20 هزار تومان تخفیف اولین خرید

با ثبت ایمیل در خبرنامه luxbuyer






کانال تلگرام عطر و ادکلن

ماجراجویی های معطر نگاهی به عطرهای (کاستوم نشنال COSTUME NATIONAL)

ماجراجویی های معطر نگاهی به عطرهای (کاستوم نشنال COSTUME NATIONAL)

ماجراجویی های معطر

نگاهی به عطرهای کاستوم نشنال

 

 

"کاستوم نشنال"، خانه مد ایتالیایی است که در سال 1986 توسط "اِنیو کاپاسا" راه اندازی شد. کاپاسا، طراح مد و لباس گزیده کار و خلاقی است که فعالیت های خود را با همکاری طراح ژاپنی "یوجی یاماموتو" و برادر خود "کارلو کاپاسا" آغاز کرد. وی نخستین مجموعه از لباس های زنانه ای را که خود طراحی کرده بود؛ در سال 1986 و در میلان عرضه کرد تا بدین ترتیب، برند مد و لباس خود را راه اندازی کند. کاستوم نشنال، ارائه گر طرح هایی خاص و مدرن است که با نگرشی ویژه در طراحی و دوخت، ترکیبی از اصول سنتی و نگاه مدرن را در محصولات خود بکار گرفت و این روند، زمینه ساز موفقیت چشمگی این برند نوپا در سال های نخست شد.

CYBER GARDEN

کاستوم نشنال در سال 1991 با معرفی مجموعه لباس های زنانه خود در پاریس، خوش درخشید و توجه مخاطبان، بویژه نسل جوان را به خود جلب کرد تا از این طریق، مقدمات توسعه طرح ها و محصولات اصیل اما ساختارشکن مد نظر کاپاسا، فراهم شود. از سویی، این موفقیت ها موجب شد تا فروشگاه های کاستوم نشنال در شهرهای بزرگی همچون نیویورک، لوس آنجلس، پاریس و رم، راه اندازی شوند و نام این برند ویژه و مدرن، در جهان مد و پوشاک مورد توجه قرار گیرد. در سال 2000، کاستوم نشنال فعالیت های خود را در زمینه تولید محصولات متنوع و در همکاری با کمپانی ها و تولید کنندگان مختلف، آغاز کرد و نخستین مجموعه از پوشاک مردانه خود را عرضه کرد. در مدتی کوتاه، این برند به معرفی محصولات متنوع و با کیفیت خود که همچنان اقلگرا و آوانگارد، اما اصیل و لوکس بودند ادامه داد. عینک، کیف ها و کفش های چرمی و نیز اکسسواری، دیگر محصولاتی هستند که در دهه نخست قرن بیست و یکم توسط کاستوم نشنال به مخاطبان مشکل پسند، تجدد گرا و خاص خود ارائه کرده است.

این خانه موفق و متفاوت، در سال 2002 با معرفی دو عطر ویژه، ماجراجویی های خود را به عالم روایح و عطرها کشاند. کاستوم نشنال که همواره در پی ارائه محصولاتی متفاوت، مبتکرانه و بدیع در زمینه های مختلف است؛ در عطرسازی، با تمرکزی ویژه و نگاهی عمیق، قدم بر می دارد. اصالت و کیفیت، پایه خلق روایح مدرن، اسرار آمیز و هیجان انگیز مورد نظر کاپاسا است. پرداختی ویژه به عطرسازی که موجب شد همچون موفقیت در صنعت مد و پوشاک، نام این برند در مدتی کوتاه مورد توجه دوستداران عطر و بطور ویژه عطرسازی هنری قرار بگیرد.

COSTUME NATIONAL

"سِنت" و "سِنت اینتِنس"، نخستین عطرهای کاستوم نشنال هستند که در سال 2002 معرفی شدند. هنرمند گزیده کار، "لاورن برویه"، خالق این دو عطر است که با روایح زیبای خود، تحسین کارشناسان و استقبال مخاطبان را به همراه داشتند. سِنت، ماجراجویی های معطر کاستوم نشنال را با رایحه گرم و گیرای خود آغاز کرد. عطری آزاد و مستقل، عمیق اما ظریف از کهربا بر بستری گل بو، که با رایحه آرامش بخش و ناب چای سبز، همراه شده است. همچون "سِنت"، "سِنت اینتنس" نیز عطری بر پایه عنبر و کهربا است. نمایشی نامتعارف و غافلگیر کننده که به زیبایی بر وجوه صمغی و دودی عنبر می پردازد. این عطر تحسین شده؛ در لایه های میوه ای و نوشیدنی ها، ادویه و چای سبز، جریان می یابد تا نمایش فاخر و بیاد ماندنی عنبر با چهره ای صمغی، دودی و دریایی را در پایه ای از صندل، کشمران و آلدهاید کامل کند.

انتخاب مواد طبیعی و عصاره های مرغوب، یکی از دلایل توفیق ویژه کاستوم نشنال در عطرسازی است. اما موضوعی که بیش از سایر موارد به چشم می آید و موجب می شود تا این برند، با ارائه عطرهای ویژه خود به موفقیت برسد؛ تمرکز بر روی ساخت ترکیبات و پرداخت قوی به فضای آثار و ایده های مورد نظر است. رویکردی که باعث می شود تا این خانه از روی آوردن به تولید انبوه و معرفی آثار متعدد و محدود به عرصه تجاری عطرسازی، چشم پوشی کند. کاستوم نشنال از شروع فعالیت های خود در جهان عطر، بطور میانگین هر سال یکی از آثار خود را تقدیم به علاقمندان عطر کرده که از این میان، مجموعه "سِنت"، در بردارنده بیشترین عطرهای این خانه است. مجموعه ای که در سال 2003، سومین عطر کاستوم نشنال در قالب آن معرفی شد: "سنت شیر". این عطر، سومین همکاری خانه با لاورن برویه است. عطری که همچنان بر پایه کهربا و چای سبز شکل گرفته و اینبار، فضایی درخشان و لطیف از مشک، یاس و آکورد زرد آلو را با چهره کهربایی و سبز خود همراه کرده است. "سنت گلوس"، در سال 2004 با رایحه ای از رز بر بستری ادویه ای و تمیز که با پایه ای از وجوه پودری مشک کامل می شود؛ به مجموعه اضافه شد و در سال 2005 عطری با عنوان "سنت گلوس کول" با فضایی مشابه و رایحه ای که با نوت های مرکباتی و تازه گیاهی، درخشان تر شده بود؛ به این مجموعه اضافه شد.

PERFUME

اگرچه ساخت دو عطر "سنت گلوس" و "سنت گلوس کول"، انتقاداتی را به همراه داشت و چنین به نظر می رسید که کاستوم نشنال، قدم در راه سایر برندهای مد گذاشته است؛ اما معرفی عطر "21" در سال 2007 که به مناسبت بیست و یکمین سال فعالیت های برند ارائه شد؛ خط بطلانی بر چنین فرضیاتی کشید. 21، عطری پیچیده از کهربا، آکورد شیر و ادویه ها است که بر بستری از کشمران جریان می یابد و با نوت های میوه ای مانند هلو و آلو همراه می شود و در نهایت در پایه ای خاکی و دودی از سدر و پچولی فرود می آید. عطری ویژه از تقابل لطافت مشک، میوه ها و شیر با فضایی دودی و خاکی از پچولی، چوب ها و ادویه ها که با آکورد برجسته کهربایی ویژه کاستوم نشنال همراهی می شود. در سال 2009 از همکاری ویژه و باشکوه خانه با عطرساز افسانه ای، "دومنیک روپیون"، رو نمایی شد. "اوم" عطری است که با رایحه ای از ترنج، لیمو و ادویه ها آغاز می شود و با آکورد کشمران، غنی و پیچیده می شود تا در ادامه با لمسی از میوه ها، بنفشه و زنجبیل، در پایه ای از تنباکو، سدر، صندل و نوشیدنی ها فرود آید و در فضایی دودی، خاکی و عمیق، ارائه گر رایحه ای متفاوت و بدیع باشد.

از دومین همکاری کاستوم نشنال و روپیون در سال 2011 رو نمایی شد. "پاپ کالکشن"، عنوان این اثر است که فضایی شاداب و مرکباتی-میوه ای را با لایه هایی از وانیل، تونکا و مشک تازه، عمق بخشیده و با همراهی تم فلزی و کلاسیک، شخصیت اصلی خود را که چهره ای تاریک از آکوردهای میوه ای است را به نمایش می گذارد. نمایشی متفاوت و عمیق از آکورد تمشک که با صمغ ها، پچولی و تنباکو، در فضایی تاریک و دودی به اجرا در آمده است. همکاری های موفق کاپاسا و روپیون، با عطر موفق "سو نیود" در سال 2012 ادامه پیدا کرد. "سو نیود"، عطری از آمیزش ادویه هایی مانند هل و زیره با بهار نارنج است که با قلبی از رز و گل های سفید همراه شده و فضای درخشان خود را در لایه هایی تاریک و دودی از پچولی، سدر و صندل، به چالش می کشد تا بعنوان عطر غافلگیر کننده و بدیع دیگری در کارنامه کاستوم نشنال به ثبت برسد.

برای حرکت در مسیری متفاوت و خلق آثار جسورانه، علاوه بر فضاسازی هایی از این دست و ساخت ایده های نا متعارف، برای پرداخت و اجرای آن ها نیز نیاز به بهره بردن از استعداد و نبوغ هنرمندانی ویژه است. از اینرو، انیو کاپاسا برای ساخت فضای نامتعارف و خاص اثر جدید خانه، با "آنتوان لی" به همکاری می پردازد. همکاری باشکوهی که با معرفی عطر "سایبر گاردن" در سال 2013، یکبار دیگر نام کاستام نشنال را بر سر زبان ها انداخت. "سایبر گاردن" رایحه ای طبیعی از تلخی، سبزی و ترشی گیاهان مختلف و ناشناخته است که با لمسی ترد و تازه از چوب ها، در ابعادی فلزی و مدرن، گسترش می یابد. رایحه ای ملموس و طبیعی که عطری جسورانه و اسرار آمیز در میان آثار کاستوم نشنال است.

پس از عطر سایبر گاردن، توان کاپاسا و طراحان کاستوم نشنال، صرف خلق عطری غنی و ویژه می شود که وجوه مختلف احساسات و درونیات انسان را به نمایش بگذارد. برای رسیدن به این مهم، پس از صرف زمانی دو ساله، در سال 2015 از عطر ستودنی و بزرگ "سُل" رو نمایی شد. چهارمین همکاری کاپاسا و روپیون، که با رایحه ای مسحور کننده، به موفقیتی بزرگ نائل شد. سُل، عطری فاخر و پیچیده از همراهی وجوه دودی و حیوانی عود و چرم با آکورد عنبر خاص کاستوم نشنال است که در لایه هایی از ادویه ها، وانیل و پچولی جریان یافته است.

NATIONAL

سه دهه فعالیت در صنعت مد و پوشاک، اگرچه زمان کوتاهی به نظر می رسد و نیازمند پیمودن مسیری طولانی تا رسیدن به موفقیت است؛ اما "کاستوم نشنال"، به لطف نبوغ و خلاقیت انیو کاپاسا، در همین مدت سی ساله، بخوبی در مسیر موفقیت و درخشش حرکت کرده است. کاستوم نشنال، برندی است که با حرکت در فضاهای متفاوت و ارائه محصولات مدرن و خاص که در نهایت هنرمندی و در بالاترین سطح کیفی تولید شده اند؛ بخوبی راه خود را در میان جهان پرهیاهوی مد باز کرده است.

در عطرسازی نیز، تأکید بر همین اصول و تفکرات، کاستوم نشنال را در میان انبوه برندها و خانه ها، به جایگاهی ویژه رسانده است. کاستوم نشنال، خانه ای است که هرچند از صنعت مد به عطرسازی وارد شده است؛ اما می توان با قاطعیت عنوان کرد که یکی از خانه های شایسته احترام و ستودنی در خلق عطرهای هنری و لوکس است. عطرهایی که ابعاد زیبایی شناسی، جذب مخاطب و پرداخت به مفهوم را بخوبی با یکدیگر ترکیب کرده و با امضایی واحد و پرداختی متفاوت، به اجرا در آورده است تا بسیاری از مخاطبان و کارشناسان، لب به ستایش آثار اصیل، مستقل و باکیفیت این خانه بگشایند. عطرهایی پیچیده، قدرتمند و بیاد ماندنی که از ماجراجویی و حرکت در فضاهای ناشناخته و اسرار آمیز، هراسی ندارند. بی هیچ محدودیتی و آزادانه، از مفاهیم و احساسات مختلف سخن می گویند و هر یک از آن ها، داستانی از ماجراجویی های این خانه مدرن و تجددگرا، به رهبری انیو کاپاسا روایت می کنند. ماجراجویی هایی معطر و روح نواز که بدست هنرمندان برجسته جهان عطر، در قالب روایحی پالوده، اصیل و خلاقانه، به تصویر کشیده شده اند.

مشاهده عطر های برند COSTUME NATIONAL

 

 

 

 

 


ویکی عطر wikiAtr همه ی برند های عطر و ادکلن همه ی برند های عطر و ادکلن

نظر خود را بنویسید

* نام:
* ایمیل: (منتشر نخواهد شد)
   سایت/ وبلاگ:
* متن پیام یا نظر شما:
کد داخل تصویر را بنویسید: