان، برای ایفا کنندگان نقش های اصلی صنعت عطریات چراغ سبزی است تا محصولاتی بدیع و پیشنهادات بیشتری در خصوص این محصولات فراهم آورند و بتوانند به خوبی از پس افزایش تقاضا در این بخش از بازار نیز، برآیند.

امروزه عطرهایی با هدف ارائه به جوانان، و عطرهایی که از افراد مشهور الهام گرفته شده اند؛ از جمله دیگر عوامل مهم در صنعت عطریات می باشند. عطرهای بسیار مشهور در میان نسل جوان (خصوصا در آمریکای شمالی، اروپا و برخی کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه)، و عطرهای الهام گرفته شده از افراد مشهور، در انواع موقعیت ها و توسط افراد نامدار، استفاده می شوند. این امر، قاعده ای برنده-برنده است، که در سال های آتی، شاهد نتایج درخشان آن خواهیم بود.

امروزه، برندهای عطر پیشرو همچون شانل، گوچی، کالوین کلین، هرمس، کریستین دیور، پرادا، ایو سینت لورن و لویی ویتون، بویژه در امارات متحده عربی، سهم بیشتری از تقاضا را از آن خود ساخته اند. در دیگر بخش های جهان، با افزایش درآمد و پیشرفت های اقتصادی، گرایش به این محصولات رو به افزایش است.

در سال های آتی شاهد افزایش محسوس عطرهای طبیعی و اورگانیک خواهیم بود که موجب افزایش تقاضا برای این محصولات تا سال 2020 خواهد شد. بعلاوه، فروشگاه های آنلاین نیز، این بخش از بازار را بصورت قابل توجهی تغذیه می نمایند. اما قیمت بالاتر این محصولات، عاملی است که در رشد آینده این بخش از بازار، محدودیت هایی ایجاد می نماید. البته بایستی خاطر نشان سازیم که تکنیک های خاصی در بازار برای کنترل افزایش قیمت وجود دارد که شرکت ها از آن ها به نفع مشتری بهره می برند. از جمله این تکنیک ها معرفی و ارائه محصولات سازگار با محیط زیست و پکیج های هدیه ای است که ارزشی برابر با میزان هزینه پرداخت شده از سوی مشتری دارند. افزایش تقاضا برای عطرهای طبیعی، بهمراه افزایش محبوبیت عطرهای شخصی و سفارشی، در سال های آتی، موجب ایجاد شکلی جدید در گرایشات عطری، خواهد شد و بازار عطرها را متنوع تر و غنی تر خواهد ساخت.

بازیگران کلیدی متعددی در جهت دادن به گرایشات عطری در بازار جهانی، نقش دارند. آن ها علاوه بر جهت دادن به گرایشات، به مفاهیم شکل می دهند و ارائه دهندگان استراتژی می باشند که در نهایت موجب رشد بازار می شود. از جمله این بازیگران کلیدی می توان به شرکت های مادر، همچون کوتی، پراکتر اند گمبل، پوگ، استی لوده، اورآل، ال. وی. ام. اچ، و آی. پی. اِی. آر، اشاره کرد. در ادامه به تاریخچه مختصری از این شرکت ها، وضعیت کنونی آن ها و تحلیل بازار، می پردازیم.

 

Puig

تاسیس در سال 1914

مؤسس: آنتونیو پوگ

حوزه فعالیت: محصولات شخصی

ارزش خالص: 1.508 میلیون یورو در سال 2014

تعداد کارمندان تمام وقت: 5000

برندهای برتر برتر: نینا ریچی، کارولینا هررا، پاکو رابان، ژان پل گوتیه، پرادا، لِ آرتیزان پرفیومر، پِنهالیگانز، ولنتینو، آنتونیو باندراس، زارا، یونایتد کالرز آو بنتون و مانگو

این شرکت در سال 1914 تاسیس شد و تاریخ بارسلونا، هم بر این شرکت تأثیر بسیاری نهاد و هم از آن تأثیر پذیرفت. این شرکت از آغاز در حیطه عطریات و لوازم آرایشی فعالیت می کرد و اولین ارائه کننده رژ لب در اسپانیا بود!

در سال 1959، هنگامی که کارخانه ای جدید در بارسلونا، و اولین دفتر بین المللی آن ها در ایالات متحده، تاسیس شد؛ این شرکت، توسعه در سطح بین المللی را تجربه کرد. یکی دیگر از دفاتر بین المللی آن ها نیز در سال 1968 در پاریس تاسیس شد و در دهه های بعدی با مالکیت برند پاکو رابان (1968)، کارولینا هررا (1980)، و پرادا (2003)، بیش از پیش رشد کرد.

شرکت بین المللی اسپانیایی پوگ، در وادی مد و عطریات، از جمله پیشگامان است. در بیش از 140 کشور جهان در حال فعالیت، و مالک برخی از مشهورترین برندهای عطر کنونی می باشد.

در حال حاضر، پوگ وابستگی بسیاری به بازار اروپا دارد و بدنبال افزایش حضور ژئوگرافیک و دستیابی به بازارهایی همچون عربستان سعودی می باشد. رتبه بالایی در بخش کالاهای لوکس دارد و دارای 5 کارخانه تولیدی می باشد که سالانه 331 میلیون عطر تولید می کند.

 

Estee Lauder

تأسیس در سال 1946

مؤسس: Estee Lauder

حوزه فعالیت: کالای مصرفی برای مصرف کنندگان

صنعت: محصولات شخصی

ارزش خالص: 32.66 میلیون در فوریه ی سال 2016

تعداد کارمندان تمام وقت: 44000

برندهای برتر: استی لودر، آرامیس، کلینیک، اوریجینز، مک، بابی براون، تامی هیلفیگر، دونا کاران، مایکل کورس، تام فورد، لو لابو، فردریک مال و Ermenegildo Zegna.

 

استی لوده در سال 1976، و به دست خانم استی لودر تاسیس شد و با 4 محصول کار خود را آغاز کرد. روغن های پاک کننده، اسکین لوشن، کرم های همه کاره، و بسته های کرِم. استی لوده و همسرش ژوزف لوده، پر شور و صبور بودند. ویژگی هایی که طی ده ها سال ارزش های آنان را به نمایش گذاشت و موجب رشد این شرکت شد.

این شرکت در سال 1960 در عرصه بین المللی گام برداشت و در حال حاضر، محصولات خود را در 150 کشور جهان عرضه می دارد. این شرکت امریکایی (که همچنان مالک خانوادگی دارد)، بعلت در اختیار داشتن برند های تولید کننده محصولات مراقبت از پوست، محصولات آرایشی، عطریات، و محصولات مو، صاحب نام است.

استی لوده با داشتن رتبه ششمین شرکت در صنعت زیبایی، یک پله از کوتی عقب تر و بالاتر از رتبه متوسط در بازار قرار دارد. این کمپانل بزرگ با داشتن موضعی قدرتمند در هسته بازار عطریات، و کانال های توزیع کننده بسیار وسیع، هم بر توسعه منطقه ای و هم بر حضور فزاینده در بازار، تمرکز کرده است.

مشاهده عطر های نیش سایت لوکس بایر


ویکی عطر wikiAtr همه ی برند های عطر و ادکلن همه ی برند های عطر و ادکلن

نظر خود را بنویسید

* نام:
* ایمیل: (منتشر نخواهد شد)
   سایت/ وبلاگ:
* متن پیام یا نظر شما:
کد داخل تصویر را بنویسید: