20 هزار تومان تخفیف اولین خرید

با ثبت ایمیل در خبرنامه luxbuyer






کانال تلگرام عطر و ادکلن

مدرنیته ی کلاسیک قسمت اول (معرفی خانه ی آمواژ AMOUAGE)

مدرنیته ی کلاسیک قسمت اول (معرفی خانه ی آمواژ AMOUAGE)

مدرنیته ی کلاسیک(1)

(معرفی خانه ی آمواژ AMOUAGE)

 

قسمت اول

خانه ی عطر "آمواژ"(AMOUAGE) تحقق رؤیا ها و آرزوی بزرگ پادشاه عمان برای احیای شیوه ی عطر سازی عربی و معرفی فاخری از هنر عطر سازی این منطقه است که سال 1983 در کشور عمان تأسیس شد.همه چیز در این مجموعه حول محور احیا و اشاعه ی سبک عطر سازی عربی و نیز نمایش سنن و نماد های تاریخی کشور عمان می چرخد.طراحی بطری ها و درب های آنان در آثار مردانه از خنجر هایی که مردان به کمر می بندند و در محصولات زنانه از گنبد مسجدی در مسقط الهام گرفته شده است.همچنین در عطر ها از ترکیب عناصر و موادی که در عطر سازی این مناطق متداول و مرسوم هستند؛استفاده ی زیادی می شود تا هر عطر ارائه شده ی خانه؛معرف با شکوه و ارزشمندی برای فرهنگ و هنر عربی باشد.

عطر های آغازین آمواژ همگی از تم عربی قدرتمندی برخوردار هستند که نوت هایی نظیر عود،بخور،انواع صمغ ها،مشک،رز و نوت های ادویه ای در اغلب آنان حضوری چشمگیر دارند.نخستین عطر خانه با نام "آمواژ" و در سال 1983 توسط عطار مشهور فرانسوی؛"گای روبرت"؛ساخته شد.این عطر که امروزه تحت عنوان "گُلد پوغ فِم" شناخته میشود؛ عطری صمغی و پودری است که مشک زباد و یاس در کنار بخور،رز و یاس؛رایحه ای پیچیده و خاص از ترکیب مواد عطر سازی عربی ایجاد می کند که رگه هایی از شیوه های عطر سازی مدرن و حضور استادی بر جسته در این ترکیب بخوبی احساس می شود.نخستین عطر خانه رضایت مؤسسان آمواژ و مخاطبان را بخوبی جلب می کند.با تکیه بر این فرمول که مبتنی بر ارائه ی روایح عربی با استفاده از مهارت و خلاقیت عطر سازان بزرگ است؛آمواژ در سال های بعد در بخش فروش از دیگر فعالان این سبک عطر سازی پیشی می گیرد و بازار کشور های عربی را تسخیر می نماید.در این سال ها عطر های موفقی توسط آمواژ تولید می شوند که علاوه بر مجموعه ی اصلی که با طراحی بطری های گنبد و خنجر عرضه میشوند؛مجموعه ی دیگری در بطری های کوچک دوازده میلی لیتری و با اسامی عربی عرضه می گردند که در نهایت کیفیت و تجمل قرار دارند که به دلیل حجم اندک و قیمت بالا؛توفیق چندانی بدست نمی آورند.اما در طول این سال ها عطر های گنبد و خنجر؛بسیار موفق عمل می کنند که در این میان می توان به عطر "اُبار-1995" اشاره کرد.عطر زنانه ی پیچیده ای که از ترکیب عنبر،مریم و صمغ ها در نهایت شکوه و زیبایی قرار دارد.

روند ارائه ی محصولات پرفروش و جذاب در سال 2002 با معرفی جفت مردانه و زنانه ای تحت عنوان "دیا" تداوم یافت و با معرفی جفت "سیِل" در سال 2003 به اوج خود رسید."دیا"ی مردانه عطری قدرتمند از آکورد های چوبی و بخور عربی است که لمس با شکوهی از چرم و عصاره ی رز در خود دارد و همنام زنانه اش ترکیبی رز بو-آلدهایدی بر پایه ای از مشک و چوب است.اما "سیِل" زنانه دسته گلی زنانه و فاخر بود که به همراه جفت مردانه ی خود که عطری شفاف و تمیز از اسطوخودوس و چوب ها در کنار نوت قدرتمند میوه بود؛وجه تازه و شاداب عطر های خانه را به نمایش گذاشتند.

 موفقیت عطر های دیا و سیِل برای مدیران بحدی ارزشمند بود که با وجود تغییرات گسترده ای که آمواژ در روند فعالیت های خود داشت؛اما هنوز در مجموعه ی اصلی خانه حضور دارند.علاوه بر "سیِل"؛در سال 2003 عطری با ظاهر کاملا متفاوت از دیگر محصولات خانه معرفی میشود."او د آمواژ" علاوه بر بطری کاملا متفاوت؛رایحه ای روشن و تازه از میوه ها و مشک دارد که موفقیت قابل قبول آن موجب تولید عطر دیگری با همین ویژگی ها در سال 2004 میشود که "اسپریت دِ آمواژ" نام دارد.اسپریت د آمواژ؛ژن ادویه ای قدرتمند عطر های خانه را در خود داشت اما چهره ی اغواگر و خاصی از شادابی میوه ها و سختی ملایم شده ی نوت های سبز با خود داشت.امروزه نامی از این دو عطر در میان تولیدات رسمی خانه به چشم نمی خورد.

مرحله ی مهم و تاریخی فعالیت های آمواژ در سال 2006 رقم میخورد.مدیر خانه؛"دیوید کِریک مور"؛در کنار تیم طراحی و توسعه تصمیم می گیرند تا از عرضه ی محصولات با نگاه تجاری فاصله گرفته و به سمت و سویی جدید و با شکوه تر تغییر مسیر دهند.این تصمیم بزرگ با تمرکز بر درونمایه ی فاخر و ارزشمند نخستین آثار خانه گرفته شد.محصولاتی که با پایبندی به سنت ها و فرهنگ های دیرین و نیز استفاده از هنر عطر سازان بزرگی نظیر گای روبرت؛خلق شده بودند و میراثی گرانبها به شمار میرفتند.کریک مور تصمیم می گیرد تا فردی که فعالیتی جدا از صنعت عطر دارد را به خدمت گیرند.فرد مورد نظر باید اطلاعات و تجربیات گسترده و عمیق از موضوعات مختلف داشته باشد تا نتیجه ی همکاری منجر به خلق عطر هایی ناب و بدیع گردد که در بردارنده ی احساسات و داستا ن های مختلف باشند.

برند های عطر سایت لوکس بایر

مشاهده قسمت 2 این مقاله

 

 

  


ویکی عطر wikiAtr همه ی برند های عطر و ادکلن همه ی برند های عطر و ادکلن

نظر خود را بنویسید

* نام:
* ایمیل: (منتشر نخواهد شد)
   سایت/ وبلاگ:
* متن پیام یا نظر شما:
کد داخل تصویر را بنویسید: