20 هزار تومان تخفیف اولین خرید

با ثبت ایمیل در خبرنامه luxbuyer






کانال تلگرام عطر و ادکلن

رازهای شرقی عود: آینده ای بی عیب و نقص

رازهای شرقی عود: آینده ای بی عیب و نقص

رازهای شرقی

عود: آینده ای بی عیب و نقص

 

عود از سرزمین عربستان سر بر آورده است؛ اما آیا در آینده ای نزدیک به جمع عطرهای مشهور مغرب زمین خواهد پیوست؟ عبدالله اجمل در چهار بخش ر اجع به ویژگی های عود دیدگاهش را به اشتراک میگذارد.

 

در حالیکه عود برای قرن ها بعنوان ماده ای پرکاربرد در عطرسازی عربی  مورد استفاده قرار گرفته است؛ با این وجود مدت نسبتاٌ کوتاهی است که غرب چشمان خود را بر روی لذت های بی شمار آن گشوده است. وقتی صحبت از آینده ی عود میشود طبیعتاٌ مرزهای جدیدی هم گشوده می شود. با افزایش شمار عطاران بین المللی که به خاصیت بالقوه ی این ترکیب اذعان داشته اند؛ می توان اطمینان داشت که دنیای عطر در حال ورود به مرحله ی "عود شیفتگی" است.  بیش از پنجاه سال است که عطرسازان محلی همچون "اجمل پرفیوم" عود را هم به تنهایی بعنوان عطر و هم بعنوان عنصری برای ترکیب با دیگر انواع عطر استفاده میکنند. با این حال برندهای بین المللی به تازگی به جنبه های گوناگون آن پی برده اند.

 درخت عود

برندهای بین المللی در مقابل گزینه های محلی

بسیاری از برندهای بین المللی هستند که پا به عرصه گذاشته و مدعی استفاده از عود در عطرهایشان هستند. اما همه ی آن ها واقعا از این عنصر استفاده می کنند؟ تعداد زیادی از آن ها با نامگذاری عود به تنهایی؛ برای بازاریابی استفاده میکنند تا به راحتی گویای گرایش عربی عطر در این عرصه باشد. از سوی دیگر تولید کنندگان محلی دیدگاه متفاوتی دارند. بر خلاف زمانی که عود بعنوان عصاره ی روغنی یا ادو پرفیوم رقیق تر استفاده می شود؛ هنگام استفاده از عود بعنوان یکی از چند عنصر بکار رفته در یک ترکیب؛ نباید روی آن برچسب عطر عود زد.

 

کاربرد عود در عطرسازی

با چهار روش مختلف میتوان از عود در عطرسازی استفاده کرد.اولین شیوه وقتی است که عود بصورت عصاره ی خالص روغنی مستقیماٌ روی پوست استفاده میشود. دومین روش وقتی است که این روغن با استفاده از الکل یا آب برای ساختن ادو پرفیوم رقیق می شود. شیوه ی سوم زمانی است که از عود بعنوان یکی از چند ماده در یک ترکیب معطر استفاده می شود و چهارمین شیوه وقتی است که نامگذاری لغت عود به تنهایی برای بازاریابی استفاده می شود. بسیاری از برندهای بین المللی از عود به شیوه ی سوم و چهارم در عطرهای خود استفاده می کنند. با تغییر و تحول مستمر در محبوبیت عود باید دید که مجامع بین المللی تا چه میزان قادر خواهند بود خود را با فرم های مختلف استفاده از این ماده تطبیق دهند.

 شاخه عود

تغییر آگاهی در مورد عود

هم اکنون عود در حال تبدیل شدن به یک گرایش است و برندهای بین المللی سوار بر این موج با موفقیت حرکت می کنند. اما در گذشته استفاده از عود تقریباٌ منحصر به خاورمیانه و برخی کشورهای اطراف آن بود. همچنان که مشارکت برندهای بین المللی در " عود شیفتگی" موجب افزایش آگاهی در سراسر جهان شده و سپس آنرا بخوبی در معرض نمایش گذاشته؛ این گرایش دستخوش تغییرات گسترده ای شده است. انتظار می رود که در آینده این گرایش با مشتریان پیش رو که برای شرکت های محلی و همچنین برندهای بین المللی سود آور خواهند بود گام های بلندی بردارد.

 

توسعه ی پایدار عود

موضوع مهم در خصوص آینده ی عود پایداری منابع گرانبهای آن است. چندین برند بین المللی در خصوص پایداری منابع عود سوالاتی مطرح کرده اند که بر استفاده از آن در آینده؛ سایه ای از تردید افکنده است. از سوی دیگر ما در اجمل؛ جاییکه پیشینه ی کشاورزی موجب برتری آن می شود؛ اهمیت حفظ تعادل محیطی و کاشت عود برای صنعت عطر سازی را درک میکنیم. ما اخیرا تلاش هایمان را در این راستا شروع کرده ایم و بیش از یک میلیون درخت برای پرورش عود در اختیار داریم که نشان دهنده ی یک منبع کافی برای نسل های آینده است.

عود در عطر سازی

مشاهده برند های سایت لوکس بایر

 

Tags: perfume oud

ویکی عطر wikiAtr همه ی برند های عطر و ادکلن همه ی برند های عطر و ادکلن

نظر خود را بنویسید

* نام:
* ایمیل: (منتشر نخواهد شد)
   سایت/ وبلاگ:
* متن پیام یا نظر شما:
کد داخل تصویر را بنویسید: